ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Doha-Gowind
Φωτο: Fincantieri, Naval Group

Η «ναυμαχία» για τις νέες κορβέτες: Τι προτείνουν Naval και Fincantieri

Η γαλλική Naval Group με την κορβέτα Gowind και η ιταλική Fincantieri με την Doha περιμένουν την απόφαση της επόμενης κυβέρνησης για ένα τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα που παραμένει σε εκκρεμότητα.

Η επιλογή του προμηθευτή των νέων κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι η πρώτη και σημαντικότερη απόφαση που θα πάρει η επόμενη κυβέρνηση μετά τις εκλογές, ενώ οι δύο μεγάλες ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες συνέχισαν τη «ναυμαχία» τους στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και διεκδικούν με αξιώσεις τη μεγάλη προμήθεια.

Η γαλλική Naval Group με την κορβέτα Gowind και η ιταλική Fincantieri με την Doha επιβεβαίωσαν σε κάθε ευκαιρία έως τώρα ότι θα διεκδικήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα μέχρι τέλους.

Και οι δύο κολοσσοί της ναυπηγικής βιομηχανίας έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους, τις οποίες προσπάθησαν και θα προσπαθούν μέχρι και την τελευταία στιγμή να βελτιώσουν. Βασικό ατού και των δύο εταιρειών είναι η συνεργασία με ελληνικά ναυπηγεία και την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τη Naval Group και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με την Fincantieri και γύρω από αυτά ένα οικοσύστημα ελληνικών εταιρειών που όπως έχουν αποδείξει μπορούν πλέον να συνεργάζονται με διεθνείς παίχτες της αμυντικής βιομηχανίας με αξιώσεις.

Η Gowind της Naval Group

Οι γαλλικές κορβέτες Gowind είναι δοκιμασμένα πλοία. Η Gowind ενσωματώνει εξελιγμένους και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και όπλα ικανά να αντιμετωπίσουν όλους τους τύπους συμβατικών και ασύμμετρων απειλών σε ανοιχτές και κλειστές θάλασσες. Αισθητήρες (σόναρ, συστήματα EW, σύστημα ελέγχου πυρός) και όπλα (πύραυλοι επιφανείας, τορπίλες, σύστημα RAM) ως κύρια σημαντικά παραδείγματα, είναι κοινά με ή από την ίδια οικογένεια συστημάτων Belharra/FDI.

Η Gowind έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ασφάλεια, να απονηώνει και να ανακτά την ίδια κατηγορία βαρέων ελικοπτέρων με το Belh@rra/FDI. Το πλοίο λειτουργεί επί του παρόντος και επιτυχώς στα διάφορα περιβάλλοντα της Μεσογείου, η οποία έχει πολλά κοινά  χαρακτηριστικά περιβάλλοντος με το Αιγαίο και την Ερυθρά Θάλασσα.

H FCx30 της Fincantieri

Από πλευρά της η ιταλική κορβέτα FCx30, είναι μια υπερσύγχρονη και δοκιμασμένη στη θάλασσα κορβέτα με εξαιρετικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς του πεδίου. Η σχεδίαση ανήκει στην κλάση Doha που δημιουργήθηκε για το Πολεμικό Ναυτικό του Κατάρ. 

Με εκτόπισμα πλήρους φορτίου 3.200 τόνων, ολικό μήκος 107 μέτρων και μέγιστη ταχύτητα άνω των 26 κόμβων, τα σκάφη είναι ικανά να επιχειρούν σε αντίξοα και εχθρικά περιβάλλοντα, παρέχοντας υψηλές επιδόσεις σε όλες τις καιρικές συνθήκες και εξαιρετικές δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου, όπως χαμηλή ακουστική υπογραφή και ηλεκτρική κίνηση χαμηλού θορύβου.

Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με προηγμένη υβριδική τεχνολογία πρόωσης, η οποία περιλαμβάνει σύστημα ηλεκτρικής κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και λειτουργία εσωτερικής καύσης στις υψηλές ταχύτητες. Η διαμόρφωση των μηχανημάτων παρέχει επίσης στα πλοία υψηλές επιδόσεις αντοχής, καθώς το 50% της ισχύος πρόωσης και το 50% της ηλεκτρικής ισχύος είναι διαθέσιμα ακόμη και με δύο γειτονικά διαμερίσματα πλημμυρισμένα.

