ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Τα μυστικά της σχεδίασης ενός ηλεκτρονικού αυτοκινήτου

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει φτάσει με τους σχεδιαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά από παράμετρους για την δημιουργία ενός νέου μοντέλου.

Μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό στοιχείο της φιλοσοφίας της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα νέα μοντέλα σχεδιάζονται από... λευκή σελίδα, ενώ θα πρέπει να τηρείται μια σειρά παράμετροι που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξοικονόμηση της ενέργειας.

Η αεροδυναμική σε ένα ηλεκτρικό όχημα αποτελεί το «κλειδί» του θέματος, καθώς πρέπει να έχει την καλύτερη δυνατή. Για να επιτευχθεί αυτό, τα φτερά αποτελούν φυσική συνέχεια του βασικού όγκου, του δίνουν υπόσταση, ενώ η πίσω πλευρά ακολουθεί σκόπιμα χαμηλωμένο προφίλ για καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν σειρά μπαταριών, που για τους σχεδιαστές αποτελεί έναν πραγματικό πονοκέφαλο, αφού θα πρέπει να τις τοποθετήσουν χαμηλά στο σασί και σε μέρος του αυτοκινήτου όπου θα εξασφαλίζεται η ποιοτική οδήγηση, η απόλυτη ασφάλεια σε κλωβό για την περίπτωση ατυχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, τα εξαρτήματα θα πρέπει να είναι ελαφρύτερα, αλλά περισσότερο ανθεκτικά. Αυτός είναι και ο λόγος που τα περισσότερα μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατασκευάζονται με ίνες άνθρακα.

Σε ένα αυτοκίνητο οι τροχοί παίζουν σημαντικό ρόλο. Πόσο μάλλον σε ένα ηλεκτρικό που θα του προσδίδουν καλή εμφάνιση. Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμβέλειας, καθώς ελαφρύτερο αυτοκίνητο, σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία. Επίσης οι μεγάλοι τροχοί βοηθούν στη διοχέτευση του αέρα στα φρένα που για να είναι αποδοτικά δεν θα πρέπει να ανεβάσουν μεγάλες θερμοκρασίες.

Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει την εμφάνιση των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, αυτό είναι το εμπρόσθιο άκρο του, καθώς δεν υπάρχει πλέγμα εξαερισμού με το οποίο είναι εφοδιασμένα όλα τα οχήματα με κινητήρα καύσης. «Η ιδέα του μπροστινού άκρου είναι εντελώς νέα. Είναι σχεδιασμένο με λειτουργικές εισόδους αέρα μεγάλου μεγέθους για να τον οδηγήσει στα μέρη όπου είναι απαραίτητο», αναφέρει ο σχεδιαστής της Seat, Alberto Torrecillas.

Το πίσω μέρος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του, την εξάτμιση. Η έλλειψή του δημιουργεί ένα κενό, καθώς η εξάτμιση είναι χαρακτηριστικό μείζονος σημασίας στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού παρουσιάζει προκλήσεις για τους σχεδιαστές. Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό χώρο, κάτω από την καμπίνα των επιβατών και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετός χώρος προς όφελος της ευρυχωρίας και της άνεσης. «Έχουμε σχεδιάσει ένα εσωτερικό με τέσσερα σπορ καθίσματα από ανθρακονήματα για να μεγιστοποιήσουμε το χώρο και πειραματιστήκαμε με την ελαφρότητα των στοιχείων όπως το ταμπλό και τις δύο κεντρικές κονσόλες», δηλώνει μεταξύ άλλων ο σχεδιαστής εσωτερικών χώρων στο CUPRA, Marc Franch.

Τα χρώματα και τα υλικά βοηθούν, επίσης, στη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας. Οι σχεδιαστές δίνουν πολύ μεγάλη βαρύτητα στον φυσικό φωτισμό της καμπίνας, καθώς και στο ταμπλό το οποίο φέρει όλη την τεχνολογία του μέλλοντος.

Τέλος, το συναίσθημα που εκπέμπει ένα όχημα παίζει σημαντικό ρόλο. Όποιο μοντέλο το πετύχει, τότε σίγουρα είναι αυτό θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις. Τα ανθρωποκεντρικά οχήματα αναμένεται να κυριαρχήσουν, καθώς και αυτά που θα έχουν ταυτότητα και ξεχωριστό «DNA».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Θεσσαλονίκη αυξάνεται ο ανταγωνισμός για τα ηλεκτρικά πατίνια

Η Hive, που είναι ήδη παρούσα στην Αθήνα από τον περασμένο Μάρτιο, αποκτά πλέον παρουσία και σε δεύτερη ελληνική πόλη, επιδιώκοντας να εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της και στην ελληνική αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να αποτελεί πλέον μονόδρομο για την αυτοκινητοβιομηχανία και την Ευρώπη που θέλει να πετύχει τους στόχους της για την προστασία του κλίματος όπως επισημαίνει η έκθεση εμπειρογνωμόνων της Commerzbank.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Toyota καινοτομεί στην ηλεκτροκίνηση με το ηλιακό Prius

Ένα βήμα πιο μπροστά στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης κάνει η Toyota, η οποία το τελευταίο διάστημα πειραματίζεται με ένα ηλιακό Prius ελπίζοντας ότι σύντομα θα καταφέρει να κινήσει το αυτοκίνητο για μεγάλη αυτονομία χιλιομέτρων .
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Δυνατότητες να υπάρξει «νέα ζωή» στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ανακύκλωση μπαταριών στην Ευρώπη πραγματοποιείται σε μικρή κλίμακα. Η Greenpeace προβλέπει ότι 12,85 εκατομμύρια τόνοι μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα τεθούν εκτός λειτουργίας έως το 2030.