ΓΔ: 2025.46 1.13% Τζίρος: 297.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
Γραμμή συναρμολόγησης σε βιομηχανία αυτοκινήτων με λευκά οχήματα σε διαδικασία παραγωγής.

Βαθαίνει η κρίση στη γερμανική βιομηχανία, μείωση στην παραγωγή αυτοκινήτων

Η βιομηχανική παραγωγή στη Γερμανία υποχώρησε κατά 4,3% τον Αύγουστο, κυρίως λόγω πτώσης 19% στην αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τη Destatis, γεγονός που αντανακλά τις προκλήσεις της οικονομίας για έξοδο από την ύφεση.

Η γερμανική βιομηχανική παραγωγή παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση από τις αρχές του 2022, επιβεβαιώνοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης στην προσπάθειά της να ξεπεράσει μια παρατεταμένη ύφεση.

Σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας Destatis, η παραγωγή μειώθηκε κατά 4,3% τον Αύγουστο σε μηνιαία βάση, με την αυτοκινητοβιομηχανία να καταγράφει πτώση 19%. Η Destatis αποδίδει μέρος της σημαντικής αυτής μείωσης στον συνδυασμό ετήσιου κλεισίματος εργοστασίων λόγω αργιών και στις αλλαγές παραγωγής στον κλάδο.

Τα νέα αυτά δεδομένα, σε συνδυασμό με τις απροσδόκητες μειώσεις εργοστασιακών παραγγελιών για τέταρτο διαδοχικό μήνα, καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αδυναμία της γερμανικής οικονομίας. Οι προκλήσεις εντείνονται από τους δασμούς, το ενεργειακό κόστος και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Η BMW ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα μείωση των οικονομικών της προβλέψεων για το έτος, επικαλούμενη χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα και αυξημένο κόστος λόγω δασμών. Παράλληλα, η Robert Bosch γνωστοποίησε στα τέλη Σεπτεμβρίου περικοπές περίπου 13.000 επιπλέον θέσεων εργασίας στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Οι πρώτες αντιδράσεις των οικονομολόγων ήταν διχασμένες. Ο Martin Ademmer του Bloomberg Economics εκτίμησε ότι τα στοιχεία «υποδεικνύουν ότι ο τομέας είναι απίθανο να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025».

Από την άλλη πλευρά, ο Carsten Brzeski, επικεφαλής μακροοικονομικών στοιχείων της ING, χαρακτήρισε τη συγκυρία ως «το πιο ξεκάθαρο παράδειγμα των διαρθρωτικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η γερμανική βιομηχανία» και τόνισε τον αυξημένο κίνδυνο περαιτέρω συρρίκνωσης και τεχνικής ύφεσης.

Προκλήσεις και προοπτικές για τη γερμανική οικονομία

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει ελαφρώς βελτιωμένες προβλέψεις ανάπτυξης, τα επίμονα αρνητικά στοιχεία υπογραμμίζουν το δύσκολο έργο του καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας, η οποία έχει ήδη περάσει δύο χρόνια συρρίκνωσης.

Ο Μερτς έχει δεσμευθεί να ενισχύσει την ανάπτυξη και να αντιμετωπίσει χρόνιες προκλήσεις όπως η γήρανση του εργατικού δυναμικού και η υπερβολική γραφειοκρατία. Ωστόσο, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η πρόοδος παραμένει περιορισμένη.

Ο πρόεδρος της Bundesbank, Γιοακίμ Νάγκελ, κάλεσε πρόσφατα την κυβέρνηση να «επιταχύνει την πορεία προς τις μεταρρυθμίσεις» και να ενισχύσει τις προσπάθειες προσέλκυσης εξειδικευμένων ξένων εργαζομένων.

Απώλειες στην κινεζική αγορά και διεθνείς πιέσεις

Η Mercedes-Benz κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 27% στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο σχεδόν δεκαετίας, καθώς η ζήτηση για είδη πολυτελείας παραμένει αδύναμη και οι τοπικοί κατασκευαστές κυριαρχούν στα ηλεκτρικά οχήματα. Η ύφεση στην Κίνα οδήγησε σε πτώση 12% των παγκόσμιων αποστολών της εταιρείας, ενώ οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 17% και στις ΗΠΑ, επηρεασμένες από τις πολιτικές δασμών.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes, η BMW και η Porsche, χάνουν έδαφος στην Κίνα έναντι εγχώριων ανταγωνιστών όπως η BYD και η Xiaomi, οι οποίοι προσφέρουν ηλεκτρικά οχήματα με ανταγωνιστικές τιμές και πολλά χαρακτηριστικά. Ο έντονος ανταγωνισμός συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους, ενώ η μειωμένη ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα πλήττει τις εταιρείες που ήδη αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Πολλές εταιρείες προσαρμόζουν τη στρατηγική τους, μειώνοντας το κόστος ή επενδύοντας σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά. Η Ferrari, πάντως, εκτιμά ότι μπορεί να αντέξει την τάση με το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τάκης Θεοδωρικάκος πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Κρίσιμη για την οικονομία η επένδυση AI της ΔΕΗ στη Δ. Μακεδονία

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος χαρακτήρισε τη μεγάλη επένδυση AI της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία ως κομβική για την εθνική οικονομία, επισημαίνοντας τη συμβολή της στην ανάπτυξη και την καινοτομία της περιοχής.
Πανοραμική Νάξος σούρουπο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΝΣΕΤΕ: Ο τουρισμός πιέζεται από υψηλούς φόρους και λειτουργικό κόστος

Η Ελλάδα βελτίωσε τη φορολογική της θέση, αλλά ο τουριστικός τομέας παραμένει μη ανταγωνιστικός λόγω ΦΠΑ, Τέλους Ανθεκτικότητας και υψηλών εισφορών, σύμφωνα με ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ.
logistics
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξι φορείς ενώνουν δυνάμεις για την ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Η ΟΦΑΕ και πέντε ακόμη φορείς υπέγραψαν κοινή δήλωση συνεργασίας για τη δημιουργία εθνικής στρατηγικής που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα.
Αίθουσα Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
ΔΙΕΘΝΗ

Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο οι θεματικές: Ουκρανία, άμυνα, ασφάλεια, πράσινη μετάβαση

Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις Βρυξέλλες συζητούνται Ουκρανία, άμυνα, ασφάλεια, ανταγωνιστικότητα και πράσινη μετάβαση. Ο Ζελένσκι παρών, με επίκεντρο την υποστήριξη της Ουκρανίας και αυστηρότερη στάση απέναντι στη Ρωσία.
Παύλος Μαρινάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Ο πρωθυπουργός στη σύνοδο MED9 για ειρήνη και ανταγωνιστικότητα

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, ο πρωθυπουργός συμμετέχει στη σύνοδο MED9 στο Πορτορόζ με επίκεντρο τη Μέση Ανατολή, την ειρήνη και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας.