ΓΔ: 1392.44 -0.81% Τζίρος: 121.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
vitex-giannidis-xrwmata
Φώτο: Vitex

Πώς στάθηκε όρθια η Vitex στην πανδημία: «Όπλο» η οικιακή κατανάλωση

Παρά την κάμψη τουρισμού και εστίασης η ελληνική βιομηχανία χρωμάτων πέτυχε αύξηση πωλήσεων 8% και αύξηε κατά 31% το προσωπικό της, τονίζει στο Business Daily ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Α. Γιαννίδης.

Το σοκ που υπήρξε στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οι δύσκολες συνθήκες που δημιουργήθηκαν στην παγκόσμια βιομηχανία εξαιτίας της πανδημίας δεν ανέκοψαν την ανοδική πορεία της ελληνικής εταιρείας Vitex που σημείωσε αύξηση πωλήσεων το 2020, και ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό της, έχοντας ως κεντρικό γνώμονα την αριστεία σε κάθε τομέα υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρει.

Ο Αρμόδιος Γιαννίδης, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vitex, επισημαίνει στο Business Daily πως αν και την περυσινή χρονιά χάθηκε το τουριστικό προϊόν καθώς τα ξενοδοχεία έμειναν κλειστά, η στροφή στο «Κάν’το μόνος σου» και οι ευκαιρίες για ανακαινίσεις που έδωσε η πανδημία αποτέλεσαν ένα ισχυρό αντίβαρο ώστε να συνεχιστεί η αναπτυξιακή πορεία της Vitex που την τελευταία 8ετία βλέπει τις πωλήσεις της να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.

Παράλληλα, η νοοτροπία αριστείας σε κάθε κομμάτι της αλυσίδας αποτελεί βασική αξία για την Vitex που έχοντας αφήσει το σημαντικό της στίγμα στην ελληνική αγορά, στοχεύει να γίνει το εθνικό brand στον τομέα των χρωμάτων με οδηγό στην κατεύθυνση την Έρευνα και Ανάπτυξη που αποδεικνύεται το δυνατό χαρτί της εταιρείας.

  • Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πανδημίας και πως επηρέασε η αναταραχή στο διεθνές εμπόριο τον κλάδο;

Το 2020 και τους πρώτους μήνες του 2021 η πανδημία αδιαμφισβήτητα επηρεάζει τους πάντες, προκαλώντας μεγάλο πλήγμα σε πολλούς, ωστόσο, υπήρξαν και κλάδοι που ευνοήθηκαν εν μέρει. Μεγάλος χαμένος είναι φυσικά ο τουρισμός και η εστίαση.

Στον κλάδο των χρωμάτων, αν και χάθηκε το τουριστικό προϊόν με τα ξενοδοχεία, που αποτελούν σημαντικό όγκο πωλήσεων, να μένουν κλειστά, η οικιακή κατανάλωση λειτούργησε αντισταθμιστικά. Τα lockdowns έδωσαν ώθηση στην οικιακή κατανάλωση καθώς ενισχύθηκε η τάση «Καν’το μόνος σου» και πολλοί θέλησαν να ανανεώσουν και να επιδιορθώσουν τα σπίτια και τους κοινόχρηστους χώρους τους. Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις που ήταν αναγκαστικά κλειστές στο lockdown βρήκαν την ευκαιρία είτε να προχωρήσουν σε μετακομίσεις ή ανακαινίσεις μέσα σε αυτό το διάστημα. Παγκοσμίως, η ζήτηση σε οικοδομικά χρώματα εκτιμάται ότι αυξήθηκε σημαντικά.

Οι συνθήκες πάντως ήταν δύσκολες για τον κλάδο μας και θα είναι ακόμα δυσκολότερες το 2021. Τα περιοριστικά μέτρα και ο φόβος για μειωμένη κατανάλωση οδήγησαν την χημική βιομηχανία να κατεβάσει ρυθμούς και να λειτουργεί στο 78% της δυναμικότητας της, σε αντίθεση με την ζήτηση που σε πολλές περιπτώσεις εκτινάσσεται πέρα από τις προβλέψεις. Επιπρόσθετες δυσκολίες προκαλεί η αλληλεπίδραση με διαφορετικούς κλάδους όπου η ζήτηση π.χ. ακρυλικών για πλέξιγκλας προκαλεί ελλείψεις στις πρώτες ύλες χρωμάτων.

