ΓΔ: 2487.04 0.58% Τζίρος: 45.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:39:36
Συνέντευξη εργασίας γραφείου
Φώτο: Shutterstock

Η ισπανική κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει κατά 4% τον κατώτατο μισθό

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις έχουν ήδη συμφωνήσει για μια αύξηση 3% σε όλους τους μισθούς για το 2024, με ένα επιπλέον 1% εάν ο πληθωρισμός το 2023 ανερχόταν άνω του 3%.

Η ισπανική κυβέρνηση σκοπεύει να αυξήσει κατά 4% τον κατώτατο μισθό, το 2024, ένα ποσοστό μεγαλύτερο από την αρχική πρόταση του 3,5% από τους εργοδότες, σύμφωνα με ανώτατη κυβερνητική πηγή.

Η κυβέρνηση βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε διαπραγματεύσεις με τις συνδικαλιστικές ενώσεις και τους εργοδότες για την αύξηση και μια συμφωνία αναμένεται να ανακοινωθεί τον Δεκέμβριο.

Ο χαμηλότερος από το αναμενόμενο ετήσιος πληθωρισμός του 3,2% τον Νοέμβριο μετρίασε την πίεση στους μισθούς στην Ισπανία, η οποία αύξησε τον κατώτατο μισθό το 2023 κατά 8% για έναν μηνιαίο μισθό 1.259 ευρώ.

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις έχουν ήδη συμφωνήσει για μια αύξηση 3% σε όλους τους μισθούς για το 2024, με ένα επιπλέον 1% εάν ο πληθωρισμός το 2023 ανερχόταν άνω του 3%.

Σε μια ανακοίνωση χθες, η κυβέρνηση γνωστοποίησε ότι οι συντάξεις θα αυξηθούν κατά 3,8% τον επόμενο χρόνο, σε αντιστοιχία με την μέση ετήσια αύξηση 3,8% του πληθωρισμού έως τον Νοέμβριου του 2023.

Η κυβέρνηση συνασπισμού, που ορκίστηκε πρόσφατα, είναι διχασμένη για τα σχέδια μεταρρύθμισης του συστήματος επιδομάτων ανεργίας, έναν όρο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκταμίευση των 140 δισεκατομμυρίων ευρώ που προορίζονται για την Ισπανία στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης για τη μετά-covid εποχή.

Η υπουργός Εργασίας Γιολάντα Ντίας, που ηγείται επίσης του κόμματος Sumar, ενός ήσσονος εταίρου στον κυβερνητικό συνασπισμό, θέλει την αύξηση των επιδομάτων για τους άνεργους, ενώ η υπουργός Οικονομίας Νάντια Καλβίνο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, τάσσεται υπέρ της μείωσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έδρα Ηνωμένων Εθνών
ΔΙΕΘΝΗ

ΟΗΕ: Πρώτη διεθνής συνθήκη για εργαζόμενους σε ψηφιακές πλατφόρμες

Ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας ενέκρινε την πρώτη διεθνή συνθήκη για την προστασία όλων των εργαζομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες, ανεξαρτήτως προσόντων ή καθεστώτος απασχόλησης, στο κλείσιμο της ετήσιας διάσκεψής του.