Η ομάδα Zenia-X ανέπτυξε μια καινοτόμα πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για τον ξενοδοχειακό κλάδο, προσφέροντας προσωποποιημένες εμπειρίες επισκεπτών και προληπτική διαχείριση προβλημάτων. Η λύση αυτή κέρδισε την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό Techstars Startup Weekend Thessaloniki, που διοργάνωσε η Αντιπεριφέρεια Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η διοργάνωση ανέδειξε τη δυναμική της περιοχής στη φιλοξενία διεθνών δράσεων και στην προώθηση της καινοτομίας. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η ομάδα Vardion AI, παρουσιάζοντας μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για τον έξυπνο προγραμματισμό βαρδιών στον κλάδο της εστίασης, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτίωση της διαχείρισης προσωπικού.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η NavyFunder, με μια πλατφόρμα χρηματοδότησης ναυτιλιακών επενδύσεων, που συνδέει πλοιοκτήτες και επενδυτές σε ένα ασφαλές και διαφανές περιβάλλον.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για τρεις ημέρες η Θεσσαλονίκη μετατράπηκε σε κόμβο τεχνολογίας και καινοτομίας, φιλοξενώντας 160 συμμετέχοντες, δεκάδες μέντορες και στελέχη της αγοράς. Όλες οι ομάδες βραβεύτηκαν για τη δημιουργικότητά τους, με τη στήριξη πενήντα έμπειρων μεντόρων και δέκα διακεκριμένων κριτών.
Ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Νίκος Τζόλλας, τόνισε ότι η Περιφέρεια φέρνει στη Θεσσαλονίκη παγκόσμιους διαγωνισμούς και οργανισμούς καινοτομίας, προσφέροντας στους νέους εμπειρίες αντίστοιχες με εκείνες των πιο ανταγωνιστικών πόλεων του κόσμου. Επεσήμανε επίσης ότι η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει ταλέντο, δημιουργικότητα και όραμα για να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, πραγματοποιήθηκαν πέντε εξειδικευμένα workshops και δύο πάνελ συζητήσεων με τη συμμετοχή κορυφαίων εταιρειών και εκπροσώπων του οικοσυστήματος καινοτομίας. Παράλληλα, διεξήχθη το AI Hackathon Unboxed με τη συμμετοχή φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, οι οποίοι ανέπτυξαν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης με πρακτικό αντίκτυπο, χρησιμοποιώντας εργαλεία Microsoft Azure και την καθοδήγηση του Analytics & AI Hub της PwC. Ο διαγωνισμός στόχευε στην προώθηση της πρακτικής εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης, την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ακαδημαϊκής και τεχνολογικής κοινότητας και τη δημιουργία άμεσα εφαρμόσιμων λύσεων.