Ο ρόλος της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

Παράλληλα από την αρχή του έργου Hellenic Corvette (Ελληνική Κορβέτα), όπως έχουν επισημάνει επανειλημμένα τα στελέχη της, η προσέγγιση της Naval Group καθοδηγείται και διαμορφώνεται από τους ακόλουθους βασικούς παράγοντες:

  • Ένα ισχυρό πρόγραμμα Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής με σαφή στόχο να υπερβαίνει για το πρόγραμμα κορβετών το 30% της απόδοσης για το ελληνικό βιομηχανικό οικοσύστημα, με τη δημιουργία στην Ελλάδα θέσεων εργασίας υψηλής ειδίκευσης.
  • Αποκατάσταση πλήρους αυτονομίας στην Ελλάδα για ναυπήγηση και μετέπειτα υποστήριξη πολεμικών πλοίων, με πρόσβαση σε άλλες αγορές.
  • Μέγιστη κοινότητα και διαλειτουργικότητα μεταξύ Gowind HN και FDI HN.
  • Ανωτερότητα σε όλους τους τομείς πολεμικών επιχειρήσεων

Από την πλευρά της, η Fincantieri υπέγραψε συμφωνία με τον Όμιλο ONEX Shipyards & Technologies για τη δημιουργία μιας γραμμής κατασκευής κορβετών και μιας βάσης υποστήριξης του κύκλου ζωής τους, η οποία θα βρίσκεται στα Ναυπηγεία Onex Naval and Maritime Elefsis Shipyards.

Η συμφωνία: 

  • προβλέπει τους όρους συνεργασίας για την κατασκευή 2+1 κορβετών τελευταίας τεχνολογίας και κορυφαίων προδιαγραφών στα Ναυπηγεία Onex Elefsis μαζί με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, βελτιώσεις, τεχνογνωσία & μεταφορά τεχνολογίας, εξοπλισμού, οι οποίες εκτιμώνται σε περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ,
  • αναμένεται να δημιουργήσει 2.500 άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας στη ναυπηγική βιομηχανία,
  • αποτελεί μια συνεργασία με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία και τον αμυντικό τομέα, ενώ ενισχύει την προοπτική περαιτέρω συνεργασίας των δύο Ομίλων σε μελλοντικά προγράμματα κατασκευής πολεμικών και εμπορικών πλοίων.

Όπως όλα δείχνουν αυτό που θα βαρύνει περισσότερο για την επιλογή του προμηθευτή -από τη στιγμή που οι ειδικοί του Πολεμικού Ναυτικού έχουν καταλήξει ότι αυτά τα δύο πλοία πληρούν τις προϋποθέσεις που έχουν βάλει- θα είναι η οικονομική προσφορά και πιθανόν ορισμένα επιμέρους σημεία στα οπλικά συστήματα που θα ενσωματώνουν οι κορβέτες. Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη κυβέρνηση θα κληθεί να αναδείξει τον νικητή πολύ σύντομα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.
Doha-Gowind
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορβέτες: Η νέα κίνηση από τους Ιταλούς και το «κρυφό» χαρτί των Γάλλων

Οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί σε συνεργασία με τα δύο κορυφαία ελληνικά ναυπηγεία διεκδικούν το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού προσφέροντας πολύ σημαντικά ανταλλάγματα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τελειώνει η «ναυμαχία» για τις κορβέτες: Ο ρόλος Σκαραμαγκά - Ελευσίνας

Ως το τέλος του μήνα αποφασίζει η κυβέρνηση ανάμεσα στη γαλλική και την ιταλική πρόταση για την προμήθεια των 1,7 δισ. ευρώ, που θεωρείται κρίσιμη για την προσπάθεια ανασυγκρότησης των ελληνικών ναυπηγείων.
Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επί ποδός ναυπηγεία και εταιρείες άμυνας για τις κορβέτες του Ναυτικού

Ο χρόνος τελειώνει και η κυβέρνηση καλείται να επιλέξει προμηθευτή ανάμεσα στην ιταλική Fincantieri και τη γαλλική Naval. Κρίσιμη η σύμβαση των 1,7 δισ. για τα ελληνικά ναυπηγεία και τις εγχώριες εταιρείες της αμυντικής βιομηχανίας.
Gowind-Korvetta-Naval-Group
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πέρασε στην επίθεση η γαλλική Naval για τις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού

Ο γαλλικός ναυπηγικός κολοσσός προτείνει τέσσερις κορβέτες Gowind, οι τρεις από τις οποίες θα κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία με μεταφορά τεχνογνωσίας, καθώς και ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
businessdaily-Fregata-Nearxos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όπλο στρατηγικής κρούσης στο Ναυτικό: Τι σημαίνει η προμήθεια των Scalp

Ο Scalp Naval είναι ένας από τους πιο ισχυρούς πυραύλους Cruise που μπορεί να πλήξει θωρακισμένες εγκαταστάσεις και υποδομές υψηλής στρατηγικής αξίας σε μεγάλο βάθος, ακόμη και άνω των 1.000 χλμ.