Μερίδιο από το ποσό του ενός εκατ. ευρώ χρηματοδότησης που προσφέρει κάθε χρόνο ο παγκόσμιος τελικός του διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Venture θα διεκδικήσει η ελληνική εταιρία «100 Mentors», που μέσω μίας εφαρμογής προσφέρει τη δυνατότητα προσωπικών απαντήσεων στις ερωτήσεις κυρίως μαθητών και σπουδαστών που κατοικούν ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα μέρη, από τα λαμπρότερα μυαλά του κόσμου.
Την εταιρία θα εκπροσωπήσει ο Γιώργος Νικολετάκης, συν-ιδρυτής της 100 Mentors, ο οποίος θα ταξιδέψει τον Ιούνιο στον παγκόσμιο τελικό ανάμεσα σε φιναλίστ από άλλες 24 χώρες.
Η καινοτομία της ελληνικής 100 Μentors
Με τη βοήθεια των 100 Μentors, 25.000 φοιτητές και εργαζόμενοι από 32 χώρες του κόσμου κάθε μέρα, μαθαίνουν να ρωτάνε υψηλής ποιότητας ερωτήσεις ("Why" questions) με αποδέκτες 5.000 «μυαλά» σε περισσότερα από 400 ιδρύματα και εταιρίες σε 17 χώρες. Έτσι, μέσα από την «Τέχνη του Ερωτήματος» (Inquiry based learning), σε 100 δευτερόλεπτα, παιδιά & νέοι, από περιθωριοποιημένους πληθυσμούς και απομακρυσμένες περιοχές, σχεδιάζουν μαζί με τους ανθρώπους πρότυπα/μέντορές τους το πλάνο τους για το μέλλον.
Όπως έχει πει ο Γιώργος Νικολετάκης η 100 Μentors ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι ότι εκεί που φυσιολογικά συναντάς 1-2 ανθρώπους πρότυπα, οι οποίοι διαμορφώνουν αποφασιστικά το τι θα κάνεις όταν μεγαλώσεις, η 100 Μentors αυξάνει τον αριθμό αυτό σε 50 και 100 μέσα σε ένα ακαδημαϊκό έτος.
Μέσα από την πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί επιλέγουν από μία δεξαμενή περισσότερων από 2000 μεντόρων σε όλο τον κόσμο οι οποίοι εκπροσωπούν τα πεδία ενδιαφέροντος τα οποία τους απασχολούν, είτε μέσα σε πανεπιστήμια στόχους τους είτε σε εταιρίες οργανισμούς στόχους τους.
Παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το software της πλατφόρμας έχουν ουσιαστική αλλαγή στην γνώμη τους για το τι θέλουν να κάνουν στην ζωή τους καθώς ανοίγουν οι ορίζοντες τους. Στόχος είναι περισσότερα από ένα εκατομμύριο παιδιά να χρησιμοποιούν το 100 Μentors σε 5 χρόνια, με χιλιάδες ιστορίες ανθρώπων οι οποίοι θα λένε ότι άλλαξε η απόφαση της ζωής τους γιατί είδαν 30 και 40 παραπάνω ανθρώπους από αυτούς που θα βλέπανε αν μένανε μόνο στις παραστάσεις που έχουν φυσιολογικά στα σχολεία, στην οικογένεια και την κοινωνία τους.
To 80% των σχολείων με τα οποία συνεργάζεται η πλατφόρμα βρίσκεται σε πάρα πολλές χώρες, από τις Φιλιππίνες και το Λάος μέχρι την Αμερική, Αυστρία, Ναμίμπια, και Τυνησία και χρησιμοποιείται πλέον και από ηλικίες μεγαλύτερες, όχι μόνο μαθητές και φοιτητές.
Πριν τον παγκόσμιο τελικό, οι 25 πρωτοπόροι κοινωνικοί επιχειρηματίες θα συμμετάσχουν σε πρόγραμμα Accelerator, το οποίο θα φιλοξενηθεί και φέτος στο The Conduit, στο Λονδίνο – ένα ίδρυμα του Λονδίνου που στεγάζει μία πολυσυλλεκτική ομάδα ανθρώπων με πάθος για την κοινωνική αλλαγή. Το τριήμερο αυτό πρόγραμμα του Μαρτίου, θα περιλαμβάνει one-on-one coaching sessions και networking που θα βοηθήσει τους φιναλίστ να εξελίξουν την επιχείρησή τους και τον τρόπο που την παρουσιάζουν στο κοινό, προετοιμάζοντάς τους έτσι για τον παγκόσμιο τελικό.
Ο διαγωνισμός Chivas Venture
Το Chivas Venture, ο παγκόσμιος διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας του Chivas Regal, διοργανώθηκε φέτος για τέταρτη φορά στην Ελλάδα ώστε να αναδειχθεί ο Έλληνας κοινωνικός επιχειρηματίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στο εξωτερικό και θα διεκδικήσει μέρος από την ετήσια χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρω για την επιχείρησή του.
Το Chivas Regal, διατηρώντας την κληρονομιά των αδελφών James και John Chivas, οι οποίοι είχαν έντονη κοινωνική δράση, και αναγνωρίζοντας την ανάγκη για τη στήριξη επιχειρήσεων που συμβάλλουν σε μια ευρύτερη θετική αλλαγή στον κόσμο, δημιούργησε το Chivas Venture το 2014. Έκτοτε, πάνω από 10.000 επιχειρήσεις που επιθυμούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία έχουν υποβάλει αίτηση συμμετοχής, με σκοπό να διεκδικήσουν μέρος από την ετήσια χρηματοδότηση του 1 εκατ.ευρώ.