Επιπροσθέτως, σωρεία εκτάκτων γεγονότων όπως η κακοκαιρία «Deep Freeze» στο Τέξας, μία έκρηξη στη Γερμανία και το μπλοκάρισμα του Σουέζ δημιουργούν μία ασφυξία που έχει οδηγήσει σε 45 ανακοινώσεις ανωτέρας βίας (Force majeure) σχετικές με πρώτες ύλες. Οι ρυθμοί παραγωγής ενισχύονται ανεπαρκώς, οπότε για την φετινή χρονιά η παγκόσμια παραγωγή αναμένεται να ανέλθει στο 83% μόνον καθώς απαιτείται χρόνος για να επανέλθουν στο φουλ οι μηχανές. Αυτό επισείει μια σειρά αντιδράσεων που αναγκαστικά οδηγούν την αγορά καταρχήν σε αυξήσεις της τιμής του τελικού προϊόντος και επιπρόσθετα δημιουργούν ένα σημαντικό κίνδυνο να υπάρχει αδυναμία εξυπηρέτησης σε περίπτωση ξαφνικής αύξησης ζήτησης που από άλλη σκοπιά είναι το επιθυμητό. 

  • Πώς αντιμετωπίσατε τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που παρουσιάστηκαν λόγω της πανδημίας;

Η εφοδιαστική αλυσίδα υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, καθώς πρέπει να αντιμετωπιστούν μια σειρά από περιορισμούς, μέτρα προστασίας που επιβλήθηκαν αλλά και τις αλλαγές που σημειώθηκαν στην μεταποίηση. Στη βιομηχανία δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν οι ελλείψεις. Ακόμα και η έλλειψη ενός μόνο υλικού που μετέχει ελάχιστα στην σύνθεση μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην παραγωγή πολλών προϊόντων στα οποία χρησιμοποιείται. Είναι μια αλυσιδωτή αντίδραση που προκαλεί πολλαπλά πλήγματα και αυτές οι συνθήκες ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για την παγκόσμια βιομηχανία. 

Το μόνο υλικό που δεν βρέθηκε κάποια στιγμή σε έλλειψη ήταν το νερό. Αυτό οδηγεί  σε αρρυθμίες. Οι ελλείψεις στην αγορά των βασικών Α' Υλών είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές ορισμένων να τετραπλασιαστούν σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο και παραμένουν υψηλά ή και βαίνουν περαιτέρω αυξανόμενες. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η κατάσταση αυτή δεν θα βελτιωθεί πριν το τέλος του 2021.

Διαπιστώσαμε πως θα υπάρξουν προβλήματα λόγω των περιορισμών και της μειωμένης παραγωγής, και αποφασίσαμε να αυξήσουμε κατά 14% το ήδη υψηλό στοκ που διαθέταμε, καθώς αποτελεί νοοτροπία της Vitex να διαθέτει αρκετά αποθέματα ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει τις εποχιακές ή τις απρόβλεπτες ανάγκες  της αγοράς. Κλείσαμε την χρονιά παραδόξως έχοντας πολύ περισσότερα αποθέματα και κάνοντας πολύ περισσότερες προσλήψεις καθώς στοχεύουμε να καλύπτεται οποιαδήποτε «τρύπα» την στιγμή που θα δημιουργηθεί ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκε και το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουμε.

Ενισχύσαμε την κουλτούρα για την τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας στο προσωπικό. Θελήσαμε να προφυλάξουμε τόσο την υγεία τους αλλά και τα εισοδήματά τους, οπότε αναπληρώσαμε με επίδομα τις απώλειες από την εθελοντική είσοδο σε αναστολή ,καταβάλουμε τις αποδοχές σε κάθε περίπτωση καραντίνας και καλύπτουμε τα έξοδα μετακίνησης για την αποφυγή χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αυτή με αφορμή την περίοδο της πανδημίας, αποτέλεσε την βασική  αρχή μας. 

  • Έχοντας παρουσία σε χώρες του εξωτερικού, τι προκλήσεις υπήρξαν για την εταιρεία ώστε να λειτουργήσει;

Σε κάθε χώρα του εξωτερικού που δραστηριοποιείται η εταιρεία είχαν επιβληθεί διαφορετικά μέτρα απαγορεύσεων και λειτουργίας του εμπορίου, όποτε δεν μπορούσε να υπάρξει μια κοινή γραμμή που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν όλοι. 

