ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Έτοιμη να κλείσει εργοστάσια η VW για πρώτη φορά στην ιστορία της

Επτά εργοστάσια που απασχολούν 123.000 εργαζόμενους εξετάζεται να κλείσουν. Η κορυφαία ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων δίνει τέλος στο πρόγραμμα «ασφάλεια στην εργασία». Ισχυρή πίεση από Ασία.

Έτοιμη να προχωρήσει σε κλείσιμο εργοστασίων, για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, είναι η Volkswagen, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει και σε μεγάλες απώλειες θέσεων εργασίας.

Αιτία ο έντονος ανταγωνισμός κυρίως από τις ασιατικές εταιρείες, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει ότι θα τερματίσει το πρόγραμμα «ασφάλεια στην εργασία» το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή το 1994 και μέσω αυτού υπάρχει εξασφάλιση των θέσεων εργασίας έως και το 2029. 

Σύμφωνα με το Reuters, κίνδυνο κλεισίματος αντιμετωπίζουν επτά εργοστάσια, τα οποία απασχολούν περισσότερα από 123.000 εργαζόμενους, ενώ ένα εξ αυτών βρίσκεται στο Βόλφσμπουργκ, όπου βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Πρόκειται για περιοχή της κάτω Σαξονίας, ενώ το συγκεκριμένο τεράστιο συγκρότημα ξεκίνησε να λειτουργεί το 1938 και φυσικά το ενδεχόμενο να κλείσει θα δημιουργήσει και τεράστια πολιτικά, πέραν των κοινωνικών, προβλήματα. 

Οι αναλυτές σπεύδουν να τονίσουν ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τεράστιες προκλήσεις, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα αλλά και αυτά της Tesla να κατακτούν συνεχώς μερίδιο στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. 

«Η VW αναγνωρίζει πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση», σημείωσε ο Χ. Χέντρικσε, αναλυτής της Citigroup στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και προσθέτει ότι «ζούμε σε έναν δύσκολο γεωπολιτικό κόσμο και η Ευρώπη δεν έχει κερδίσει αυτή τη μάχη».

Τα ανησυχητικά σημάδια συνεχώς ενισχύονται, ενώ η μετοχή της Volkswagen βρίσκεται κοντά στο χαμηλό επίπεδο που είχε διολισθήσει το 2015, μετά την κρίση που προκάλεσε το σκάνδαλο για τα ντίζελ. Τον Ιούλιο, ο όμιλος μείωσε τις προοπτικές του για το έτος μετά την πτώση των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο. Οι δαπάνες για νέα μοντέλα ώθησαν τις καθαρές ταμειακές ροές της αυτοκινητοβιομηχανίας σε αρνητικό έδαφος - έναντι θετικών 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ  ένα χρόνο νωρίτερα.

«Αν ακόμη και η VW σκέφτεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, δεδομένου του πόσο δύσκολη θα είναι αυτή η διαδικασία, σημαίνει ότι η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο», σημειώνει ο Π. Ολιβιέ Εσίγκ αναλυτής της AIR Capital με έδρα το Λονδίνο. 

Νέο πλήγμα για την οικονομία

Βασικό μέρος του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της Γερμανίας, η VW βρισκόταν σε πορεία επέκτασης για δεκαετίες - αγοράζοντας τη Skoda στην Τσεχική Δημοκρατία, την Bentley στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Lamborghini στην Ιταλία.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι δομικά στραμμένη προς την επέκταση μέσω του ισχυρού ρόλου των συνδικάτων και των συμμετοχών και των εδρών στο διοικητικό συμβούλιο του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας. Ακόμη και μετά το σκάνδαλο ντίζελ το 2015, ανταποκρίθηκε με επιθετικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα. Αλλά αυτές δεν έχουν αποδώσει.

Η εταιρεία έδειξε ότι μετατοπίζεται σε κατάσταση συρρίκνωσης τον Ιούλιο, όταν η πολυτελής μάρκα Audi του ομίλου ανακοίνωσε σχέδια για την περικοπή του 90% των 3.000 εργαζομένων σε ένα εργοστάσιο στις Βρυξέλλες.

«Αυτό που τελικά διακυβεύεται είναι η μελλοντική βιωσιμότητα της βιομηχανίας σε αυτή τη χώρα», δήλωσε η Ντ. Καβάλο, εκπρόσωπος των εργαζομένων της VW και ξεκαθάρισε ότι «δεν θα επιτρέψουμε στη VW να ξεπουλήσει τη Γερμανία ως επιχειρηματικό χώρο».

Οι σχεδιαζόμενες περικοπές της VW αποτελούν ένα ακόμη πλήγμα για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, η οποία παλεύει με τη στασιμότητα και αντιμετωπίζει προκλήσεις από τη μετανάστευση και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος μέχρι τη λιτότητα του προϋπολογισμού και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Οι εκλογές των κρατιδίων την Κυριακή στην ανατολική Γερμανία έδειξαν πόσο κατακερματισμένο έχει γίνει το πολιτικό τοπίο της χώρας. Η ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία κέρδισε το μεγαλύτερο μερίδιο των ψήφων στη Θουριγγία και ήρθε δεύτερη στη Σαξονία, όπου βρίσκεται ο κύριος κόμβος ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW. Το φιλορωσικό κόμμα BSW, το οποίο ιδρύθηκε μόλις τον Ιανουάριο, πήρε μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων και από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού του καγκελάριου Όλαφ Σολτς και στα δύο κρατίδια. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Περικοπές μισθών κατά 10% σχεδιάζει η Volkswagen στη Γερμανία

Ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε τη Δευτέρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία και να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους.
businessdaily-Blume-Oliver-Volkswagen
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Οι κινέζικες βιομηχανίες αυτοκινήτων να επενδύσουν στην ΕΕ

Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής των σχεδιαζόμενων δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Germany, Germania, Economy, Oikonomia
ΔΙΕΘΝΗ

Το δράμα της Volkswagen και η παρακμή της γερμανικής βιομηχανίας

Η απόφαση της Volkswagen για κλείσιμο εργοστασίων εκφράζονται φόβοι ότι αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου της παρακμής της άλλοτε πανίσχυρης γερμανικής βιομηχανίας. Πώς έχασε την ελκυστικότητά της η γερμανική οικονομία.