Η Ant Group του δισεκατομμυριούχου Κινέζου Τζακ Μα ετοιμάζεται να βγει ταυτόχρονα στις χρηματιστηριακές αγορές της Σαγκάης και του Χονγκ Κονγκ, σε ένα ντεμπούτο, που αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο των τελευταίων ετών, με τον κινεζικό ηγέτη στο fintech να στοχεύει σε αποτίμηση που θα ξεπερνά τα 200 δισ. δολάρια
Ήδη η Ant, που αποτελεί το «πετράδι του στέμματος» της Alibaba, αποτιμάται υψηλότερα σε σχέση με πολλές εταιρείες στη Wall Street και, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, αν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα στην Αρχική Δημόσια Προσφορά μετοχών (IPO) από την σαουδαραβική πετρελαϊκή Aramco, που είχε φτάσει στα 29 δισ. δολάρια σημειώνοντας ρεκόρ.
Ο κινεζικός όμιλος επιταχύνει τον μετασχηματισμό του, καθώς θέλει να μετατραπεί σε ένα δικτυακό εμπορικό κέντρο όπου θα μπορεί ο καταναλωτής να βρει από δάνεια και ταξιδιωτικές υπηρεσίες μέχρι ντελίβερι φαγητού. Πρόκειται για μια προσπάθεια να ανακτήσει τους πελάτες που έχουν στραφεί στην Tencent.
Ο διευθ. Σύμβουλος της Ant Σάιμον Χου (Simon Hu) ανέφερε πως θέλει οι καταναλωτές να σκέφτονται την Alipay ως ένα εξειδικευμένο πάροχο οικονομικών υπηρεσιών και πύλη για την μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Citrigroup, JP Morgan Chase και Morgan Stanley επιλέχθηκαν από την Ant για την είσοδο στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, που υπολογίζεται να συγκεντρώσει 10 δισ. δολάρια σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς. Η θυγατρική της Alibaba αποτελεί την τελευταία μεγάλη κινεζική εταιρεία που θέλει να εγγραφεί σε χρηματιστηριακές αγορές κοντά στη Κίνα καθώς οι αυξημένες εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ κάνουν την αγορά της Wall Street όλο και λιγότερο επιθυμητή.
Στο πλαίσιο της στροφής των κινεζικών εταιρειών τεχνολογίας στις ασιατικές αγορές, η κατασκευάστρια ημιαγωγών Manufacturing International Corp συγκέντρωσε 7,5 δισ. δολάρια στην πρώτη της δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο της Σαγκάη και ήταν το υψηλότερο ποσό που έχει συγκεντρωθεί φέτος σε ντεμπούτο εταιρείας παγκοσμίως. Μερικές κινεζικές διαδικτυακές εταιρείες όπως η JD.com και η NetEase έχουν πραγματοποιήσει επίσης διπλές εγγραφές στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.
Η Πάμελα Τσανγκ, επικεφαλής σύμβουλος για IPO της Tricor Group στο Χονγκ Κονγκ, κρατάει χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών σημειώνοντας πως «παρά το άφθονο κεφάλαιο που υπάρχει διαθέσιμο, δεν είναι σίγουρο το πως θα αντιμετωπίσουν οι επενδυτές την Ant Group, καθώς υπάρχουν πολλές τεχνολογικές μετοχές στην αγορά».
Οι διπλές εγγραφές, ήταν κάποτε ο δρόμος που προτιμούσαν οι μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες, όμως αυτή η τακτική περιορίστηκε στη συνέχεια, κυρίως λόγω των πολύπλοκων διαδικασιών που υπάρχουν στην προσπάθεια να συντονιστούν πωλήσεις μετοχών σε πολύ διαφορετικά καθεστώτα αγοράς. Παράλληλα, η απόφαση της Ant, αποτελεί θρίαμβο για τον νέο δείκτη STAR του Χρηματιστηρίου της Σαγκάης που θέλει να γίνει ο προορισμός για τις δημόσιες εγγραφές των ταχύτατα αναπτυσσόμενων κινεζικών εταιρειών.
