ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:13:00
τεχνητή νοημοσύνη interface
Ανθρώπινο χέρι αλληλεπιδρά με διεπαφή τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύοντας τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις.

Οι ακροατές δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν μουσική που παράγεται από το AI

Σύμφωνα με έρευνα της Ipsos για τη Deezer, το 97% των ακροατών δεν μπορεί να διακρίνει μουσική που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη, ενώ αυξάνεται η ανησυχία για απώλεια δημιουργικότητας.

Σύμφωνα με έρευνα της Ipsos για την πλατφόρμα streaming Deezer, η διάκριση μεταξύ μουσικής που έχει δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από Τεχνητή Νοημοσύνη και μουσικής που έχει συντεθεί από ανθρώπους αποδεικνύεται σχεδόν αδύνατη για τον μέσο ακροατή.

Η μελέτη, που διεξήχθη διαδικτυακά σε οκτώ χώρες, έδειξε ότι το 97% των 9.000 ερωτηθέντων δεν κατάφερε να διακρίνει τη μουσική που δημιουργήθηκε αποκλειστικά από ΤΝ σε δοκιμή "στα τυφλά", όπου παρουσιάστηκαν δύο κομμάτια ΤΝ και ένα ανθρώπινης δημιουργίας.

Πολλοί συμμετέχοντες θεωρούν πως η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει στην ανακάλυψη νέων τραγουδιών, ωστόσο εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τις επιπτώσεις της στη μουσική βιομηχανία. Το 51% εκτιμά ότι η ΤΝ θα οδηγήσει στην παραγωγή «κατώτερης ποιότητας, πιο κοινότοπων» τραγουδιών, ενώ το 64% εκφράζει ανησυχία για πιθανή «απώλεια της δημιουργικότητας στη μουσική παραγωγή».

Όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο γενικός διευθυντής της Deezer, Αλέξις Λαντερνιέ, τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι ακροατές ενδιαφέρονται να γνωρίζουν αν το κομμάτι που ακούν έχει δημιουργηθεί από άνθρωπο ή από ΤΝ.

Η Deezer αποτελεί μέχρι σήμερα τη μοναδική πλατφόρμα που επισημαίνει συστηματικά τους τίτλους που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά με τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας σχετική ενημέρωση στους χρήστες.

Τον Ιανουάριο, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι περίπου ένας στους δέκα τίτλους που υποβάλλονταν καθημερινά ήταν προϊόν ΤΝ. Δέκα μήνες αργότερα, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 34%, δηλαδή σχεδόν 40.000 τίτλοι την ημέρα. Ωστόσο, τα κομμάτια που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθούν να αποτελούν μικρό ποσοστό των συνολικών ακροάσεων.

Η εντυπωσιακή άνοδος του συγκροτήματος ΤΝ The Velvet Sundown στο Spotify τον Ιούνιο προκάλεσε έντονες συζητήσεις, καθώς το δημοφιλέστερο τραγούδι τους ξεπέρασε τα τρία εκατομμύρια ακροάσεις.

Η σουηδική πλατφόρμα Spotify, που έχει δεχτεί κριτική για έλλειψη διαφάνειας στη χρήση ΤΝ, ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο νέα μέτρα ώστε να ενθαρρύνει καλλιτέχνες και εκδότες να είναι πιο διαφανείς σχετικά με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική παραγωγή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ψηφιακή καινοτομία τεχνολογία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

AWS re:Invent 2025: Απλοποίηση, αυτοματοποίηση, ασφάλεια και AI

Κάθε Δεκέμβριο, το Λας Βέγκας φιλοξενεί το AWS re:Invent, το μεγαλύτερο συνέδριο cloud τεχνολογίας της Amazon, όπου χιλιάδες επαγγελματίες γνωρίζουν τις σημαντικότερες εξελίξεις σε cloud, AI και ψηφιακές υποδομές.
Λάζαρος Τσαβδαρίδης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσαβδαρίδης: Προτεραιότητα η ανθρωποκεντρική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

Στην ανθρωποκεντρική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης εστιάζει η κυβερνητική στρατηγική, όπως τόνισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης, ανακοινώνοντας δράσεις στήριξης της καινοτομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Εφαρμογή διδάσκει περιβαλλοντική αγωγή με τεχνητή νοημοσύνη

Το ΑΠΘ ανέπτυξε καινοτόμο παιχνίδι για κινητά που ευαισθητοποιεί μαθητές στην περιβαλλοντική ρύπανση. Οι χρήστες φωτογραφίζουν πηγές ρύπανσης, συλλέγουν δεδομένα και βοηθούν στην εκπαίδευση μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης με στόχο βιώσιμες πόλεις.
Τεχνητή νοημοσύνη επιχειρήσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Ελληνο-Ολλανδικός Σύνδεσμος δρομολογεί δράσεις για βιωσιμότητα και AI

Στο Jingle & Mingle No 9 στην Αθήνα, ο Ελληνο-Ολλανδικός Σύνδεσμος παρουσίασε το πρόγραμμα δράσεων για το 2026, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και τη νέα Επιτροπή Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΤΕ: Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τουρισμό

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τουρισμό όπως φάνηκε στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, με το 18% των ταξιδιωτών να τη χρησιμοποιούν το 2025. Η νέα ειδική γραμματεία ΑΙ στοχεύει στην προώθηση της καινοτομίας και την αύξηση της παραγωγικότητας.
Ανθρώπινο και ρομποτικό χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ρομπότ Pepper του ΚΕΠΚΑ εκπαιδεύει καταναλωτές στα δικαιώματά τους

Το ΚΕΚΑ, με τη βοήθεια του ρομπότ Pepper, διοργάνωσε σεμινάριο για αγορές εξ αποστάσεως και εκπαίδευσε 28 καταναλωτές με διαδραστικά κουίζ και χριστουγεννιάτικα κάλαντα, στο πλαίσιο του προγράμματος IDEA.