Η Google θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο 170 εκατ. Δολαρίων που επιβλήθηκε στο YouTube από την από την αμερικανική Federal Trade Commission, για παραβίαση νόμων σχετικά με τους νόμους προστασίας προσωπικών δεδομένων παιδιών.
Σύμφωνα με το BBC, το YouTube έχει βρεθεί στο στόχαστρο για συλλογή δεδομένων για παιδιά κάτω των 13 ετών, χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους. Σύμφωνα με την FTC, τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιούνταν για στοχευμένες διαφημίσεις σε παιδιά, κάτι που παραβιάζει την 1998 Children's Online Privacy Protection Act (Coppa).
«Δεν υπάρχει δικαιολογία τις παραβιάσεις του νόμου από το YouTube» είπε ο πρόεδρος της FTC, Τζο Σίμονς, προσθέτοντας πως, όσον αφορά στη συμμόρφωση στον συγκεκριμένο νόμο, η Google είχε αρνηθεί να παραδεχτεί πως τομείς της κύριας υπηρεσίας του YouTube «στόχευαν» παιδιά. Ωστόσο, η εταιρεία κατηγορείται πως παρουσίαζε διαφορετικά τα πράγματα σε παρουσιάσεις της σε εταιρικούς πελάτες- για παράδειγμα, σύμφωνα με την FTC, η Google είχε υποστηρίξει στη Mattel ότι «το YouTube είναι ηγέτης ως προς την απήχηση σε παιδιά 6-11 ετών, απέναντι σε κορυφαίους τηλεοπτικούς σταθμούς». Επίσης, το YouTube τακτικά εξέταζε περιεχόμενο για να συμπεριλαμβάνεται στην ξεχωριστή εφαρμογή YouTube Kids.
Η Google θα πρέπει να πληρώσει 136 εκατ. δολάρια στην FTC- το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ σε υπόθεση που έχει να κάνει με την Coppa- και επιπλέον 34 εκατ. δολάρια στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Ωστόσο, ένας από τους πέντε επιτρόπους της FTC, ο Ροχίτ Τσόπρα, υποστήριξε σε ανακοίνωσή του πως ο συμβιβασμός αυτός δεν είναι αρκετός, καθώς η Google προσέλκυε παιδιά στο YouTube με βίντεο- «δολώματα» με παιδικά τραγουδάκια και καρτούν. Όπως σημείωσε μέσω Twitter, θεωρεί ότι το πρόστιμο «δαγκώνει ελάχιστα» τη Google και ότι οι προτεινόμενες αλλαγές στο YouTube ήταν «ανεπαρκείς».
Στο πλαίσιο του συμβιβασμού, η εταιρεία θα πρέπει να δημιουργήσει ένα σύστημα μέσω του οποίου θα υποδεικνύεται ξεκάθαρα το περιεχόμενο που απευθύνεται σε παιδιά. Σε σχετικό blogpost, η διευθύνουσα σύμβουλος του YouTube, Σούζαν Βότσικι, είπε ότι η δημοφιλής ιστοσελίδα video streaming θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίζει αυτόματα και να υποδεικνύει βίντεο τα οποία «ξεκάθαρα στοχεύουν σε κοινά νεαρής ηλικίας», όπως πχ βίντεο που δίνουν έμφαση σε παιδικούς χαρακτήρες και παιχνίδια.