Εκτός από τα μέτρα προφύλαξης που παντού ήταν τα ίδια και τα ενθαρρύναμε, βασικό μας μέλημα ήταν να μην υπάρξουν ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Όταν υπήρχε ο κίνδυνος να υπάρξει πιθανή έλλειψη λόγω της αυστηροποίησης των ελέγχων ή άλλων περιοριστικών μέτρων, τα αποθέματα ενισχύονταν προληπτικά, ενώ με άλλα μέτρα βοηθήσαμε τους συνεργάτες μας να διατηρήσουν το cash flow τους ώστε να συνεχίσει να υπάρχει κίνηση στην αγορά.

  • Υπήρξε σημαντική επίπτωση στην κερδοφορία σας από τα περιοριστικά μέτρα και τα μέτρα προστασίας;

Όλα τα επιπλέον έξοδα που δημιουργήθηκαν είχαν σημαντική επίπτωση στην κερδοφορία, αλλά τίποτα δεν είναι σημαντικό μπροστά στην υγεία μας, την ασφαλή λειτουργία της επιχείρησής μας και την διασφάλιση της αποτελεσματικής εξυπηρέτησης των πελατών μας.

Σαν εταιρεία τα τελευταία χρόνια εφαρμόζουμε μια συγκεκριμένη φιλοσοφία ότι τα οφέλη και μέρος της κερδοφορίας πρέπει να διαχέονται σε όλους. Ο καταναλωτής πρέπει να πάρει ένα καλό προϊόν χωρίς να υπερχρεώνεται, ο έμπορος μπορεί να αποκομίζει ικανοποιητικό κέρδος, και εμείς σαν εταιρεία να έχουμε ένα εύλογο κέρδος.  

Πιστεύω στο «less is more». Μικρότερα κέρδη αλλά με μεγαλύτερη αξία. Αυτό αποτελεί και μια διαχρονική αξία για την εταιρεία με την αγορά να το αντιλαμβάνεται και να μας το ανταποδίδει. Από το 2012 όταν και η αγορά είχε φτάσει στο χαμηλότερο σημείο της, οι πωλήσεις ήταν στα 25 εκατ. ευρώ και βρισκόμαστε πλέον στα 47,7 εκατ. καταγράφοντας ρυθμούς ανάπτυξης 87% σε μια 8ετια.

  • Πώς ήταν το 2020 για την εταιρεία;

Κλείσαμε την χρονιά με αύξηση πωλήσεων 8%, ενώ για το 2021 τα πράγματα δείχνουν θετικά αν και καταγράφεται μια καθυστέρηση στις παραγγελίες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Προχωρήσαμε επίσης και στην απόφαση να αυξήσουμε το προσωπικό μας εν μέσω πανδημίας κατά 31% και ανέρχεται πλέον στα 360 άτομα.

Δόθηκαν κίνητρα ρευστότητας στους συνεργάτες μας, για έγκαιρες πληρωμές με το πρόγραμμα να έχει μεγάλη ανταπόκριση, ενώ υπήρξε και προσπάθεια να ενισχυθεί κάθε συνεργάτης με εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να αναπτύξουν την δουλειά τους. Εκμεταλλευτήκαμε επίσης τα εργαλεία που δίνει η τεχνολογία για να διατηρηθεί η επαφή με τους συνεργάτες, και πολλές εκπαιδεύσεις έγιναν ηλεκτρονικά ενώ ακόμα και σήμερα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά τεχνικά σεμινάρια κάθε εβδομάδα.

Το σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσωψης VitexTherm απεδείχθη επίσης εξαιρετικά επιτυχημένο προϊόν καθώς αποτελεί ένα σύστημα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αντίστοιχα των ξένων brands προσαρμοσμένο όμως στις ελληνικές απαιτήσεις και κοστολόγια.

Η ζήτηση του είναι τόσο μεγάλη σε Ελλάδα και Κύπρο που η εταιρεία προχωράει στη δημιουργία νέας μονάδας, παραγωγής και αποθήκευσης έτοιμων επιχρισμάτων. Μια επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνεται στο νέο τριετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας που θα φτάσει τα 10 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην ανάπτυξη των υποδομών σε παραγωγή και διακίνηση.

