ΓΔ: 2062.24 0.03% Τζίρος: 121.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:10:37
ilektriko autokinito
Pixabay

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα συμβατικά

Καθώς οι εκπομπές καυσαερίων μειώνονται, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή των αυτοκινήτων βρίσκονται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο.

Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να πουληθούν εφέτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι, ο προβλεπόμενος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να αγγίξει τα 8,8 εκατομμύρια, την ίδια στιγμή που ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ φθάνει τους 880.000 ταχυφορτιστές.

Είναι γνωστό ότι τα αυτοκίνητα αποτελούν τον μεγαλύτερο παράγοντα εκπομπών ρύπων, όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων έχει σημειώσει απότομη αύξηση. Αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα νέα πρότυπα που έχει θέσει η ΕΕ. Από την άλλη, οι κατασκευαστές έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, ενώ οι μπαταρίες μήνα με τον μήνα γίνονται όλο και φθηνότερες, κάνοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά.

Η έλλειψη των υποδομών φόρτισης εξακολουθεί να θεωρείται σημαντικό εμπόδιο στην αύξηση του μεριδίου της αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι οι υποδομές αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς. Κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, 11 χώρες έχουν επιτύχει τους στόχους της ΕΕ που προβλέπουν φόρτιση κάθε 60 χιλιόμετρα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, το 70% του κύριου δικτύου αυτοκινητοδρόμων έχει συμμορφωθεί με την οδηγία.

Καθώς οι εκπομπές καυσαερίων μειώνονται, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή των αυτοκινήτων βρίσκονται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο. Όμως, σύμφωνα με έρευνες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Μπορούν να γίνουν και πιο «καθαρά» στο μέλλον όταν υπάρξουν βελτιώσεις στη φάση παραγωγής στους τομείς κατασκευής αυτοκινήτων και μπαταριών.

Η κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί σημαντικές ποσότητες χάλυβα και αλουμινίου υψηλής ποιότητας. Ο πράσινος χάλυβας είναι ένας από τους τρεις κύριους τομείς όπου μπορούν να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις. Αν και η προσφορά παλιοσιδήρου στην Ευρώπη υπερβαίνει σταθερά τη ζήτηση για ανακυκλωμένο χάλυβα, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας χρησιμοποιεί μόλις το 6% της συνολικής ποσότητας, επομένως υπάρχει μεγάλο περιθώριο αύξησης του ποσοστού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή των αυτοκινήτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κλιματική αλλαγή σύγκριση
ΔΙΕΘΝΗ

COP30: Συμβιβασμός με χαμηλές φιλοδοξίες, χωρίς έξοδο από ορυκτά καύσιμα

Στη COP30 στην Αμαζονία, οι 200 χώρες συμφώνησαν σε έναν μέτριο συμβιβασμό για την κλιματική δράση, χωρίς σαφές σχέδιο για τα ορυκτά καύσιμα, με τον Λούλα να χαιρετίζει τη συμφωνία ως νίκη της επιστήμης και της συνεργασίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.
Κτίριο Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ΑΠΘ μέλος του μεγαλύτερου δικτύου καινοτομίας νερού στην ΕΕ

Το ΑΠΘ διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα ευρωπαϊκή πρωτοβουλία EIT Water για τη βιώσιμη διαχείριση νερού, συμμετέχοντας ως ιδρυτικό μέλος στην κοινοπραξία Allwaters και στο Steering Committee της Κοινότητας Γνώσης και Καινοτομίας.
Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου στις Βρυξέλλες: Η Ελλάδα στηρίζει τη μείωση εκπομπών με ευελιξία

Ο Σταύρος Παπασταύρου συμμετέχει στο Συμβούλιο ΥΠΕΝ της ΕΕ για τη μείωση ρύπων έως το 2040, ζητώντας ευελιξία και ρήτρα αναθεώρησης. Παράλληλα, προετοιμάζει τη Διάσκεψη P-TEC στην Αθήνα.