ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:25:51 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Προχωράει η «έξυπνη» αναβάθμιση 7.500 στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ

Ο σχεδιασμός αυτός, ως γνωστόν, αφορά στην εγκατάσταση τουλάχιστον 500 επιπλέον «έξυπνων στάσεων» στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.

Στην αναβάθμιση του συστήματος τηλεματικής, που σήμερα προσφέρει ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς σε όλες τις αστικές και περιαστικές γραμμές του συγκοινωνιακού δικτύου, προχωρά ο ΟΑΣΑ. Η τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΑ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα επιτρέπει πλέον την ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών. Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Οργανισμού θέτει σε προτεραιότητα τον σχεδιασμό για την αύξηση του αριθμού των «έξυπνων στάσεων» με νέες πινακίδες.

Ο σχεδιασμός αυτός, ως γνωστόν, αφορά στην εγκατάσταση τουλάχιστον 500 επιπλέον «έξυπνων στάσεων» στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας. Πέραν αυτού, ο ΟΑΣΑ σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τις δυνατότητες που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία, σχεδιάζει να μετατρέψει σε «έξυπνες» και τις 7.500 στάσεις του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας.

Η εφαρμογή telematics app στα smartphones, που σήμερα χρησιμοποιούν περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια χρήστες, παρέχει στους επιβάτες πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για την άφιξη του επόμενου οχήματος σε κάθε στάση. Πληκτρολογώντας την ονομασία της στάσης στην εφαρμογή telematics, εμφανίζονται αμέσως οι ώρες άφιξης όλων των οχημάτων που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση.

Αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα ενημέρωσης των επιβατών για τα προγραμματισμένα δρομολόγια σε όλες τις γραμμές του δικτύου(αστικές και περιαστικές), σχεδιάζει να αναδείξει ο ΟΑΣΑ το επόμενο διάστημα, με την τοποθέτηση QR Codes στο σύνολο των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, επιτρέποντας έτσι την απευθείας σύνδεση στην τηλεματική για τη συγκεκριμένη στάση. Δηλαδή, μέσω του κινητού τους, οι επιβάτες που περιμένουν σε μια στάση θα μπορούν να συνδέονται εύκολα με το QR Code στο περιβάλλον της τηλεματικής, εμφανίζοντας αμέσως στην οθόνη του τηλεφώνου τους τις ώρες άφιξης σε πραγματικό χρόνο όλων των οχημάτων στη συγκεκριμένη στάση.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι στην εφαρμογή της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, έχει ήδη ενσωματωθεί και ο ημερήσιος προγραμματισμός, γεγονός που σημαίνει ότι οι όποιες αλλαγές στα προγραμματισμένα δρομολόγια προκύψουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, λόγων των εξελισσόμενων συνθηκών στο συγκοινωνιακό δίκτυο (π.χ. δυσμενείς κυκλοφοριακές συνθήκες, έκτακτη βλάβη οχήματος, αλλαγές στις ενάρξεις δρομολογίων, αποσπάσεις σε άλλη γραμμές ή προσθήκη ενισχυτικών δρομολογίων γραμμών όταν απαιτείται), ενσωματώνονται αυτόματα στα δεδομένα που έχουν στη διάθεση τους οι επιβάτες.

Ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο, μεταδίδονται τα νέα δεδομένα στα οχήματα για την ενημέρωση των οδηγών με οπτική και ηχητική ειδοποίηση στην καμπίνα. Αντίστοιχα, όμως, και οι οδηγοί των οχημάτων με τα ίδια κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας, μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τους σταθμάρχες της κάθε γραμμής για να διαβιβάσουν σύντομες (κωδικοποιημένες) πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Μάλιστα, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης υπάρχει δυνατότητα χρήσης ειδικού κομβίου συναγερμού (panic button), στέλνοντας άμεσα σήμα για βοήθεια στο κέντρο διαχείρισης. Ο συναγερμός εμφανίζεται άμεσα και σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη του εκάστοτε σταθμάρχη/επόπτη, αναλύοντας τις πληροφορίες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο όχημα(π.χ. θέση, κατάσταση, οδηγός).

Στο πλαίσιο πάντως της βελτίωσης των υπηρεσιών ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, ο Όμιλος ΟΑΣΑ εξετάζει να αξιοποιήσει τα υπάρχοντα συστήματα και δεδομένα της τηλεματικής , παρέχοντας πληροφόρηση για τις μετακινήσεις και για τα μέσα σταθερής τροχιάς(Μετρό και Τραμ).

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τόνισε «η τηλεματική μπαίνει σε νέα εποχή. Μια υπηρεσία που προσφέρει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο στους επιβάτες. Ταυτόχρονα, παρέχει σε οδηγούς και διαχειριστές του δικτύου, τις απαραίτητες πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση του παραγόμενου έργου. Η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση και η επέκταση του δικτύου τηλεματικής, υλοποιούνται με γοργούς ρυθμούς».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

papastergiou, παπαστεργιου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παπαστεργίου: Ανανέωση του σχεδιασμού για την τηλεοπτική κάλυψη «Λευκών Περιοχών»

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχεδιάζει την εγκατάσταση Συμπληρωματικών Σταθμών Κάλυψης (ΣΣΚ) με διανομή τηλεοπτικού σήματος μέσω επίγειων ή δορυφορικών διαύλων, ώστε οι πολίτες των παραμεθορίων και ακριτικών περιοχών.
oasa
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ΟΑΣΑ συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για καινοτόμες υπηρεσίες

Ο Οργανισμός έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να συμμετέχει ως βασικός εταίρος σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα έρευνας για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και παροχή καινοτόμων συγκοινωνιακών υπηρεσιών.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οικονόμου: Δεν θα υπάρχει λεωφορείο που να μην είναι προσβάσιμο στα ΑμεΑ

«Στο πεδίο των μεταφορών θα προωθήσουμε πολιτικές που προάγουν τη συμπερίληψη, προκειμένου να μην αισθάνονται αόρατα τα άτομα με αναπηρία» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
papastergiou, παπαστεργιου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Την επόμενη εβδομάδα ο διαγωνισμός για τον υπερυπολογιστή Δαίδαλο

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημείωσε πως η χώρα πρέπει να παράγει Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι μόνο να την καταναλώνει, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα κόμβο καινοτομίας και διακίνησης δεδομένων.
cyber attack-cyber security
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα 10,5 τρισ. δολ. θα φτάσουν το 2025 οι απώλειες λόγω κυβερνοεπιθέσεων

Η παγκόσμια αγορά κυβερνοασφάλειας εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέχρι το 2026 στα 270 δισ. δολάρια έναντι 170 δισ. το 2020. Παρουσιάζει όμως σήμερα τεράστιο κενό δεξιοτήτων 20.000 ανοιχτές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΕ: Τίθενται σε εφαρμογή κανόνες ρύθμισης της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο νέος νόμος κατηγοριοποιεί διαφορετικούς τύπους τεχνητής νοημοσύνης ανάλογα με τον κίνδυνο, ενώ σκοπός είναι η διασφάλιση του σεβασμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών της ΕΕ.