ΓΔ: 2127.2 0.70% Τζίρος: 224.32 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Παιδικός σταθμός αίθουσα
Εσωτερικός χώρος παιδικού σταθμού με παιχνίδια και καθίσματα έτοιμα για παιδιά.

Θεσσαλονίκη: Ρομπότ στα νηπιαγωγεία μέσω ερευνητικού προγράμματος του ΑΠΘ

Ρομποτάκια Beebot και DuckyCode μπήκαν σε νηπιαγωγεία Κομοτηνής, Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, ενθουσιάζοντας τα παιδιά που συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν δεξιότητες, στο πλαίσιο του προγράμματος TINKER του ΑΠΘ.

Τα εκπαιδευτικά ρομπότ Beebot και DuckyCode έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε νηπιαγωγεία της Κομοτηνής, της Αγίας Παρασκευής Θεσσαλονίκης και της Καλλικράτειας Χαλκιδικής, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των παιδιών για συμμετοχή σε καινοτόμες δραστηριότητες. Με τη στήριξη των εκπαιδευτικών, τα νήπια εργάστηκαν ομαδικά, προγραμματίζοντας τα ρομπότ ώστε να εκτελούν συγκεκριμένες κινήσεις, ενώ στη συνέχεια ακολουθούσαν τις εντολές τους μέσω μουσικής και χορού.

Οι δράσεις αυτές εντάσσονται στο ερευνητικό πρόγραμμα «Απτές διεπαφές στο Νηπιαγωγείο και Εκπαιδευτικά Ρομπότ» (TINKER: Tangible Interfaces in Kindergarten and Educational Robots), που υλοποιείται στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το ΕΛΙΔΕΚ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της δράσης Βασικής Έρευνας, με πιλοτική εφαρμογή σε δημόσια νηπιαγωγεία της Ροδόπης, της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Ο αν. καθηγητής Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Ρομποτικής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Θεοδόσιος Σαπουνίδης, τόνισε πως τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες μέσω της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Συγκεκριμένα, καλλιεργούνται η Κινητική Δημιουργικότητα, οι δεξιότητες 4Cs (Επικοινωνία, Συνεργασία, Κριτική Σκέψη, Δημιουργικότητα) και η υπολογιστική σκέψη, μέσα από διαδραστικές μεθόδους που συνδυάζουν τεχνολογία και βιωματική μάθηση.

«Ο σκοπός δεν είναι να αντικαταστήσουμε τον άνθρωπο, αλλά να δώσουμε στον άνθρωπο τα εργαλεία για να ανταγωνιστεί όλα αυτά που έχουν τα παιδιά σήμερα μέσα από την τεχνολογία, όπως τα κινητά τηλέφωνα. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν δραστηριότητες τόσο ελκυστικές όσο ένα κινητό και μέσα από αυτές τις διαδικασίες τα παιδιά μπορούν να μάθουν πράγματα, από πολύ απλά μέχρι πολύ σύνθετα, όπως το να μιλάμε, να κοινωνικοποιούμαστε και να συνεργαζόμαστε με άλλους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σαπουνίδης.

Η ερευνητική ομάδα, αποτελούμενη από τις υποψήφιες διδακτόρισσες Σοφία Ράπτη και Σουλτάνα Τσιγγίδου σε συνεργασία με τη Δρ Δέσποινα Ούρδα και υπό την επίβλεψη του κ. Σαπουνίδη, σχεδίασε ένα πρόγραμμα διδασκαλίας με 24 διαφορετικές δραστηριότητες, θέτοντας το παιδί στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας. Κατά την υλοποίηση, αξιοποιήθηκαν δύο τύποι εκπαιδευτικών ρομπότ τόσο σε μικρές ομάδες όσο και σε ολόκληρη την τάξη. Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2025, ενώ την ερχόμενη Τετάρτη θα παρουσιαστεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ.

Σημειώνεται ότι το εκπαιδευτικό ρομπότ BeeBot έχει ενταχθεί σχεδόν σε όλα τα ελληνικά νηπιαγωγεία, ενώ το DuckyCode αποτελεί προϊόν της spin-off εταιρείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας μια υβριδική πλατφόρμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και προγραμματισμού.

Πηγή: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Εφαρμογή διδάσκει περιβαλλοντική αγωγή με τεχνητή νοημοσύνη

Το ΑΠΘ ανέπτυξε καινοτόμο παιχνίδι για κινητά που ευαισθητοποιεί μαθητές στην περιβαλλοντική ρύπανση. Οι χρήστες φωτογραφίζουν πηγές ρύπανσης, συλλέγουν δεδομένα και βοηθούν στην εκπαίδευση μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης με στόχο βιώσιμες πόλεις.
Κτίριο Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΠΘ: Βαρόμετρο φοιτητών με αιχμή τη στέγη και τις σπουδαστικές ανάγκες

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης παρουσίασε φοιτητικό βαρόμετρο για τις ανάγκες και τις προσδοκίες των σπουδαστών, με τη φοιτητική στέγη να αναδεικνύεται ως το πιο επείγον ζήτημα.
Διοίκηση πάνελ καινοτομίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΔΙΠΑΕ: Η ΤΝ δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση – Τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση, αλλά αναδεικνύει νέες προκλήσεις, απαιτώντας πολιτικές που ενισχύουν δεξιότητες όπως ο γραμματισμός και η ανθεκτικότητα, όπως τόνισαν ομιλητές στο διεθνές συνέδριο του ΔΙΠΑΕ.
ομάδα επιχειρηματιών σε εσωτερικό χώρο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΝΟΗΣΙΣ: Άνοδος 39%, εξόφληση 4,8 εκατ. και θετικά ίδια κεφάλαια το 2025

Το ΝΟΗΣΙΣ πέτυχε οικονομική εξυγίανση με +39% έσοδα, εξόφληση 4,8 εκατ., μείωση υποχρεώσεων σε 405 χιλ., θετικά ίδια κεφάλαια και πόρους 2,28 εκατ., ενισχύοντας θεσμική θωράκιση, εκπαίδευση και ψηφιακή αναβάθμιση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης όψη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΑΠΘ διευρύνει τις ακαδημαϊκές του συνεργασίες στη Λατινική Αμερική

Το ΑΠΘ υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Ταραπακά Χιλής, ενισχύοντας την παρουσία του στην Λατινική Αμερική και προωθώντας ανταλλαγές φοιτητών, ερευνητικά έργα και επιστημονικές συνεργασίες.
Επιχειρηματίας σε εκδήλωση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Ημερίδα για Τεχνητή Νοημοσύνη και τον ρόλο της στην οικονομία

Στη Θεσσαλονίκη διοργανώνεται ημερίδα για την Τεχνητή Νοημοσύνη, με τη συμμετοχή στελεχών κυβέρνησης, ακαδημαϊκών και ειδικών, αναδεικνύοντας τον ρόλο της πόλης ως αναδυόμενου κόμβου καινοτομίας και τις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής.