Να βελτιώσει το επιχειρηματικό της αποτύπωμα, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό θα επιδιώξει το επόμενο διάστημα η FedEx Express στην ελληνική αγορά. Τα παραπάνω αναφέρουν στην συνέντευξη που παραχώρησαν στο Business Daily ο Diego Asproso, Senior Sales Manager South East Europe & GSP Countries, της Fedex Express και η Μαρία Ανδριανάκου, SEET Marketing Manager της FedEx Greece.
Η εταιρεία η οποία συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια ζωής στον χώρο των ταχυμεταφορών έχει καταφέρει, παρά τον έντονο εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό, να βρει θέση στην ελληνική αγορά, χάρης στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους περισσότερους παίκτες που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας είναι η «υπηρεσία επόμενης ημέρας» την οποία λάνσαρε φέτος την άνοιξη και στην Ελλάδα και η οποία επιτρέπει να παραδίδονται μέσα σε 24 ώρες πακέτα από την χώρα μας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού στις ΗΠΑ.
Στη συζήτηση μας, τα στελέχη της FedEx αναλύουν το πώς μικρές αλλαγές που μπορούν να πραγματοποιηθούν, καταφέρνουν να έχουν σημαντική διαφορά στο αποτέλεσμα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο «τελευταίο μίλι», τον όρο της αγοράς για την παράδοση στον τελικό παραλήπτη, και για τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει η FedEx ώστε η εμπειρία που θα βιώσει ο παραλήπτης να τον ικανοποιήσει και να μην επηρεάσει αρνητικά την σχέση του με τον αποστολέα.
Σημαντικό στοιχείο για την εταιρεία, όπου σύντομα θα έχουμε νέα και για την ελληνική αγορά, είναι η βιωσιμότητα. Δραστηριοποιούμενη σε έναν τομέα με έντονο περιβαλλοντικό αποτύπωμα η εταιρεία έχει αναλάβει δεσμεύσεις για οχήματα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων έως το 2040. Στην χώρα μας σύντομα θα είναι διαθέσιμο ένα νέο εργαλείο το οποίο θα δίνει πρόσβαση στους πελάτες της FedEx σε δεδομένα εκπομπών τους σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.
- Φέτος η FedEx έγινε 50 ετών, τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εταιρείες ταχυμεταφορών;
Μαρία Ανδριανάκου: Ο εορτασμός μας για την επιχειρηματικότητα ξεκινά με τον δικό μας οραματιστή και ιδρυτή, τον Frederick W. Smith. Είναι ένας θαρραλέος και καινοτόμος άνδρας που ξεκίνησε, εξέλιξε, γαλούχησε και έχτισε τη FedEx για 50 χρόνια.
Δημιούργησε ένα παγκόσμιο δίκτυο παραδόσεων πιστεύοντας ότι οι συνδέσεις θα μπορούσαν να κάνουν τον κόσμο πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό. Και ήξερε πολύ πριν από τον επερχόμενο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ότι τόσο τα φυσικά συστήματα όσο και τα συστήματα δεδομένων έπρεπε να είναι εγκατεστημένα. Πίσω στη δεκαετία του 1970 η FedEx ήταν η πρώτη που εισήγαγε ως εργαλείο πελάτη το «track and trace», που αρχικά αναπτύχθηκε ως εργαλείο εσωτερικής ποιότητας. Τώρα πλέον αποτελεί ένα βιομηχανικό πρότυπο.
Είναι το μέγεθος, η κάλυψη, η εμπειρία και η ευελιξία μας που μας κάνουν μοναδικούς. Η FedEx Express είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία εμπορευμάτων στον κόσμο και μία από τις πιο αναγνωρισμένες μάρκες διεθνώς. Καθημερινά, με βάση την τεράστια εμπειρία logistics, τα 530 χιλιάδες μέλη της ομάδας της FedEx συνδέουν τον κόσμο με ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και μια εκτεταμένη παγκόσμια κάλυψη.
Και κάθε μέρα γιορτάζουμε τα μέλη της ομάδας μας, την εμβληματική επωνυμία, το καινοτόμο πνεύμα και τις ανθρώπινες διασυνδέσεις που ενεργοποιούμε.
- Η Ελλάδα είναι μια άκρως ανταγωνιστική αγορά με νέους παίκτες να μπαίνουν τα τελευταία χρόνια. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, ποιο είναι το κοινό-στόχος της FedEx;
Diego Asproso: Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) είναι η δύναμη των εγχώριων οικονομιών, που απασχολούν εκατομμύρια εργαζόμενους και οδηγούν την καινοτομία. Αντιπροσωπεύουν το 90% των επιχειρήσεων παγκοσμίως και συνεισφέρουν έως και το 40% του ΑΕΠ στις αναδυόμενες οικονομίες. Είναι προς το συμφέρον όλων να βοηθήσουμε τις ΜΜΕ όχι μόνο να επιβιώσουν, αλλά να ευδοκιμήσουν και να αναπτυχθούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η FedEx Express, ως η μεγαλύτερη εταιρεία ταχυμεταφορών στον κόσμο, δεσμεύεται να υποστηρίζει τους εμπόρους στο παγκόσμιο ταξίδι της ανάπτυξής τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να κεφαλαιοποιούν την επεκτεινόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και κατακερματισμένη σε όλα τα στάδια της αλυσίδας, επειδή υπάρχει πληθώρα επιλογών, ευκολίας και πρόσβασης. Αυτή η πληθώρα επιλογών θα συνεχίσει να αυξάνεται, αλλά γίνεται επίσης πρόκληση για τις ΜΜΕ, καθώς θα δούμε περισσότερους παίκτες που θέλουν να απλοποιήσουν τη διαδικασία έμπνευσης και ενεργοποίησης (inspiration-to-activation process).
Μαρία Ανδριανάκου: Το τρέχον περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολύ ανταγωνιστικό και οι ΜΜΕ πρέπει να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους για να είναι ανταγωνιστικές. Καθίσταται ολοένα και πιο ζωτικής σημασίας οι έμποροι να προσπαθούν τώρα να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες για το παγκόσμιο εμπόριο. Εδώ μπορεί να βοηθήσει η FedEx – εργαζόμαστε σε όλη την αλυσίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου για να βοηθήσουμε τους εμπόρους σε όλους τους τομείς της παγκόσμιας επέκτασής τους.
- Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των ταχυμεταφορών. Ποιες καινοτομίες περιμένουμε να δούμε από τη FedEx;
Diego Asproso: Το 2020 σταμάτησε ολόκληρο τον κόσμο, και ήταν το σημείο όπου οι επιχειρήσεις άρχισαν να σκέφτονται διαφορετικά τον τομέα των logistics. Κοιτάζοντας το εγγύς μέλλον, αναμένουμε ότι οι ακόλουθες τάσεις θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση των παραδόσεων τελευταίου μιλίου:
Η ταχύτερη ολοκλήρωση απεικονίζει την αύξηση των αυθημερόν παραδόσεων κατά παραγγελία. Οι παραδόσεις για τις οποίες κανονικά είχατε μια ώρα προετοιμασίας, τώρα πρέπει να είναι έτοιμες σε λίγα λεπτά
Η ορατότητα και η επικοινωνία είναι το κλειδί. Ο εντοπισμός και άλλα δεδομένα παρακολούθησης είναι πολύ σημαντικά στις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων βελτιστοποίησης της διαδρομής: Πάντα παρακολουθούσαμε και βελτιστοποιούσαμε τις διαδρομές μας για την καλύτερη χρήση του στόλου και του δικτύου μας. Ωστόσο, οι τεχνολογίες που διατίθενται ως μέρος της δυναμικής βελτιστοποίησης της διαδρομής επιτρέπουν τη μετάβαση από τη μετα-επιχειρησιακή ευφυΐα στη ζωντανή και προ-επιχειρησιακή ευφυΐα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα αναλύουμε πλέον απλώς τις δραστηριότητές μας εκ των υστέρων και θα λαμβάνουμε γνώσεις για το μέλλον, αλλά θα έχουμε τη δυνατότητα προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο, καθώς και καλύτερο σχεδιασμό των εργασιών μας. Εάν ένας πελάτης, για παράδειγμα, επιλέξει διαφορετικό τρόπο παράδοσης ή διεύθυνση παράδοσης, οι οδηγοί έχουν την τεχνολογία που τους δίνει τη δυνατότητα ειδοποιήσεων ώστε να μπορούν να προσαρμόσουν τις διαδρομές τους, να αποφύγουν περιττές προσπάθειες παράδοσης και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών. Στο εγγύς μέλλον, η προ-επιχειρησιακή ευφυΐα θα παρέχει πιο λεπτομερείς πληροφορίες από πριν και θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητα. Τα βελτιωμένα επίπεδα ευφυΐας σχετικά με κάθε πακέτο που ταξιδεύει μέσω του οδικού μας δικτύου θα σημαίνει ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε καλύτερα τις παραδόσεις του τελευταίου μιλίου μας και να χρησιμοποιήσουμε πιο έξυπνα τον στόλο παράδοσης. Έχοντας λεπτομερείς πληροφορίες σε επίπεδο υπηρεσιών, μας επιτρέπει, για παράδειγμα, να δίνουμε προτεραιότητα στην εκφόρτωση των express και να εκτελούμε τις economy express αποστολές αργότερα μέσα στην ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος παράδοσης μας μπορεί να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του νωρίτερα, βελτιώνοντας έτσι την ταχύτητα παράδοσης και την αξιοπιστία των υπηρεσιών.
Τεχνολογική ευφυΐα, αισθητήρες και αναλυτικά στοιχεία - Ο κλάδος αρχίζει να συνειδητοποιεί την αξία της επένδυσης στις σωστές τεχνολογίες για τη μείωση του κόστους, μεγιστοποιώντας παράλληλα την εμπειρία του πελάτη.
Η βιωσιμότητα είναι τώρα πιο σημαντική από ποτέ. Στη FedEx, όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τη ροή του εμπορίου, είμαι επίσης περήφανος που δεσμευόμαστε να το κάνουμε με βιώσιμο τρόπο. Έχουμε θέσει ένα φιλόδοξο στόχο να επιχειρούμε με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2040 – πριν από την Πράσινη Συμφωνία του Παρισιού και της ΕΕ, και εργαζόμαστε για την πλήρη ηλεκτροδότηση του παγκόσμιου στόλου παραλαβής και παράδοσης, τη βελτίωση των εγκαταστάσεων μας, τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αεροσκαφών μας, τη χρήση επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών και πολλά άλλα.
Στη FedEx προκαλούμε συνεχώς τους εαυτούς μας για καινοτομίες που θα προσφέρουν με βιώσιμο τρόπο οφέλη όπως η ορατότητα, η επικοινωνία και η ταχύτερη παράδοση στον τελικό καταναλωτή.
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξήσει θεαματικά την ανάγκη για γρήγορη και ασφαλή μεταφορά αγαθών. Πώς μπορεί η FedEx, ως διεθνής εταιρεία, να βοηθήσει τους Έλληνες παραγωγούς και εμπόρους να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους;
Diego Asproso: Το FedEx International Connect Plus® είναι μια διεθνής υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου προκαθορισμένης ημέρας, με ελκυστική τιμή για τους πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου. Το FICP δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στην Ευρώπη και στο εξωτερικό. Αυτές οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αποστείλουν τα προϊόντα τους σε διαδικτυακούς αγοραστές στην Ευρώπη σε 1-3 ημέρες, στη Βόρεια Αμερική σε 3-4 ημέρες, στην Ασία-Ειρηνικό και στον υπόλοιπο κόσμο σε 3-5 ημέρες* σε ελκυστικές τιμές, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά.
Η υπηρεσία συνοδεύεται από την αξιοπιστία των διεθνών υπηρεσιών παράδοσης της FedEx προκαθορισμένης ημέρας, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της FedEx στον εκτελωνισμό και τις δυνατότητες παρακολούθησης. Οι πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν επίσης να στέλνουν ειδοποιήσεις και οι αγοραστές έχουν την ευελιξία να αλλάζουν την ημέρα και την τοποθεσία των παραδόσεων μέσω του FedEx Delivery Manager®, παρέχοντάς τους ορατότητα, περισσότερο έλεγχο και ευκολία στις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.
