Εκρηκτική η άνοδος της Ζοοm, με τους αναλυτές της Wall Street να θέτουν υψηλότερες τιμές στόχο, και τη μετοχή της εταιρείας να σημειώνου νέο υψηλό ρεκόρ μετά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία εν μέσω της πανδημίας, που οδηγεί πολλές χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως στην τηλεργασία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδά της Zoom στο β' τρίμηνο της εφετινής χρονιάςς αυξήθηκαν κατά 355% συγκριτικά με ένα χρόνο πριν.
Ο ρυθμός ανάπτυξης των ετήσιων εσόδων στο δεύτερο τρίμηνο μάλιστα ήταν αισθητά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του πρώτου τριμήνου (169%). Έτσι τα έσοδα της πλατφόρμας στο β' τρίμηνο ανήλθαν σε 663,5 εκατ. δολάρια, πολύ πάνω από τα 500,2 εκατ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές. Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακό χθεσινό ράλι της μετοχής της στη Wall Street οι αναλυτές προειδοποιούν ότι με την ελαστικοποίηση των μέτρων και την επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία, η ανοδική πορεία της εταιρείας θα μπορούσε να βρει μεγάλα εμπόδια. Ωστόσο, τα εντυπωσιακά αποτελέσματα δείχνουν ότι πρόκειται για μία από τις ιστορίες επιτυχίας κατά την πανδημία με την μετατροπή της τεράστιας βάσης δωρεάν χρηστών σε χρήμα.
Οι μετοχές της Zoom σημείωσαν άνοδο στη χθεσινή συνεδρίαση έως και 47% στα 478 δολ. το πρωί και έκλεισε τελικά καταγράφοντας άνοδο 40,78% στα 457,67 δολάρια με την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας να προσεγγίζει τα 70 δισ. δολάρια. Σημειώνεται ότι σε ετήσια βάση η άνοδος της μετοχής της εταιρίας ξεπερνά το 254%
Σύμφωνα με το Reuters, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Kelly Steckelberg είπε ότι τα έσοδα της Zoom αυξήθηκαν τόσο γρήγορα που ήταν δύσκολο να συνεχίσει να επενδύει με τον ίδιο ρυθμό. Οι κορυφαίοι τομείς για την εταιρεία κατά το δεύτερο τρίμηνο ήταν η εκπαίδευση, οι μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, η μεταποίηση και η υγειονομική περίθαλψη.
«Με την Zoom να έχει πλέον καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά βίντεο, η επιτυχία της ανοίγει έναν πιο ξεκάθαρο δρόμο για να ανταγωνιστεί στην αγορά των επιχειρήσεων», σχολίασαν οι αναλυτές της Rosenblatt. Ο αναλυτής της J.P.Morgan, Sterling Auty, ωστόσο, προειδοποίησε τον κίνδυνο μείωσης των εσόδων καθώς η πανδημία μειώνεται.
«Η αύξηση της ανάπτυξης προήλθε όλο και περισσότερο από το πιο ριψοκίνδυνο τμήμα των πελατών», είπε. «Οι πελάτες με λιγότερους από 10 υπαλλήλους έφτασαν το 36% των συνολικών εσόδων το τρίμηνο».
Το πελατολόγιο της Zoom περιλαμβάνει πλεόν 370.200 εταιρικούς πελάτες με τουλάχιστον 10 εργαζόμενους, αριθμός πέντε φορές μεγαλύτερος σε σχέση με πέρυσι, ενώ 988 πελάτες της δαπανούν περισσότερο από 100.000 δολάρια για τη χρήση των υπηρεσιών της, έναντι λιγότερων των μισών πριν από έναν χρόνο.
Οι πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης έχουν καταστεί ζωτικό μέρος της καθημερινότητας για άτομα που εργάζονται από το σπίτι υπό τους περιορισμούς που σχετίζονται με τον κορονοϊό. Αλλά αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μείωσης της χρήσης καθώς οι άνθρωποι επιστρέφουν στη δουλειά.
Η Zoom είπε τη Δευτέρα ότι αντιμετώπισε ελαφρώς υψηλότερα ποσοστά ακύρωσης πελατών από τον ιστορικό μέσο όρο, αλλά το είχε συμπεριλάβει στις προβλέψεις του. «Ενώ είναι εξαιρετικά δύσκολο να εκτιμηθεί πού ... η ζήτηση θα κορυφωθεί, μας φαίνεται ότι ακόμη και οι επιθετικές πωλήσεις και οι επενδύσεις μάρκετινγκ δεν θα είναι σε θέση να αποτρέψουν την επιβράδυνση της ανάπτυξης», δήλωσε ο αναλυτής της Citigroup, Walter Pritchard.