Mία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ψυχαγωγίας στον κόσμο είναι το gaming που μπορεί να αποτελούσε αγαπημένη απασχόληση για πολλούς εφήβους και όχι μόνο ήδη αρκετά χρόνια, αλλά είδε τη δημοφιλία του να αυξάνεται εν μέσω καραντίνας.
Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα Cloud gaming: Enabling a next generation gaming and streaming paradigm της εταιρείας ABI Research περισσότεροι από 2,3 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως είναι χρήστες βιντεοπαιχνιδιών ενώ σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος, ο αριθμός αυτός υπολογίζεται να φτάσει τα 3,5 δισ. έως το 2024.
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα τα σκήπτρα των gamers διατηρεί η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού που κατέχει πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς. Με ποσοστό 20%, η δεύτερη μεγαλύτερη ευκαιρία εσόδων για την αγορά του video gaming. Είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου και οι κατασκευαστές εξοπλισμού θα πρέπει να αξιολογήσουν από την αρχή τα επιχειρηματικά μοντέλα, ώστε να προσδιορίσουν τι χρειάζεται η αγορά του gaming για να είναι κερδοφόρα ώστε να επωφεληθούν από αυτό το τεράστιο δυναμικό της αγοράς. Μάλιστα σύμφωνα με τους αναλυτές δυνατό παράγοντα στην αγορά αποτελεί το Cloud Gaming.
Gamification ή πώς ο κλάδος αλλάζει ριζικά
Τα παραδοσιακά βιντεοπαιχνίδια δεν φαίνεται να αποτελούν το μέλλον του gaming. Σύμφωνα με την έρευνα, σημαντική ευκαιρία για τις εταιρείες αποτελεί η προσθήκη δραστηριοτήτων και περιεχομένου εκτός του gaming. Το Gamification, όπως το αναφέρει η έρευνα είναι ικανό να οδηγήσει σε νέα άνοδο την αγορά, ανοίγοντας τον δρόμο σε νέες εφαρμογές. Η Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality -VR) και η Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality -AR) αποτελούν τεχνολογίες που μπορούν να συνδράμουν ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, ειδικά μέσω του cloud gaming» σύμφωνα με την έρευνα. «Οι εξελίξεις στο 5G και το Wi-Fi θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κλάδο, επιτρέποντας σε περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες να γίνουν ‘gamified’. Τα επόμενα χρόνια θα δούμε ότι το Gaming-as-a-Service (GaaS) να εξελίσσεται, ελκύοντας νέους παίκτες και ενθαρρύνοντας τους υπάρχοντες για μετάβαση στο cloud, χάρη στο φιλικό προς το χρήστη επιχειρηματικό μοντέλο» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές της ABI Research.
Μάλιστα σύμφωνα με τους ερευνητές η περαιτέρω αξιοποίηση του cloud από τις εταιρείες επαναξιολογώντας τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, σε μία στιγμή εξέλιξης της αγοράς μπορεί να είναι «game changer» για το οικονομικό μέλλον της κάθε εταιρείας.