ΓΔ: 2016.54 1.02% Τζίρος: 127.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:36:01
Πλήθος διαδηλωτών Ισπανίας
Πλήθος ηλικιωμένων διαδηλωτών συμμετέχει σε απεργιακή κινητοποίηση για το συνταξιοδοτικό στην Ισπανία.

Μαζικές διαδηλώσεις από ακτιβιστές στη Βιέννη για την κλιματική αλλαγή

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, συμπεριλαμβανομένων των Alliance for Protest against Climate Change, Global 2000 και Ataka, 13.000 άνθρωποι συμμετείχαν στη διαδήλωση.

Μια διαδήλωση χιλιάδων ανθρώπων για το κλίμα πραγματοποιήθηκε στην αυστριακή πρωτεύουσα Βιέννη. Με το σύνθημα «#OneWorldToWin», η οργάνωση «Fridays For Future» κάλεσε τους πολίτες να εκφράσουν τη θέση τους μετά τις καταστροφικές πλημμύρες και μια εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές στη χώρα.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, συμπεριλαμβανομένων των Alliance for Protest against Climate Change, Global 2000 και Ataka, 13.000 άνθρωποι συμμετείχαν στη διαδήλωση.

«Το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν ένα σημείο καμπής στη ζωή πολλών ανθρώπων που επλήγησαν (από τις πλημμύρες). Θα πρέπει επίσης να αποτελέσει ορόσημο για την κλιματική πολιτική», ανέφεραν οι διοργανωτές σε ανακοίνωσή τους, αναφερόμενοι στην κλιματική καταστροφή της χώρας την περασμένη εβδομάδα.

Μέλη των Επιστημόνων για το Μέλλον έχουν ζητήσει μια στροφή στον χωροταξικό σχεδιασμό και την πολιτική μεταφορών. «Η διαπλάτυνση των δρόμων είναι μια κλιματική παγίδα», είπαν σε συνέντευξη Τύπου πριν από τη διαδήλωση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αύξηση των περιοχών με σφραγισμένο έδαφος, την οποία οι επιστήμονες έχουν επικρίνει εδώ και καιρό, λειτουργεί ως καταλύτης κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών φαινομένων.

Η ραγδαία επέκταση των πόλεων μετά το 1975 και η ταυτόχρονη αύξηση των ιδιωτικών μεταφορών σχηματίζουν ένα «φαύλο κύκλο», σύμφωνα με τους ειδικούς.

Αρχιτέκτονες και πολεοδόμοι υποστηρίζουν ένα μορατόριουμ στην κατασκευή δρόμων που «δεν πρέπει να είναι προνομιακό όσον αφορά τον προϋπολογισμό και την περιοχή». Οι ομάδες εμπειρογνωμόνων «Κινητικότητα και πολεοδομικός σχεδιασμός» και «Κατανάλωση γης» της ένωσης «Επιστήμονες για το μέλλον της Αυστρίας», η οποία συγκεντρώνει περισσότερους από 1800 επιστήμονες σε όλους τους τομείς, έχουν αναπτύξει γνώμη για το θέμα αυτό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης Helexpo
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης στους FT: Πέντε κανόνες για μια ρεαλιστική πράσινη μετάβαση

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε άρθρο του στους Financial Times, παρουσιάζει πέντε κανόνες για μια ρεαλιστική και αποτελεσματική πράσινη μετάβαση, με έμφαση στην ισορροπία και την ανταγωνιστικότητα.
Αμαζόνιος τροπικό δάσος
ΔΙΕΘΝΗ

FAO: Ο ρυθμός αποψίλωσης δασών παραμένει πολύ υψηλός

Η παγκόσμια απώλεια δασών επιβραδύνθηκε αλλά παραμένει ανησυχητικά υψηλή, σύμφωνα με τον FAO, κυρίως λόγω της Βραζιλίας. Παρά τις αναδασώσεις, η ετήσια καθαρή απώλεια δασών φτάνει τα 41,2 εκατ. στρέμματα την περίοδο 2015-2025.
πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου
ΔΙΕΘΝΗ

Βραζιλία: Έγκριση για γεώτρηση πετρελαίου στα ανοικτά του Αμαζονίου

Η Petrobras πήρε άδεια για γεώτρηση πετρελαίου ανοιχτά του Αμαζονίου, προκαλώντας αντιδράσεις οικολόγων λίγο πριν τη διάσκεψη COP30 στη Βραζιλία, καθώς αμφισβητούνται οι περιβαλλοντικές θέσεις του προέδρου Λούλα.
Βασίλης Ορφανός
ESG

Β. Ορφανός: Η πράσινη μετάβαση αποτελεί πλέον αναγκαιότητα, όχι επιλογή

Ο Βασίλης Ορφανός, αντιπρόεδρος της nvisionist, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η πράσινη μετάβαση είναι αναγκαία, με καινοτόμες τεχνολογίες που προστατεύουν το περιβάλλον και προωθούν τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Μελίνα Τραυλού ομιλεί
ΔΙΕΘΝΗ

Τραυλού: Η αναβολή ΙΜΟ είναι ευκαιρία για ρεαλιστική πράσινη μετάβαση

Η αναβολή απόφασης του ΙΜΟ για το νέο σχέδιο μείωσης εκπομπών ανοίγει νέες διαβουλεύσεις για την πράσινη ναυτιλία. Η Μελίνα Τραυλού δήλωσε ότι είναι ευκαιρία να διαμορφωθεί ένα ρεαλιστικό και βιώσιμο διεθνές πλαίσιο.
Ανεμογεννήτρια ηλιοβασίλεμα θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχίες για εκτροχιασμό της ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας»

Ο καθηγητής Γ. Γιαννόπουλος εκτιμά πως η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ έχει σχεδόν εκτροχιαστεί λόγω πέντε παραγόντων και πως ο στόχος του «net zero» ως το 2050 είναι ανέφικτος και πανάκριβος. Κομβικό ρόλο μπορεί να έχει η Τεχνητή Νοημοσύνη στις μεταφορές.