Πολύ πρόσφατα αναβαθμίσαμε τις express υπηρεσίες δεμάτων των ΗΠΑ, καθώς μπορούμε πλέον να φτάσουμε στις πόλεις της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ σε μόλις μία ημέρα, για πρώτη φορά. Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν πελάτες των ΗΠΑ σε πόλεις της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ μέσα σε μία μόνο μέρα και είναι πλέον σε θέση να ανταγωνιστούν άμεσα με εγχώριες εταιρείες των ΗΠΑ και να επεκταθούν περαιτέρω μέσω του παγκόσμιου ταξιδιού τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Αναβαθμίζουμε συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών μας - πρόταση αξίας και ξεκλειδώνουμε νέες δυνατότητες έχοντας τον πελάτη στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε στα σχέδιά μας. Το δίκτυό μας μάς προσφέρει την ευελιξία που χρειαζόμαστε σε αυτούς τους δυναμικούς καιρούς για να υποστηρίξουμε τις αγορές και τις οικονομίες και κάνουμε προσαρμογές όπως απαιτείται για να ευθυγραμμιστούμε με τους όγκους και τις συνθήκες λειτουργίας.
Το τελευταίο μίλι αφήνει μια μόνιμη εντύπωση που μπορεί να «φτιάξει ή να χαλάσει» την εμπειρία του πελάτη και είναι το σημείο στο ταξίδι του πελάτη που μια εταιρεία logistics έρχεται να υποστηρίξει την επιχείρηση και τον τελικό καταναλωτή. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέγουν με σύνεση τον συνεργάτη εφοδιαστικής τους, ο οποίος πρέπει να έχει τις δυνατότητες να είναι ένας παράγοντας ανάπτυξης, να παρέχει επιλογές σε όλα τα σημεία «επαφής» του ταξιδιού του πελάτη και έναν που έχει παγκόσμια εμβέλεια και εξειδίκευση στα τελωνεία, όπως FedEx Express.
Η κ. Μαρία Ανδριανάκου, SEET Marketing Manager της FedEx Greece.
- Η αύξηση του όγκου των ταχυμεταφορών έχει επίσης αυξήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου. Γίνονται κινήσεις από τη FEDEX για τον περιορισμό της τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο;
Μαρία Ανδριανάκου: Όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τη ροή του εμπορίου, δεσμευόμαστε επίσης να το κάνουμε με βιώσιμο τρόπο.
Έχουμε στόχο να επιτύχουμε να επιχειρούμε με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2040 σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας. Για να το υποστηρίξουμε αυτό, ορίσαμε 2 δισεκατομμύρια δολάρια αρχικής επένδυσης που συνεχίζουμε να κατευθύνουμε προς την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, τη βιώσιμη ενέργεια και τη δέσμευση άνθρακα. Στόχος μας είναι η μετάβαση ολόκληρου του στόλου παραλαβής και παράδοσης δεμάτων της FedEx (PUD) σε οχήματα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων έως το 2040 μέσω μιας σταδιακής προσέγγισης. Μέχρι το 2030, το 100% των αγορών στόλου PUD της FedEx Express θα είναι ηλεκτρικά.
Μειώσαμε την ένταση των εκπομπών μας σε επίπεδο εσόδων κατά σχεδόν 50% τα τελευταία 13 χρόνια, παρόλο που ο μέσος ημερήσιος όγκος πακέτων αυξήθηκε κατά 142%. Επίσης, αξιοποιούμε την απαράμιλλη δύναμη των πληροφοριών μας για τα δεδομένα για να αυξήσουμε τη βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα αξίας. Το FedEx® Sustainability Insights, το οποίο θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην Ελλάδα, είναι ένα επαναστατικό νέο εργαλείο που αναπτύχθηκε από την FedEx Dataworks που επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα εκπομπών σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για να παρέχει νέα επίπεδα διαφάνειας στους πελάτες μας και να δημιουργεί έναν μέσο ανατροφοδότησης για να κάνουμε τις δικές μας λειτουργίες πιο αποτελεσματικές.