Τέλος στις «κατόπιν εορτής» χρεώσεις από τη ΔΕΗ, που μπορεί να «χτυπήσουν» ένα καταναλωτή ακόμη και μετά την αλλαγή παρόχου, επιχειρεί να βάλει με παρέμβασή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή μετά από σχετική προσφυγή καταναλωτή. Πολλοί καταναλωτές έχουν λάβει «ραβασάκια» από τον προμηθευτή για οφειλές που τους έχουν χρεωθεί μετά από τη λήξη της σύμβασης.
Η υπόθεση που έφερε και τη σχετική σύσταση προς τη ΔΕΗ και τον ΔΕΔΔΗΕ από τον Συνήγορο του Καταναλωτή κινήθηκε από έναν καταναλωτή που αμφισβήτησε την αξίωση της ΔΕΗ να καταβάλλει ένα χρηματικό ποσό που η εταιρεία υποστήριζε ότι χρεώθηκε μετά από την καταγγελία της σύμβασης, πριν από τέσσερα χρόνια, από τον ίδιο. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος καταναλωτής είχε αποχωρήσει από το ακίνητο και η χρέωση φαίνεται να γίνεται λόγω μη εμπρόθεσμης διακοπής ηλεκτροδότησης του ακινήτου.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει ότι η αξίωση αμφισβητούμενης, μη ορθά εκκαθαρισμένης οφειλής με την απειλή της διακοπής της ηλεκτροδότησης, συνιστά αθέμιτη εμπορική πρακτική και ιδίως επιθετική εμπορική πρακτική, η οποία πραγματοποιείται με κατάχρηση επιρροής, «εμποδίζοντας τη συναλλακτική ελευθερία του καταναλωτή ως προς την καταβολή του τιμήματος, ενώ είναι και αντίθετη προς τις επιταγές της καλής πίστης και τις συναλλακτικές υποχρεώσεις ασφάλειας και πρόνοιας, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη και τους κινδύνους και τη διατάραξη που προκαλείται στην σωματική, ψυχική, ηθική, κοινωνική και οικονομική υπόσταση του καταναλωτή, αποτελώντας, κατά συνέπεια, τόσο αθέμιτη εμπορική πρακτική όσο και αδικοπραξία».
Όπως υποστηρίζει ο ΣτΚ, η πραγματοποίηση καταμέτρησης δεν αποτελεί νόμιμο λόγο μη λύσης της σύμβασης Προμήθειας, καθώς και ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί να καθίσταται δέσμιος και να εξαρτά τη λύση της σύμβασης του από τις πράξεις των επόμενων χρηστών του ακινήτου ή από την τήρηση των υποχρεώσεων του ΔΕΔΔΗΕ.
Και υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι σε κάθε περίπτωση, η παραβίαση των υποχρεώσεων της εταιρείας ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. σχετικά με την αποκατάσταση του προβλήματος συλλογής των μετρήσεων εντός τριάντα (30) ημερών ή της διακοπής της σύνδεσης της παροχής από έτερο σημείο του Δικτύου Διανομής, λόγω μη σύμπραξης των ιδιοκτητών του ακινήτου για τη συλλογή μετρήσεων, τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση ζημίας στον ιδιοκτήτη του ακινήτου του υπό κρίση ακινήτου.
Το πόρισμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή καταλήγει σε έγγραφη σύσταση για τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς και καλεί τον ΔΕΔΔΗΕ να προχωρήσει σε αναλογικό επιμερισμό της κατανάλωσης της υπό κρίση παροχής πριν και μετά το χρονικό σημείο νόμιμης λύσης της υπό κρίση σύμβασης Προμήθειας, σύμφωνα με το ιστορικό κατανάλωσης της παροχής. Τέλος, καλεί τη ΔΕΗ να προχωρήσει στην επανατιμολόγηση της κατανάλωσης αυτής, καθώς και στην έκδοση Τελικού Λογαριασμού σύμφωνα με τις αντίστοιχες υποδείξεις του ΔΕΔΔΗΕ ή μετά τον αναλογικό επιμερισμό της υπό κρίση κατανάλωσης, σε περίπτωση άρνησης του ΔΕΔΔΗΕ.
Αναλυτικά το πόρισμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή:
Σύσταση ΔΕΗ - ΔΕΔΔΗΕ