ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σε ανοδική πορεία παραμένουν το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες με το Βέλγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση φτάνοντας το 150%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο 27,4%.

Μικτή είναι η εικόνα που παρουσίασαν οι αγορές αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον προηγούμενο μήνα. Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα σημείωσαν οι αγορές της Ιταλίας (+16,2%) και της Γαλλίας (+14%), σε αντίθεση με τη γερμανική αγορά αυτοκινήτου που υποχώρησε 5,7% σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο.

Το πρώτο ενδεκάμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15,7%, δείχνοντας τη δυναμική που έχει ο κλάδος το τελευταίο διάστημα. Με εξαίρεση την Ουγγαρία, όλες οι αγορές της ΕΕ αύξησαν το ποσοστό πωλήσεων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης συνέβαλαν σημαντικά σε αυτήν την τάση: Ιταλία (+20%), Ισπανία (+17,3%), Γαλλία (+16,2%) και Γερμανία (+11,4%).

Τον Νοέμβριο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 16,3%, φτάνοντας συνολικά τις 144.378 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την ανάπτυξη, όπως για παράδειγμα το Βέλγιο (+150,2%), που είναι πλέον η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 22,5%. Παρόλα αυτά, ο όγκος ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της χώρας έφτασε σχεδόν τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες, αντικατοπτρίζοντας σημαντική αύξηση 48,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 27,4%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 32,7%. Τον Νοέμβριο, οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% λόγω της διψήφιας ανάπτυξης στις τρεις μεγαλύτερες αγορές: Γερμανία (+38,4%), Γαλλία (+35,8%) και Ιταλία (+30,2%). Αντίθετα, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22,1%, στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+43,8%) και τη Γαλλία (+17,8%), αυτά τα κέρδη δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τη σημαντική πτώση της Γερμανίας (-59,3%) που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης.

Τον φετινό Νοέμβριο η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 4,2%. Βασικές αγορές που συνέβαλαν σε αυτή την αύξηση ήταν η Ιταλία (+20,2%) και η Γερμανία (+12,5%). Αντίθετα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισε την πτωτική της πορεία φθάνοντας το 10,3%. Πτώση σημείωσαν σημαντικές αγορές, όπως της Γαλλίας (-28,3%), της Ισπανίας (-22,8%), της Ιταλίας (-7,4%) και της Γερμανίας (-1%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.