ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται σε σταθμό φόρτισης, προωθώντας τη βιώσιμη μετακίνηση στην Ελλάδα.

Νέα έρευνα: Οι έντονες επιταχύνσεις ωφελούν την μπαταρία ηλεκτρικών

Έρευνα του Stanford δείχνει ότι η οδήγηση με έντονες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα μπορεί να παρατείνει έως 38% τη ζωή των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε σχέση με τις σταθερές εργαστηριακές δοκιμές, προσφέροντας μεγαλύτερη αξιοπιστία.

Η διάρκεια ζωής και η κατάσταση της υγείας μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου συχνά ξεπερνούν τις επίσημες εκτιμήσεις των κατασκευαστών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εργοστασιακές δοκιμές πραγματοποιούνται υπό σταθερές συνθήκες, με ελεγχόμενη απώλεια ενέργειας για βέλτιστη οικονομία. Στην πραγματική οδήγηση, όμως, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν συχνές επιταχύνσεις, απότομα φρεναρίσματα, ανηφόρες και μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες, επηρεάζοντας την απόδοση της μπαταρίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Στάνφορντ που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Energy», οι έντονες και απότομες απώλειες ενέργειας ωφελούν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Σε αντίθεση με τις μονοτονικές εργαστηριακές δοκιμές, η οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως και κατά 38%. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτό μεταφράζεται σε περίπου 313.820 χιλιόμετρα πριν η μπαταρία φτάσει στο όριο τέλους ζωής της, το οποίο ορίζεται στο 70% ή 80% της αρχικής χωρητικότητας.

Η μελέτη αναδεικνύει ότι οι παλαιότερες δοκιμές σταθερού φορτίου προκαλούσαν περισσότερο στρες στη μπαταρία, οδηγώντας σε φαινόμενα όπως «επιμετάλλωση λιθίου» και αυξημένη θερμότητα, που επιταχύνουν την υποβάθμιση. Αντίθετα, οι διαδοχικοί «μικροκύκλοι» επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, μαζί με σύντομες περιόδους αδράνειας, μειώνουν το στρες και επιτρέπουν στην μπαταρία να ανακάμψει, περιορίζοντας τη φθορά.

Παρά τα παραπάνω, οι βασικοί κίνδυνοι για τις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν η υπερβολική θερμότητα και οι ακραίες συνθήκες φόρτισης. Η έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως η στάθμευση σε ηλιόλουστο πάρκινγκ το καλοκαίρι ή η συχνή χρήση ταχυφορτιστών, επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας. Επίσης, η παρατεταμένη παραμονή της μπαταρίας είτε πλήρως φορτισμένης είτε σχεδόν άδειας μπορεί να προκαλέσει ζημιές.

Το ουσιαστικό συμπέρασμα για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι να οδηγούν φυσιολογικά, χωρίς υπερβολική ανησυχία για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Για καθημερινή χρήση, συνιστάται να διατηρείται το όριο φόρτισης στο 80% ή 90% και να αποφεύγεται η παραμονή στο 100% για μεγάλα διαστήματα. Σε ταξίδια, το σύστημα θερμικής διαχείρισης πρέπει να προετοιμάζει την μπαταρία πριν από ταχεία φόρτιση, ενώ μετά το τέλος της διαδρομής, η μπαταρία πρέπει να παραμένει σε ιδανικά επίπεδα φόρτισης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ford Ranger υβριδικό
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Ford Ranger PHEV κερδίζει το International Pick-Up Award 2026-2027

Το Ford Ranger PHEV κατέκτησε το International Pick-up Award 2026-2027, όντας το πρώτο υβριδικό που τιμάται. Εντυπωσίασε με τη συνδυασμένη υβριδική του απόδοση, off-road ικανότητες και τη λειτουργία Pro Power Onboard ως κινητή μονάδα ενέργειας.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύλληψη γνωστής ηθοποιού στη Βουλιαγμένη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Γνωστή ηθοποιός συνελήφθη στη Βουλιαγμένη αφού εντοπίστηκε να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, χωρίς πινακίδες και με επίπεδα αλκοόλ άνω του ορίου, με την ΕΛΑΣ να σχηματίζει δικογραφία για πολλαπλές παραβάσεις.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.