Ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ζητήσει από το Ισραήλ να αποσύρει τα στρατεύματά του από τον νότιο Λίβανο, παρά τις αναφορές ότι η Τεχεράνη φέρεται να έθεσε σχετικό όρο στις συνομιλίες της με την Ουάσινγκτον.
Σε δηλώσεις του στο περιθώριο συνεδρίασης τοπικών αξιωματούχων στο Τελ Αβίβ, ο Κατς σημείωσε πως «σε κάθε περίπτωση, δεν θα αποσυρθούμε και, επί του παρόντος – και αυτό αποτελεί διπλωματική επιτυχία – δεν υπάρχει αμερικανικό αίτημα για αποχώρηση του Ισραήλ από τον Λίβανο».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με ενδεχόμενο αίτημα από τις ΗΠΑ, ο υπουργός υπογράμμισε: «Έχουμε καταστήσει σαφές – ο πρωθυπουργός (Μπενιαμίν Νετανιάχου) στον πρόεδρο (Ντόναλντ Τραμπ) και εγώ στον (Πιτ) Χέγκσεθ, τον υπουργό Άμυνας: (...) είμαστε εδώ για να προστατεύσουμε τον λαό του βόρειου Ισραήλ».
Νωρίτερα, ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας είχε επαναλάβει τη δέσμευσή του ότι οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις δεν θα αποσυρθούν από τη ζώνη ασφαλείας του νότιου Λιβάνου, «ακόμα κι αν υπάρξει αμερικανικό αίτημα».
Ο Κατς τόνισε πως «200.000 (Λιβανέζοι) κάτοικοι δεν θα επιστρέψουν (στα σπίτια από τα οποία απομακρύνθηκαν). Επειδή αυτό που συνέβη στο παρελθόν σε ζώνες ασφαλείας, όπου υπήρχε επίσης άμαχος πληθυσμός, υπήρχαν βόμβες κατά μήκος δρόμων και επιθέσεις εναντίον στρατιωτών, και ως εκ τούτου δεν θα το επιτρέψουμε αυτό», μιλώντας στο συνέδριο Muni Expo που διοργανώθηκε για τοπικούς αξιωματούχους στο Τελ Αβίβ.
«Δεν αποσυρόμαστε», κατέληξε με έμφαση ο Ισραηλινός υπουργός.