ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Λ. Αυγενάκης: Κρίσιμης σημασίας για την Ελλάδα η αλιεία μικρής κλίμακας

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης σημείωσε πως πρέπει να γίνουν επενδύσεις που θα επιτρέψουν κατασκευή νέων αλιευτικών σκαφών, τα οποία θα είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικά.

Πρωταρχικός στόχος είναι ο αλιευτικός στόλος της ΕΕ να είναι οικονομικά βιώσιμος, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, στη διάρκεια ομιλίας του με θέμα «Επενδύσεις για την βιωσιμότητα του Αλιευτικού Κλάδου: Πορεία προς την απανθρακοποίηση», στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Αλιείας, που πραγματοποιήθηκε στο Βίγκο της Ισπανίας.

Όπως επεσήμανε ο κ.Αυγενάκης, η οδός για αυτόν το στόχο διέρχεται της λήψης νέων μέτρων που θα έχουν ορθά μελετηθεί πριν, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στους πληγωμένους παραγωγικούς φορείς.

Όπως ανακοινώθηκε, ο υπουργός ενημέρωσε παράλληλα τους ομολόγους του, δίνοντας έμφαση στο έντονο πρόβλημα που έχουν προκαλέσει τα ψάρια λαγοκέφαλος και λεοντόψαρο. Ο ΥπΑΑΤ πρότεινε, στην ατζέντα του επόμενου Συμβούλιου, να συμπεριληφθεί το θέμα, ώστε να βρεθούν πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης που σκοπό θα έχουν να περιοριστούν όλες οι αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες της Μεσογείου εξ αιτίας των συγκεκριμένων ψαριών. Όπως είπε ο υπουργός για την Ελλάδα, η αλιεία μικρής κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει πάνω από το 90% των σκαφών ελληνικής σημαίας.

Ο κ. Αυγενάκης εξέφρασε την σύμφωνη γνώμη του για το καθορισμό προτεραιοτήτων και τον εντοπισμό εκείνων των βιώσιμων επενδύσεων που θα επιτρέψουν την κατασκευή νέων σκαφών, τα οποία θα είναι περισσότερο αποδοτικά από ενεργειακή άποψη. Όπως τόνισε στην ομιλία του, η Ελλάδα πρόσφατα υιοθέτησε νομοθετικό πλαίσιο για τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας ή και της ισχύος των κινητήρων προώθησης.

Ωστόσο οι υφιστάμενες προβλέψεις του Ταμείου Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας δεν επαρκούν και είναι απαγορευτικές για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης. Η μετασκευή ενός αλιευτικού σκάφους- ανεξαρτήτως μεγέθους, με στόχο να γίνει ενεργειακά αποδοτικότερο θα πρέπει να χρηματοδοτείται ακόμη και εάν προκύπτει αύξηση της χωρητικότητας ή/ και της ισχύος του. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για την κατασκευή σκάφους σε αντικατάσταση άλλου ίδιου ή μικρότερης χωρητικότητας.

Τέλος, ο υπουργός υποστήριξε, ότι θα απαιτηθούν θεσμικές αλλαγές για την κάλυψη του στόχου της ΕΕ για την ανθρακοποίηση, όπως η επανεξέταση των ανώτατων ορίων δυναμικότητας που ορίζονται στην Κοινή Αλιευτική Πολιτική. Προϋπόθεση ωστόσο, είναι οι αλλαγές που θα γίνουν, να συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση, ώστε να αποφευχθεί η αύξηση της πίεσης στα αλιευτικά αποθέματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tsiaras, ypourgeio dikaiosinis, vouli
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Tσιάρας: Εντός των επομένων ημερών οι πληρωμές αποζημιώσεων για τον «Ντάνιελ»

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εμφανίζεται καθησυχαστικός για τις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων, υπογραμμίζει ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν έχει τεθεί υπό επιτήρηση και μιλά αναλυτικά για την κατάσταση που επικρατεί στον οργανισμό.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λ. Αυγενάκης: Δράσεις για προστασία καταναλωτών από μολυσμένα τρόφιμα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης σημείωσε πως αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση η διασφάλιση της υγείας του καταναλωτή και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης απέναντι στους παραγωγούς.
Akis Skertsos, Kivernisi
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Σκέρτσος: Το κρίσιμο διακύβευμα των ευρωεκλογών του Ιουνίου

Ο υπουργός Επικρατείας επισήμανε ότι η χώρα και η οικονομία έχουν ανάγκη από πολιτική σταθερότητα μετά από μια σκληρή δοκιμασία πάνω από 10 ετών που δεν πρέπει να διακινδυνεύσουν από μια νέα μάχη εθνικών εκλογών.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυγενάκης: Ως τις ευρωεκλογές η Κομισιόν να πάρει αποφάσεις στα 19 αιτήματα μας

Μετά από αρκετές καθυστερήσεις και πολλές ζυμώσεις υιοθετήθηκαν προτάσεις, η εφαρμογή των οποίων αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη. Στόχος τους είναι η απλούστευση της ΚΑΠ αλλά και η μείωση του διοικητικού φόρτου.