Σε λειτουργία τέθηκε από τις 30 Οκτωβρίου ο Ψηφιακός Βοηθός Ιατρού, η πρώτη εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης που ενσωματώνεται στον τομέα της Υγείας στην Ελλάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το νέο αυτό εργαλείο, που αναπτύχθηκε από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε., εντάσσεται στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (ΕΗΦΥ) και έχει ως στόχο τη διευκόλυνση των επαγγελματιών υγείας στην πρόσβαση στα στοιχεία των ασθενών, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και βελτιώνοντας τον συντονισμό της φροντίδας.
Οι ιατροί έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τον Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού μέσω της πλατφόρμας myHealthDoc, αποκτώντας άμεση και εξατομικευμένη πληροφόρηση από τον φάκελο του ασθενούς. Η εφαρμογή προσφέρει ταχεία ανάλυση του ιατρικού ιστορικού, των εξετάσεων και της φαρμακευτικής αγωγής, ενώ υποστηρίζει τόσο ερωτήσεις σε απλή γλώσσα όσο και επιλογή ερωτήσεων από προκαθορισμένη λίστα.
Επιπλέον, παρέχονται προτάσεις επερωτήσεων και δυνατότητα προφορικής συνομιλίας, διευκολύνοντας σημαντικά τη διαδικασία λήψης ιατρικών αποφάσεων. Σύντομα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ο Ψηφιακός Βοηθός Πολίτη για την Υγεία, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες για προσωποποιημένη και ασφαλή πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας και στα δεδομένα τους.
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε πως η λειτουργία του Ψηφιακού Βοηθού σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το ΕΣΥ, με στόχο την αποτελεσματικότερη και ανθρωποκεντρική δημόσια υγεία. Παράλληλα, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε πως η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελεί σημαντικό βήμα για την ψηφιακή αναμόρφωση του κλάδου, με έμφαση στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των ιατρών και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.