ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
Φωτό: Shutterstock

Μικρή άνοδος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιούνιο

Tα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξάνοντας από 24,4% σε 29,5%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.

Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, λόγω των αυξητικών τάσεων που σημειώθηκαν σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 4,8% τον περασμένο μήνα.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας σχεδόν τα 5,7 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, οι όγκοι των πωλήσεων παραμένουν σχετικά χαμηλοί (-18%) σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, με την Ισπανία (+5,9%), τη Γερμανία (+5,4%), την Ιταλία (+5,4%) και τη Γαλλία (+2,8%) να σημειώνουν ανάπτυξη.

Τον Ιούνιο του 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς των αυτοκινήτων της ΕΕ, από 15,1% το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξάνοντας από 24,4% σε 29,5%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.

Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 1% στις 156.408 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο 14,4% από 15,1%. Παρά τη σημαντική ανάπτυξη στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%), αυτά οι αυξητικές τάσεις δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τη διψήφια πτώση στις άλλες κορυφαίες αγορές: Γερμανία (-18,1%), Ολλανδία (-15%) και Γαλλία (-10,3%). Ως αποτέλεσμα, ταξινομήθηκαν συνολικά 712.637 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτό σηματοδοτεί μια μέτρια αύξηση 1,3% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν ισχυρή πτώση 19,9% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Βέλγιο (-49,2%), Γαλλία (-21,7%) και Γερμανία (-3,4%). Τον Ιούνιο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 66.482 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα ήταν η μόνη κατηγορία κινητήρων που σημείωσε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 26,4% τον Ιούνιο στις 321.959 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Γαλλία (+34,9%), Ιταλία (+27,2%), Ισπανία (+23%) και Γερμανία (+16,5%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 29,5%, από 24,4% τον Ιούνιο του 2023.

Τον Ιούνιο του 2024 , οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σχετικά σταθερές, σημειώνοντας μείωση μόλις κατά 0,7%. Οι μειώσεις σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,2%) και η Ισπανία (-7,5%) αντισταθμίστηκαν από την ανάπτυξη στη Γερμανία (+12,1%) και στην Ιταλία (+6,9%). Ως αποτέλεσμα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,4% της αγοράς, από 36,2% τον Ιούνιο πέρυσι. Παρόμοια κατάσταση γνώρισε και η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με ελαφρά πτώση 0,9%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιούνιο να κατέχει μερίδιο αγοράς 12,7%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε κέρδη 12,4%, μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-18,3%), η Γαλλία (-8,3%) και η Ισπανία (-2,1%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Η επεξεργασία πλαστικών απορριμμάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς ανακτούν πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας και επαναχρησιμοποιούνται σε μια σειρά από ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Stellantis διακόπτει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η εισαγωγή πολλών φθηνών αυτοκινήτων από την Κίνα και η παγκόσμια επιβράδυνση που καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν την αυτοκινητοβιομηχανία σε αναπροσαμοργή των πλάνων για την ηλεκτροκίνηση.