Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τους δασμούς στα εισαγόμενα στην ΕΕ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επενδύοντας στην ΕΕ, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen Όλιβερ Μπλουμ.
Η ΕΕ θα επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, παρά την αντίθεση της Γερμανίας. Τα αντίποινα από την Κίνα θα μπορούσαν να βλάψουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποιεί ο Όλιβερ Μπλουμ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής των σχεδιαζόμενων δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα αν οι Κινέζοι κάνουν επενδύσεις στην Ευρώπη, αναφέρει το Reuters.
«Αντί για τιμωρητικούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, θα πρέπει να εξεταστεί η αμοιβαία πίστωση για επενδύσεις. Όσοι Κινέζοι επενδύουν στην ΕΕ, δημιουργούν θέσεις εργασίας και εργάζονται με τοπικές εταιρείες θα πρέπει να επωφεληθούν όσον αφορά τους δασμούς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Όλιβερ Μπλουμ, σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συνεχίσει να επιβάλλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, δήλωσε την Παρασκευή το στέλεχος της ΕΕ, ακόμη και μετά την απόρριψη της πρότασης της ΕΕ από την μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ την Γερμανία και τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πλέον αποκαλύφθηκε η μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη της ΕΕ με το Πεκίνο την τελευταία δεκαετία.
Οι προτεινόμενοι δασμοί της ΕΕ στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα φθάνουν έως και 45% και θα κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ στις κινέζικες και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι μάρκες του Ομίλου Volkswagen, που εισάγουν τα μοντέλα τους στην ΕΕ. Η απόφαση της ΕΕ καθορίζει ότι οι επιπλέον δασμοί θα επιβληθούν από τον επόμενο μήνα και θα επιβαρύνουν όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα για πέντε χρόνια, αναφέρει το Reuters.
Ο Όλιβερ Μπλουμ είπε στη Bild am Sonntag ότι υπάρχει κίνδυνος τα αντίποινα στην Κίνα να βλάψουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.