ΓΔ: 1429.22 0.34% Τζίρος: 137.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σχεδόν 6 στους 10 οδηγούς δεν διατηρούν απόσταση από το προπορευόμενο όχημα

Το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στη μεσαία λωρίδα (64%) και στην αριστερή (65%) παρά στη δεξιά (49%), ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις καθημερινές παρά τα σαββατοκύριακα.

Σχεδόν 6 στους 10 οδηγούς διατηρούν απόσταση από το προπορευόμενο όχημα λιγότερο των 2 δευτερολέπτων. Η κατάσταση είναι καλύτερη για τα φορτηγά, αν και περίπου το 33% των οδηγών τους, εξακολουθεί να οδηγεί κρατώντας απόσταση λιγότερη από τα 50 μέτρα στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα μελέτης που πραγματοποίησε το ινστιτούτο Vias, καθώς ανέλυσε τον τρόπο οδήγησης 4 εκατομμυρίων οδηγών αυτοκινήτων και 400.000 φορτηγών και λεωφορείων στους αυτοκινητόδρομους.

Το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στη μεσαία λωρίδα (64%) και στην αριστερή (65%) παρά στη δεξιά (49%), ενώ το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις καθημερινές παρά τα σαββατοκύριακα.

Το ποσοστό των επιβατικών αυτοκινήτων που αφήνουν απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου αγγίζει το 27%. Για άλλη μια φορά, το πρόβλημα παρατηρείται περισσότερο στην μεσαία και αριστερή λωρίδα (1 αυτοκίνητο στα 3 αυτοκίνητα κατά μέσο όρο ακολουθεί σε μικρότερη απόσταση του ενός δευτερολέπτου) παρά στη δεξιά.

Η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη για τα βαρέα οχήματα. Όμως περίπου το 30% των φορτηγών και των λεωφορείων ακολουθούν το όχημα μπροστά τους σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (31%) τις καθημερινές σε σχέση με τα Σαββατοκύριακα (19%).

Στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 33% των ατυχημάτων αφορά σύγκρουση δύο αυτοκινήτων και ένα ατύχημα στα 5 (21%) αφορά καραμπόλα. Σε αυτό το είδος ατυχήματος, η μη τήρηση μιας ασφαλούς απόστασης είναι η πιο συχνή αιτία. Στην πραγματικότητα, περίπου το 70% των συγκρούσεων στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων οφείλονται στην ανεπαρκή απόσταση ασφαλείας, συχνά σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες όπως η κόπωση, η χρήση κινητού τηλεφώνου ή η αυξημένη ταχύτητα.

Αναλύοντας τις συμπεριφορές των οδηγών γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι οδηγοί δυσκολεύονται να κρίνουν σωστά την απόσταση που τους χωρίζει από το προπορευόμενο όχημα, θεωρώντας ότι θα μπορέσουν να αντιδράσουν άμεσα. Ωστόσο, η μη τήρηση του κανόνα των δύο δευτερολέπτων της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα είναι μια κύρια αιτία ατυχημάτων. Έτσι, οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης είναι απαραίτητες, προκειμένου αυτές να ενημερώσουν, ενώ παράλληλα να συμβάλουν στην προσπάθεια διατήρησης των αποστάσεων ασφαλείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Το 38% των εταιρειών στην Ευρώπη θα χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα βαν

Η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλή στην Ελλάδα (48%), τη Φινλανδία (40%) και τη Δανία (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ωθήσει αρκετά πιο ψηλά τα συγκεκριμένα ποσοστά τα επόμενα χρόνια.
EU_China
ΔΙΕΘΝΗ

H E.E. σχεδιάζει επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε την περασμένη Τρίτη ότι η Ευρώπη θα έχει μία «εξατομικευμένη προσέγγιση» και οι όποιοι δασμοί επιβληθούν θα «είναι αντίστοιχοι με το επίπεδο της ζημιάς» που προκαλείται.
autokinita-car-IX
ΔΙΕΘΝΗ

Στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στρέφει το ενδιαφέρον της η Κίνα

Το Πεκίνο θέλει να αλλάξει ριζικά των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης, με τις κινεζικές εταιρείες να στοχεύουν στην αύξηση της διείσδυσης των μοντέλων τους ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερα μερίδια πωλήσεων.