Συμπλοκές με την αστυνομία, ουρές αρκετών χιλιομέτρων και άγνοια για το τι θα επακολουθήσει είναι το βασικό σκηνικό που έχει καταγραφεί στο λιμάνι του Ντόβερ σήμερα, καθώς ο μερικός αποκλεισμός που έχει επιβάλλει η Γαλλία στη Βρετανία, λόγω του νέου στελέχους του κορονοϊού, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.
Σημειώνεται ότι το Παρίσι και το Λονδίνο συμφώνησαν αργά την Τρίτη ότι οι οδηγοί με αρνητικό τεστ κορονοϊού μπορούν να επιβιβαστούν στα πλοία για το Καλέ μετά την απόφαση πολλών χωρών να κλείσουν τα σύνορά τους στη Μεγάλη Βρετανία, προκειμένου να ανακόψουν το νέο μεταλλαγμένο στέλεχος.
Μάλιστα τα τεστ στους οδηγούς θα αρχίσει να τα διενεργεί ο βρετανικός στρατός προκειμένου να τους επιτρέψει να «περάσουν» στη Γαλλία, αλλά η όλη διαδικασία σαφώς δεν είναι εύκολη και γρήγορη, με αρκετούς εξ αυτών να… ξεσπούν στις αστυνομικές δυνάμεις και να λαμβάνουν χώρα αρκετές συμπλοκές.
Πολλοί βρίσκονταν στη χώρα για να παραδώσουν προϊόντα σε εταιρίες που στοκάρουν αποθέματα πριν την οριστική έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ στις 31 Δεκεμβρίου, μια κίνηση που αναμένεται να προκαλέσει περαιτέρω αναταραχή τον Ιανουάριο όταν θα αρχίσουν να εφαρμόζονται κανονικοί τελωνειακοί έλεγχοι στα σύνορα.
Την ίδια ώρα Χριστούγεννα στο «τιμόνι» ενδέχεται να κάνουν και αρκετοί Έλληνες οδηγοί φορτηγών , που βρίσκονται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής εγκλωβισμένοι σε ουρές δεκάδων χιλιομέτρων στα σύνορα Γαλλίας- Ηνωμένου Βασιλείου και σε πάρκινγκ διάφορων περιοχών.
Την εκτίμηση αυτή διατυπώνουν, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οδηγοί, ιδιοκτήτες μεταφορικών εταιριών και εκπρόσωποι των φορέων τους, επισημαίνοντας ότι οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες: αφενός, χιλιάδες οδηγοί θα πρέπει να κάνουν rapid test πριν μπουν στη Γαλλία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καθυστερήσεις. Αφετέρου, ο αριθμός των ακινητοποιημένων φορτηγών είναι τόσο μεγάλος, που η απορρόφησή τους από το δίκτυο δεν μπορεί παρά να είναι πολύ αργή.
Την κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός ότι τα σύνορα έκλεισαν σε μια περίοδο, που παρά τις αρρυθμίες στις μεταφορές λόγω πανδημίας, η κίνηση ήταν -κατά τους μεταφορείς- αυξημένη λόγω εορτών, αλλά και του Brexit, που ώθησε πολλούς εισαγωγείς στη Βρετανία να «στοκάρουν» προϊόντα, ενόψει των νέων τελωνειακών διαδικασιών από 1ης Ιανουαρίου.