ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
αντλία καυσίμων πρατηρίου
Βενζινοκίνητες αντλίες καυσίμων σε πρατήριο, έντονα χρώματα και ευδιάκριτες ετικέτες για διάφορα προϊόντα.

Βολιβία: Άδεια σε ιδιώτες για εισαγωγή καυσίμων λόγω ελλείψεων

Το κοινοβούλιο της Βολιβίας ενέκρινε προσωρινά την εισαγωγή καυσίμων από ιδιώτες για τρεις μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έλλειψη που έχει προκαλέσει ουρές στα πρατήρια, εξαιτίας της έλλειψης δολαρίων και των επιδοτήσεων.

Το κοινοβούλιο της Βολιβίας ενέκρινε νομοσχέδιο που επιτρέπει, για διάστημα τριών μηνών, την εισαγωγή καυσίμων από ιδιώτες. Η απόφαση αυτή ελήφθη ως απάντηση στην έντονη έλλειψη καυσίμων, η οποία έχει οδηγήσει σε μεγάλες ουρές αναμονής στα πρατήρια της χώρας.

Μέχρι σήμερα, οι εισαγωγές καυσίμων πραγματοποιούνταν αποκλειστικά από τη δημόσια εταιρεία πετρελαίου YPFB. Η YPFB αγόραζε καύσιμα σε διεθνείς τιμές και τα διένειμε στην εσωτερική αγορά με επιδότηση.

Ωστόσο, η πολιτική επιδότησης των καυσίμων οδήγησε σε σχεδόν εξάντληση των αποθεμάτων σε δολάρια, σύμφωνα με την κυβέρνηση του προέδρου Λουίς Άρσε, ο οποίος αναμένεται να αποχωρήσει από την εξουσία στις 8 Νοεμβρίου. Η έλλειψη συναλλάγματος είχε ως αποτέλεσμα την ακανόνιστη τροφοδοσία της αγοράς.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Βουλής, ο νέος νόμος προβλέπει "μέτρα κατ’ εξαίρεση" που επιτρέπουν για τρεις μήνες την εισαγωγή και διανομή ντίζελ, βενζίνης και υγραερίου πετρελαίου (GPL) από ιδιωτικούς φορείς, με στόχο να διασφαλιστεί "ο εθνικός εφοδιασμός" σε αυτή την "κατάσταση έκτακτης ανάγκης".

Το νομοσχέδιο προτάθηκε από οργανώσεις πολιτών και του κλάδου των καυσίμων, αξιοποιώντας τον μηχανισμό πολιτικής πρωτοβουλίας. Οι εταιρείες και οι ιδιώτες θα μπορούν να εισάγουν καύσιμα χωρίς φόρους, υπό κρατική εποπτεία, και να τα διανέμουν στις τιμές της αγοράς, εφόσον το δημόσιο δεν καλύπτει τη συνολική ζήτηση.

Η Βολιβία βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρή οικονομική κρίση, η οποία αποδίδεται κυρίως στην επιδοτούμενη πολιτική τιμών. Ο πληθωρισμός ξεπέρασε το 23% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, ενώ η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας έως τουλάχιστον το 2027.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος, Ροδρίγο Πας, έχει δηλώσει προεκλογικά ότι σκοπεύει να μειώσει τις επιδοτήσεις στα καύσιμα κατά τουλάχιστον 50%. Το κόστος των επιδοτήσεων για το δημόσιο ανέρχεται σε 2,17 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2025. Ο Πας δεσμεύτηκε να διατηρήσει χαμηλές τιμές καυσίμων για τις εταιρείες δημόσιων συγκοινωνιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο NIS Σερβία
ΔΙΕΘΝΗ

Σερβία: Κλείνει το μοναδικό διυλιστήριο - Καύσιμα για δύο μήνες ακόμη

Οι ΗΠΑ απέρριψαν το αίτημα της NIS για ειδική άδεια εισαγωγής πρώτης ύλης, λόγω κυρώσεων που σχετίζονται με την πλειοψηφική συμμετοχή της Gazprom Neft. Απογοήτευση εξέφρασε ο πρόεδρος της Σερβίας.
Σημαία Κίνας γρανάζια βιομηχανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Ραγδαία πράσινη μετάβαση επιχειρήσεων και βιομηχανίας σε Πεκίνο, Τιεντσίν, Χεμπέι

Η περιοχή Πεκίνου, Τιεντσίν και Χεμπέι ενίσχυσε την πράσινη μετάβαση με λιγότερους φόρους και βελτιωμένη ποιότητα αέρα. Επιχειρήσεις επωφελήθηκαν από φοροελαφρύνσεις 1,63 δισ. γιουάν για περιβαλλοντικές δράσεις 2021-2025.
Ουκρανικά άρματα μάχης
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ουκρανία επιτρέπει σε εταιρείες να διαθέτουν αντιαεροπορικά

Η ουκρανική κυβέρνηση επέτρεψε σε εταιρείες ενέργειας, τηλεπικοινωνιών και μεταφορών να προμηθεύονται εξοπλισμό αντιαεροπορικής άμυνας ώστε να προστατεύουν καλύτερα κρίσιμες υποδομές από ρωσικές αεροπορικές επιθέσεις.