Το Ομοσπονδιακό Αστικό Δικαστήριο της Γερμανίας επέβαλε στην Volkswagen να καταβάλει αποζημίωση στους πελάτες της που εθίγησαν από το σκάνδαλο με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της εταιρείας. Αυτή ήταν η πρώτη δικαστική απόφαση σε ανώτατο επίπεδο για το σκάνδαλο «dieselgate», όπου το λογισμικό παραποιούσε τις μετρήσεις στις εκπομπές καυσαερίων, και έχει προκαλέσει ζημιές άνω των 30 δισ. στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με την απόφαση, οι πελάτες οι οποίοι θα προσφύγουν εναντίον της εταιρίας ζητώντας χρήματα και επιστρέφοντας το αυτοκίνητό τους, δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί ωστόσο από τον αριθμό χιλιομέτρων που έχει διανύσει το όχημα.
Η δικαστική απόφαση έρχεται έπειτα από προσφυγή του ιδιοκτήτη ενός μεταχειρισμένου VW Sharan από την Ρηνανία – Παλατινάτο, ο οποίος, θεωρώντας τον εαυτό του εξαπατημένο από την VW, ζητούσε να του επιστραφεί το πλήρες αντίτιμο που είχε καταβάλει για την αγορά του αυτοκινήτου. Στο μεταξύ υπάρχουν στην Γερμανία περίπου 60.000 αντίστοιχες δικαστικές διαδικασίες οι οποίες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και η σημερινή απόφαση αναμένεται να λειτουργήσει ως «οδηγός».
Υπενθυμίζουμε πως τον Φεβρουάριο η Volkswagen ήρθε σε συμφωνία με την Ομοσπονδιακή Ένωση Προστασίας Καταναλωτών (VZBV) για τις αποζημίωσες εκατοντάδων χιλιάδων ιδιοκτητών πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων, με το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανίία να φτάνει τα 830 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει την έδρα της στην πόλη Βόλφσμπουργκ, θα καταβάλει αποζημίωση η οποία θα κατανεμηθεί μεταξύ των περίπου 260.000 πελατών της VW οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο αγωγών. Ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου τους, θα λαμβάνουν μεταξύ 1.350 και 6.257 ευρώ. Σε αντάλλαγμα, οι δικαιούχοι πρέπει να παραιτηθούν από μελλοντικές αγωγές. Με αυτό τον τρόπο, η Volkswagen θέλει να περιορίσει το κόστος του σκανδάλου ντίζελ, το οποίο έχει ήδη κοστίσει στον όμιλο πάνω από 30 δισ. ευρώ.