ΓΔ: 1436.19 0.25% Τζίρος: 22.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:14:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πέφτουν οι πωλήσεις αλλάζουν τα σχέδια των εταιρειών

Η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει ωθήσει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεκτιμήσουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να εγκαταλείψουν τα σχέδια τους για ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δέχεται ένα ακόμη πλήγμα. Η μείωση της ζήτησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τα προγράμματα τους για την παραγωγή των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων καθώς και την κατασκευή μεγάλων εργοστασίων μπαταριών.

Η Volkswagen περιορίζει τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική εν μέσω ύφεσης στην αγορά EV, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο CTO Schmall της Volkswagen τόνισε ότι ο στόχος της εταιρείας να αποκτήσει εργοστάσια συνολικής δυναμικής όσον αφορά την χωρητικότητα τις 200 γιγαβατώρες έως το όσον είναι «ρεαλιστικός, αλλά δεν έχει καθοριστεί».

Η απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχεται ως μετά από μια νέα αξιολόγηση της ηλεκτροκίνησης λόγω της πτώσης της ζήτησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Η επέκταση των εργοστασίων θα εξαρτηθεί από το πώς θα αναπτυχθεί η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Chief Technology Officer της Volkswagen Thomas Schmall σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS).

Η VW ανακοίνωσε το 2021 ότι θα έχει έξι εργοστάσια κυψελών μπαταριών έως το 2030 με συνδυασμένη ετήσια παραγωγική ικανότητα 240 GWh. Δύο εργοστάσια της στην Ευρώπη βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, το ένα βρίσκεται στο Salzgitter της Γερμανίας και το άλλο στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Τα εργοστάσια μπαταριών της VW θα έχουν μικρότερη χωρητικότητα λόγω της πτώσης των πωλήσεων EV.

Η παραγωγή στο Salzgitter της Γερμανίας θα ξεκινήσει στο πρώτο το 2025 και στη Βαλένθια της Ισπανίας το 2026. Επιπλέον, οι πρώτες εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε μια τρίτη μονάδα στο Οντάριο του Καναδά. Το αναθεωρημένο σχέδιο της VW είναι να κατασκευαστούν μόνο αυτές οι τρεις εγκαταστάσεις, από τις έξι αρχικά που ήταν προγραμματισμένες. Θα έχουν συνολική χωρητικότητα 170 GWh.

Εάν είναι απαραίτητο, τα εργοστάσια στη Βαλένθια και στο Οντάριο μπορούν να επεκταθούν για να φτάσουν τις συνολικά 200 GWh έως το 2030, αλλά αυτό φυσικά εξαρτάται από το πώς θα κυμανθεί η ζήτηση EV τα επόμενα χρόνια.

Η VW επί του παρόντος εξετάζει ποιο τύπο μπαταριών θα επιλέξει: φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ή νικέλιο μαγγάνιο κοβάλτιο (NMC). Η πρώτη κατηγορία εξασφαλίζει φθηνότερες μπαταρίες και επομένως αν τοποθετηθούν στα δικά της EV θα είναι πιο προσιτά. Η VW σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης αυτή τη δεκαετία.

Επίσης, η Ford ακυρώνει τα σχέδια της για την κατασκευή τριών ηλεκτρικών SUV, καθώς αντιμετωπίζει ζημιές 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω της χαμηλής ζήτησης των EV, αναφέρει το Reuters.

Η αμερικάνικη εταιρεία θα επικεντρωθεί στις υβριδικές εκδόσεις των SUV, που προσφέρουν κερδοφορία.

Η απόφαση της εταιρείας έρχεται την χρονική περίοδο που η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει ωθήσει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεκτιμήσουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να εγκαταλείψουν τα σχέδια τους για ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η απόφαση της Ford ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη τάση στην αγορά, όπου τα υβριδικά μοντέλα έχουν σημειώσει άνοδο 35,3% στις πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ξεπερνώντας κατά πολύ την αύξηση μόλις κατά 7% στις πωλήσεις των EV.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποίηση των Κινέζων κατασκευαστών στην ΕΕ για τους δασμούς

Η απόφαση για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προώθηση της εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.