ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σάντσεθ: Η ΕΕ να «επανεξετάσει» την επιβολή φόρων στα κινεζικά EV

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Ισπανός πρωθυπουργός στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη.

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κάλεσε σήμερα τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «επανεξετάσουν» τη θέση τους σχετικά με το σχέδιο για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε, όλοι μαζί, όχι μόνο τα κράτη μέλη, αλλά και η Κομισιόν, την απόφασή μας», δήλωσε ο Σάντσεθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σανγκάη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις ανησυχίες του ισπανικού κλάδου της χοιροτροφίας.

Το Πεκίνο άρχισε σε αντίποινα έρευνα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού και προϊόντων με βάση το χοιρινό, των οποίων η Ισπανία είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος εξαγωγός προς την Κίνα.

«Όπως είπα και προηγουμένως, δεν έχουμε ανάγκη άλλον ένα πόλεμο, έναν εμπορικό πόλεμο σ' αυτή την περίπτωση», δήλωσε ο Πέδρο Σάντσεθ.

Ο επικεφαλής της ισπανικής κυβέρνησης δήλωσε πως εξέφρασε την «έκπληξή» του στον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ για την επιλογή του Πεκίνου να απαντήσει μέσω του κλάδου της χοιροτροφίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Αυγούστου την απόφασή της να επιβάλει επιπλέον φόρους για πέντε χρόνια στα προερχόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα, περιλαμβανομένων αυτών της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία διαθέτει εργοστάσιο στη Σανγκάη.

Οι Βρυξέλλες θα προσθέσουν στο φόρο 10%, που ισχύει ήδη για τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, έναν επιπλέον φόρο ο οποίος θα φθάνει έως 36%.

Αυτοί οι τελωνειακοί δασμοί θα εφαρμοσθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου και για πέντε χρόνια, εφόσον εγκριθούν από τους 27, οι οποίοι είναι διχασμένοι στο θέμα και καλούνται να ψηφίσουν. Θα αντικαταστήσουν τότε προσωρινούς φόρους που είχαν αποφασισθεί στις αρχές Ιουλίου και φθάνουν μέχρι 38%, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Με αυτούς τους επιπλέον φόρους η ΕΕ ελπίζει να προστατεύσει τον κλάδο του αυτοκινήτου που απασχολεί 14,6 εκατομμύρια μισθωτούς σε όλη την ΕΕ, αποφεύγοντας παράλληλα μια σύγκρουση με τον δεύτερο οικονομικό εταίρο της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Ηλεκτροκίνητο φορτηγό όχημα εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός ορυχείου

Με την αντικατάσταση των συμβατικών πετρελαιοκίνητων φορτηγών από αυτό το ηλεκτροκίνητο μοντέλο φορτηγού οχήματος, η λειτουργία του ορυχείου μπορεί να μειώσει την κατανάλωση πετρελαίου κατά 600 τόνους ετησίως.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Ισπανία: Ο Σάντσεθ θέλει διάλογο και «συνεργασία» με την Κίνα

Ανοίγοντας το οικονομικό φόρουμ Κίνας - Ισπανίας στο Πεκίνο, ο πρωθυπουργός της Ισπανίας εξήρε τους «ισχυρούς δεσμούς» των δυο χωρών. Θα συναντηθεί με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ και τον Τζάο Λετζί.
businessdaily-China-Aytokinito-Hongqi
ΔΙΕΘΝΗ

Πρόσθετοι δασμοί 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας, από τον Καναδά

Η Κίνα «εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της» και «την αποφασιστική αντίθεσή της» στις αποφάσεις αυτές, τονίζεται σε ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα από την πρεσβεία της χώρας στον Καναδά.