Η προσήλωση της εταιρείας στην αριστεία σε κάθε τομέα της προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών παρέχοντας το ανταγωνιστικότερο συνολικό πακέτο δεν άφησε ασυγκίνητο και το Praktiker, με αποτέλεσμα να το οδηγήσει στην απόφαση να συνεργαστεί με την Vitex.

Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών αλλά φροντίζουμε καθημερινά να το επιβεβαιώνουμε, κάτι το οποίο φάνηκε με την συνεργασία με την Praktiker όπου μέσα σε ελάχιστα βράδια εφοδιάσαμε και τα 16 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Ένα τεράστιο πρότζεκτ που επιβεβαίωσε πως όλα αυτά που κάνουμε είναι στον σωστό δρόμο και είναι αυτό που θα μας καθορίσει σαν το εθνικό brand χρωμάτων.

  • Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η έρευνα και ανάπτυξη για εσάς;

Η εταιρεία βγάζει συνεχώς νέα προϊόντα και εξελίσσεται. Το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης αποτελεί τον «φάρο» για το επίπεδο αριστείας της Vitex και σ’ ένα πρότυπο εργαστήριο απασχολούνται 17 άτομα, εκ των οποίων οι 12 είναι γυναίκες και όλοι οι εργαζόμενοι είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου.

Έχουμε μια ισχυρή τάση προς την καινοτομία. Το εργαστήριο μας είναι ένα λαμπρό παράδειγμα και προς τα νέα παιδιά και προς την γυναικεία παρουσία. Υιοθετώντας σύγχρονες πρακτικές management, ενθαρρύνουμε επίσης τους εργαζομένους μας να ασχοληθούν με προτζεκτ της αρεσκείας τους μέσα στο ωράριο τους, δίνοντας τα απαραίτητα για να προχωρήσουν τις ιδέες τους χωρίς μπαίνουν σε καλούπια, στηρίζοντας τις προσπάθειες τους και θέλοντας να διαμορφώσουμε μια κουλτούρα καινοτομίας.

Απόδειξη της καινοτομίας και της έρευνας που γίνεται αποτελεί η τεχνολογία VAIRO™ Health Care. Η πανδημία μας έδειξε ότι μια επιχείρηση μπορεί να βοηθήσει την κοινωνία και μέσω των προϊόντων της.

Διαπιστώθηκε ότι η αγορά χρειαζόταν κάτι πιο δυνατό για την προστασία της υγείας και αναπτύξαμε το VITEX with VAIRO™. Είναι ένα χρώμα που για όσα χρόνια παραμένει ακέραιο σκοτώνει κάθε είδους ιούς και βακτήρια που μπορούν να επικάθονται στις βαμμένες επιφάνειες με αυτό. Κάτι το οποίο μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο σε κοινόχρηστους χώρους όπως σε ένα ιατρείο όπου θα περάσουν πολλοί ασθενείς. Υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός στα νοσοκομεία για το συγκεκριμένο προϊόν καθώς μπορεί να περιορίσει σημαντικά τις ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τ. Τσακίρη: Να δούμε με άλλο μάτι τους «αόρατους» ανθρώπους της κοινωνίας

Στο νέο βιβλίο της, η δημοσιογράφος και συγγραφέας Τόνια Τσακίρη καταγράφει την ιστορία του Μιχάλη Σαμόλη. Ενός αστέγου που έχασε τα πάντα, αλλά βρήκε το κουράγιο να πάρει ξανά τον δρόμο προς την επιφάνεια.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Πορτοκαλίδης στο BD: Η συμφωνία με τη SwitzGroup και το νέο εργοστάσιο

Η επένδυση σε νέο εργοστάσιo θα είναι το επόμενο μεγάλο βήμα για την εταιρεία Ιωνική Σφολιάτα, μετά τη συμφωνία με τη SwitzGroup, τονίζει ο ιδρυτής, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Γιώργος Πορτοκαλίδης.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Ιωαννίδης στο BD: Πάνω από 3 εκατ. ψηφιακά πορτοφόλια στην Ελλάδα

Στα 57 δισ. ευρώ θα ανέλθει το 2023 η αξία των συναλλαγών με κάρτες στην Ελλάδα, ενώ τα wallets αποτελούν την ισχυρή νέα τάση, όπως τονίζει στο BD ο κ. Γιάννος Ιωαννίδης, Head of Retail Banking Products της Alpha Bank.