Σχέδια επέκτασης
Η διπλή εγγραφή βοηθάει επίσης και το Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ που αναζητεί την ανάταση στις εγγραφές μετοχών τεχνολογίας μετά την χαλάρωση των κανόνων, καθώς έχανε τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης και της Alibaba, που είχαν στραφεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Όπως και η Alibaba, η Ant «πάτησε φρένο» στα σχέδια επέκτασης στις ΗΠΑ καθώς οι εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου έχουν αυξηθεί. Ο Τζακ Μα δήλωσε πως η υπόσχεση που είχε δώσει το 2018 οτι θα δημιουργήσει 1 εκατ. θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ, είναι αδύνατον να εκπληρωθεί εξαιτίας των εντάσεων μεταξύ των δυο χωρών.
Τώρα η Ant έχει επικεντρωθεί στις φιλοδοξίες εκτός συνόρων όπου θέλει να διευρύνει την παρουσία της στην υπόλοιπη Ασία όπου συνεργάζεται με 9 startups πληρωμών, συμπεριλαμβανομένου και των ιδιοκτητών της Paytm στην Ινδία και της Gcash στις Φιλιππίνες. Στο μέτωπο της Κίνας, η Ant επεκτείνεται στις υπηρεσίες πελατών και τεχνολογίας.
Στις τεχνολογικές λύσεις περιλαμβάνονται και υπηρεσίες cloud, τεχνητής νοημοσύνης, blockchain, και έλεγχος κινδύνου. Η Ant θέλει να βοηθήσει τις τράπεζες στην χορήγηση δανείων στους καταναλωτές και να συνεργαστούν με ισχυρές φίρμες όπως η KFC και η Marriott International για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.
Αλματώδης πρόοδο μέσα σε μια δεκαετία
Ο διευθ. Σύμβουλος της Ant, στοιχηματίζει πως αυτές οι στρατηγικές θα βοηθήσουν την εταιρεία να υπερασπιστεί την κυριαρχία της στον, αξίας 29 τρισ. δολαρίων, κινεζικό χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών. Το μερίδιο της Alipay στις ηλεκτρονικές πληρωμές, αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία τρία τρίμηνα φτάνοντας στο 55,1% το τέταρτο τρίμηνο σύμφωνα με στοιχεία της iResearch. Η Tencent από την πλευρά της κατέχει το 38,9% της αγοράς.
Επιπλέον ο κ. Χου αναφέρει πως οι δραστηριότητες της Ant επεκτείνονται σε λιγότερο ευαίσθητες περιοχές μετά τους εξονυχιστικούς ελέγχους που υπέστη από τις ρυθμιστικές Αρχές εξαιτίας της ταχύτατης επέκτασης στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με in-house προϊόντα. Για να σηματοδοτήσει αυτή την αλλαγή, η Ant άλλαξε το όνομα που ήταν καταχωρημένη, από Ant Financial Service Group που ήταν τον Μάιο σε Ant Group.
Η ιστορία της Ant ξεκίνησε το 2010 όταν ο Τζακ Μα αποφάσισε να απομακρύνει την Alipay από την Alibaba παρά τις αντιρρήσεις των μετόχων όπως η Yahoo! Inc. Η Alipay αργότερα επεκτάθηκε στα δάνεια και άλλες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες υπό την μορφή της Ant Group. Η διαφωνία τελικά διευθετήθηκε μέσω μιας συμφωνίας που έδωσε στην Alibaba μέρος των κερδών της Alipay με την Alibaba να αγοράζει τελικά πέρσι το 33% των μετοχών της Alipay.
Καθώς ετοιμάζεται η Αρχική Δημόσια Προσφορά μετοχών της Ant, οι μέτοχοι θα πρέπει να υπολογίσουν ξανά την αξία της Alibaba. «Οι επενδυτές θα πρέπει να συνυπολογίσουν περισσότερα από 60 δισ. δολάρια στην αποτίμηση της Alibaba ώστε να αντανακλούν το 33% της αξίας των μετοχών στη Ant Group» σημείωσαν οι αναλυτές του Bloomberg, Βέι-Σερν Λινγκ (Vey-Sern Ling) και Τίφανι Τάμ (Tiffany Tam).