ΓΔ: 1431.19 0.30% Τζίρος: 359.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η βιομηχανία αυτοκινήτων επενδύει στη βιωσιμότητα της παραγωγής

Η BMW αναπτύσσει τεχνολογία για να μετρά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, ενώ η Ford ερευνά την αξιοποίηση υλικών από ελαιόδεντρα για την κατασκευή πιο βιώσιμων ανταλλακτικών.

Βιωσιμότητα (ή αειφορία) είναι ένα πρότυπο παραγωγής το οποίο στοχεύει στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα για τον άνθρωπο και για το φυσικό περιβάλλον, τόσο στο παρόν όσο και στο αόριστο μέλλον. Βασικό της στοιχείο είναι η ισορροπία μεταξύ παραγωγής αγαθών και πρώτης ύλης (που δαπανήθηκε για να επιτευχθεί η παραγωγή).

Στόχος των βιώσιμων διαδικασιών είναι να επιτύχουν περισσότερη παραγωγή με μικρότερη δαπάνη πρώτης ύλης, γι' αυτό η βιωσιμότητα αναφέρεται μαζί με την ανακύκλωση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τον βιοκλιματικό σχεδιασμό.  Η βιωσιμότητα υπονοεί ότι οι φυσικοί πόροι υφίστανται εκμετάλλευση με ρυθμό μικρότερο από αυτόν με τον οποίον ανανεώνονται, διαφορετικά λαμβάνει χώρα περιβαλλοντική υποβάθμιση. Θεωρητικά, το μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης είναι η ανικανότητα του γήινου οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή.

Το BMW Group αναπτύσσει την τεχνολογία για να μετρά τις εκπομπες διοξειδίου του άνθρακα από την πρώτη ύλη έως το τελικό προϊόν. Σε συνεργασία με εταίρους και προμηθευτές, η γερμανική εταιρεία μοντελοποίησε για πρώτη φορά μια πλήρη αλυσίδα δεδομένων χρησιμοποιώντας δεδομένα εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες από την κατασκευή της μάσκας νεφρών της BMW iX.

Προσπαθεί να βελτιώσει τις διαδικασίες στο πλαίσιο της βιωσιμότητας, της ασφάλειας εφοδιασμού και της ποιότητας και ταυτόχρονα να μειώσει το κόστος Μελλοντικά, ο στόχος θα είναι η καταγραφή όλων των δεδομένων μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής προκειμένου η κυκλική οικονομία να καταστεί δυνατή σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα σε όλους τους κλάδους.

Η Ford κάνει έρευνες για να αξιοποιήσει το φύλλωμα που απορρίφθηκε κατά τη συγκομιδή των ελιών σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Εξερευνά την περίπτωση τα κλαδιά και τα φύλλα που απορρίπτονται κατά τη συγκομιδή να αποτελούν τμήμα της ύλης που χρησιμοποιείται για την κατασκευή πιο βιώσιμων ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Η χρήση απορριμμάτων ελιάς για ανταλλακτικά αυτοκινήτων θα μπορούσε να μειώσει το πλαστικό που χρησιμοποιείται σε αυτά τα εξαρτήματα και να υποστηρίξει καθαρότερο αέρα στην περιοχή, αποφεύγοντας την καύση που χρησιμοποιείται για την καταστροφή των υπολειμμάτων.

Οι μηχανικοί παρήγαγαν πρωτότυπα υποπόδια και μέρη του χώρου των αποσκευών χρησιμοποιώντας απορρίμματα ελαιόδεντρων. Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα εξαρτήματα που παράγονται είναι ταυτόχρονα στιβαρά και ανθεκτικά. Η εταιρεία αξιολογεί τη διαδικασία για μαζική χρήση, για να εξασφαλίσει την χρήση τους στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για τη δοκιμή, τα απόβλητα προέρχονται από ελαιώνες στην Ανδαλουσία της Ισπανίας, την περιοχή με την υψηλότερη παραγωγή ελαιόλαδου στον κόσμο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.