Η αυτοκινητοβιομηχανία ζητά να ανοίξει μετά το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού ένας κύκλος συζητήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να υπάρξει ενδεχόμενη προσαρμογή στο χρονοδιάγραμμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των μέτρων που θα πρέπει να παρθούν για να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.
Δεν είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ζητούν να οριστούν νέα χρονοδιαγράμματα για τις εκπομπές ρύπων, καθώς η πανδημία έχει αλλάξει τα πλάνα και τον τρόπο λειτουργίας τους. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών έστειλαν την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή προς τους Επιτρόπους της ΕΕ ζητώντας κάποια προσαρμογή στο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, αλλά και μέτρα στήριξης. Ήδη από την αρχή του έτους ισχύουν νέοι κανόνες εκπομπών ρύπων, ενώ αναμένεται να υπάρξει αυστηροποίηση αυτών των μέτρων τα επόμενα χρόνια.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναφερόμενος στη διάρκεια της προσαρμογής επισήμανε ότι δεν έχει ακόμη καταστεί δυνατή η λεπτομερής ανάλυση των επιπτώσεων της πανδημίας, ενώ επισήμανε ότι θα χρειαστούν πολλές συζητήσεις για να ληφθούν τυχόν νέες αποφάσεις. Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα συνεχιστεί η «πράσινη» συμφωνία που έχει αποφασιστεί τα προηγούμενα χρόνια.
Σήμερα, εν μέσω της πανδημίας, αυτό που προέχει είναι η υγεία των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και των υπόλοιπων ειδικοτήτων που υπάρχουν γύρω από αυτές και που υπολογίζεται ότι είναι σχεδόν 14 εκατομμύρια άνθρωποι.
Υπενθυμίζεται ότι ο νέος κανόνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υιοθετεί την πώληση «καθαρών» αυτοκινήτων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές και με εκπομπές κάτω των 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Την λύση αναμένεται να την δώσει η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με παράλληλη μείωση των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων -αφότου φυσικά η αγορά ηρεμήσει και η πανδημία θα αποτελέσει παρελθόν