Δεν ανταποκρίθηκε στις εκτιμήσεις της αγοράς για τα τριμηνιαία έσοδα η κινεζική PDD Holdings, μητρική της Temu, με αποτέλεσμα η μετοχή να υποχωρήσει άνω του 28%.
Η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της μετοχής της PDD από τότε που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2018 εξαφάνισε σχεδόν 55 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης. Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου λειτουργεί τις πλατφόρμες Pinduoduo στην Κίνα και Temu για τη διεθνή αγορά, οι οποίες επικεντρώνονται στις εκπτώσεις.
«(Βλέπουμε) πολλές νέες προκλήσεις μπροστά μας, από τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική ζήτηση, τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις αβεβαιότητες στο παγκόσμιο περιβάλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Chen Lei σε τηλεφωνική επικοινωνία με αναλυτές μετά τα αποτελέσματα. «Θα εισέλθουμε σε μια νέα φάση ανάπτυξης υψηλής ποιότητας που απαιτεί αυξημένες επενδύσεις και ως αποτέλεσμα θα επηρεαστεί η κερδοφορία μας», πρόσθεσε.
Η εύθραυστη οικονομία της Κίνας, η συνεχιζόμενη αδυναμία στον τομέα των ακινήτων και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων, έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους, επιβαρύνοντας τους τομείς λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας και προκαλώντας έναν λυσσαλέο ανταγωνισμό για μερίδιο αγοράς μεταξύ των κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ενώ οι χαμηλές τιμές της Pinduoduo και οι μεγάλες εκπτώσεις σε όλα, από προϊόντα καθαρισμού μέχρι ακουστικά, έχουν προσελκύσει αγοραστές με υψηλό κόστος, μεγάλοι ανταγωνιστές όπως η Alibaba και η JD.com έχουν επίσης προσφέρει μεγάλες προσφορές στις δικές τους πλατφόρμες, ασκώντας ανταγωνιστική πίεση στην PDD.
«Όσον αφορά το μέλλον, η αύξηση των εσόδων θα αντιμετωπίσει αναπόφευκτα πιέσεις λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού και των εξωτερικών προκλήσεων», δήλωσε ο αντιπρόεδρος οικονομικών της PDD Jun Liu.
Αναλυτές της Huatai Securities τόνισαν ότι η συζήτηση των στελεχών της PDD για τον ανταγωνισμό έδειξε άμεσα την Alibaba που κερδίζει δυναμική τα τελευταία τρίμηνα με τη στρατηγική χαμηλών τιμών.
Ο αναλυτής της UBS Kenneth Fong δήλωσε ότι ενώ η Pinduoduo είχε καλές επιδόσεις, με καλή ανάπτυξη και κερδοφορία παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό εγχώριο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου, ο τόνος της διοίκησης προκαλούσε σύγχυση στους επενδυτές.
«Οι επενδυτές δεν είναι σίγουροι αν η Pinduoduo βλέπει αυτό που δεν βλέπουμε εμείς ή αν είναι υπερβολικά συντηρητική σε ένα αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον», δήλωσε ο Fong, προσθέτοντας ότι το περιθώριο της διεθνούς πλατφόρμας Temu είναι πιο θετικό και ότι πιθανότατα θα βγάλει τα έξοδά της στο τέταρτο τρίμηνο. Ο αναλυτής της M Science, Vinci Zhang, συμφώνησε ότι οι προοπτικές της διοίκησης της PDD ακούγονται «πολύ πτωτικές».
«Ξέρουμε ότι υπάρχει επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών, αλλά υπήρχε η ελπίδα ότι ίσως η PDD έχοντας την πλατφόρμα οικονομικών προϊόντων με φθηνότερες προσφορές να μπορεί να συλλάβει αυτή την επιβράδυνση, αλλά αποδεικνύεται ότι χάνει και αυτή», δήλωσε ο Zhang.
Ο συνδιευθύνων σύμβουλος Chen δήλωσε ότι οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο να ξοδεύουν για εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά και ότι υπάρχει «αυξανόμενη έμφαση στην ορθολογική κατανάλωση».
Η PDD ανακοίνωσε έσοδα 97,06 δισ. γουάν (13,64 δισ. δολάρια) το δεύτερο τρίμηνο, έναντι της μέσης εκτίμησης των αναλυτών για 100 δισ. γουάν, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 48% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, καθώς η εταιρεία επένδυσε σε μάρκετινγκ, διαφήμιση και προωθητικές ενέργειες για να προσελκύσει αγοραστές.
Τα γενικά και διοικητικά έξοδα υπερτριπλασιάστηκαν το τρίμηνο σε 1,84 δισ. γουάν, λόγω των δαπανών που σχετίζονται με το προσωπικό.