ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ντομπρόβσκις: Το σκάνδαλο Wirecard πρέπει να φέρει αναθεώρηση της ευρωπαϊκής εποπτείας

Η κατάρρευση της γερμανικής τεχνολογικής εταιρείας δείχνει ότι οι προηγούμενες προσπάθειες ενίσχυσης των χρηματοπιστωτικών οργάνων στις Βρυξέλλες ήταν «χαμένη ευκαιρία», σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το σκάνδαλο της Wirecard AG μπορεί να πυροδοτήσει την αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση διενεργεί οικονομική εποπτεία, δήλωσε ο Βάλντις Ντομπρόβσκις στους Financial Times.

Η κατάρρευση της γερμανικής τεχνολογικής εταιρείας δείχνει ότι οι προηγούμενες προσπάθειες ενίσχυσης των χρηματοπιστωτικών οργάνων στις Βρυξέλλες ήταν «χαμένη ευκαιρία» και χρειάζονται ακόμα ώθηση, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οικονομική πολιτική.

«Εξετάζουμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε το σύστημα για να αποφύγουμε τέτοιου είδους καταστάσεις ξανά», ανέφερε, συμπληρώνοντας πως η ΕΕ εξετάζει επίσης ισχυρότερους κανονισμούς για τις ελεγκτικές επιτροπές.

Όταν η Wirecard υπέβαλε αίτηση χρεωκοπίας τον Ιούνιο μετά την εξαφάνιση 1,9 δισ. ευρώ (2,2 δισ. δολάρια), το σκάνδαλο παραβίασε «και τις τρεις γραμμές άμυνας» που προορίζονταν για την προστασία των επενδυτών της ΕΕ, δήλωσε ο Ντομπρόβσκις: κανονισμοί και εταιρική διακυβέρνηση, ελεγκτές και εποπτεία από τις δημόσιες αρχές.

Τέλος, ο ίδιος επεσήμανε ότι οι προσπάθειες που ξεκίνησε εκείνος για την αναδιοργάνωση της Ευρωπαϊκής Αρχής Κινητών Αξιών και Αγορών (ESMA) το 2017, υποβαθμίστηκαν από τις εθνικές κυβερνήσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Deutsche Welle: Τριγμούς στη γερμανική κυβέρνηση προκαλεί η Wirecard 

Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει φωτιά. Στη υπόθεση Wirecard όμως υπάρχει τόσος καπνός που δύσκολα διακρίνει κανείς πού καίει. Το σκάνδαλο δεν είναι μόνο οικονομικό. Έχει πολιτικές διαστάσεις. Εμπλέκονται Σολτς και Μέρκελ;
ΔΙΕΘΝΗ

Η Bosch θα καταργήσει 5.500 θέσεις εργασίας, τις περισσότερες στη Γερμανία

«Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων θα περιέλθει σε στασιμότητα φέτος στις περίπου 93 εκατομμύρια μονάδες ή ακόμα και θα μειωθεί ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», εξηγεί ο γερμανικός όμιλος.