Απολύτως προετοιμασμένη είναι η χώρα για ένα θετικό αποτέλεσμα στις συνομιλίες με την Βρετανία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, σύμφωνα με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη που ανέφερε ότι «δια της διπλωματικής οδού θα αναζητηθούν οι ημερομηνίες» των συνομιλιών μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου.
Σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Μενδώνη αναφέρθηκε και στους λόγους που η ελληνική διεκδίκηση συγκινεί τον υπόλοιπο κόσμο. «Η διεθνής κοινότητα δικαιούται να δει το αριστουργηματικής τέχνης δημιούργημα στο σύνολό του, επανενωμένο, εδώ, στο Μουσείο της Ακρόπολης, και όχι διαμελισμένο ανάμεσα στην Αθήνα και το Λονδίνο».
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ανέφερε πως «στη Σύσταση, που εξέδωσε η 23η Σύνοδος της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την επιστροφή των πολιτιστικών αγαθών στις χώρες προέλευσής τους, αποτυπώνεται η παρότρυνση η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειές τους για την επίλυση της διαφοράς λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές, πολιτιστικές, νομικές και ηθικές διαστάσεις του θέματος». Δήλωσε πως υπήρξε με πρωτοβουλία της βρετανικής πλευράς υπήρξε αλληλογραφία όπου καταγράφεται η πρόθεση για συνομιλίες ωστόσο ακόμα δεν έχουν βρεθεί κοινές ημερομηνίες οι οποίες θα αναζητηθούν «δια της διπλωματικής οδού».
Επισημαίνει ότι «η Ελλάδα είναι απολύτως προετοιμασμένη. Διεκδικεί πολιτιστικά αγαθά που εκλάπησαν από την ελληνική γη. Ζητά την επανένωση των αρχιτεκτονικών γλυπτών ενός μοναδικού μνημείου» τονίζοντας ότι «η Ελλάδα έχει όλες τις επιστημονικές, αρχαιολογικές και ιστορικές αποδείξεις, που τεκμηριώνουν το δίκαιο του αιτήματός μας. Το Μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα καλύτερα και πιο αγαπητά μουσεία του κόσμου, είναι έτοιμο να υποδεχθεί τα Γλυπτά». Πρόσθεσε επίσης ότι «Η διεθνής κοινότητα δικαιούται να δει το αριστουργηματικής τέχνης δημιούργημα στο σύνολό του, επανενωμένο, εδώ, στο Μουσείο της Ακρόπολης, και όχι διαμελισμένο ανάμεσα στην Αθήνα και το Λονδίνο».
Για τις δηλώσεις εκπροσώπων του Βρετανικού Μουσείου που θέλησαν να μετριάσουν τις αποδείξεις για την λεηλασία που πραγματοποίησε ο Έλγιν, η κα Μενδώνη ανέφερε ότι «η βίαιη απόσπαση των Γλυπτών από τον Έλγιν με πριόνια και άλλους ακραίους τρόπους, δεν είναι απλώς «μια άποψη», αλλά ένα γεγονός ιστορικά και αρχαιολογικά απολύτως τεκμηριωμένο. Μία από τις αποδείξεις είναι και η επιστολή του Λουζιέρι» ενώ τόνισε πως «τέτοιου είδους δηλώσεις, προφανώς αποτελούν ένα ακόμη δείγμα της παρελκυστικής πολιτικής, που ακολουθεί η βρετανική πλευρά, μαζί με το πινγκ-πονγκ μεταξύ της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου και Βρετανικού Μουσείου ως προς την ευθύνη και την αρμοδιότητα επί των Γλυπτών. Όπως γνωρίζετε, το ΥΠΠΟΑ απάντησε ότι προφανώς ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου έχει έλλειμμα ενημέρωσης».
Η υπουργός σημείωσε πως «η Ελλάδα διεκδικεί μόνον τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Το ίδιο το μνημείο διεκδικεί τα ακρωτηριασμένα μέλη του. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν οργανικά και αναπόσπαστα μέλη ενός σύνθετου αρχιτεκτονήματος και καλλιτεχνικού δημιουργήματος, καθώς συναποτελούν ενιαία και αδιαίρετη φυσική, αισθητική και νοηματική οντότητα». Ενώ πρόσθεσε ότι «αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική διεκδίκηση συγκινεί τον υπόλοιπο κόσμο και έχει οδηγήσει σε γενναιόδωρες κινήσεις, όπως αυτή της Κυβέρνησης της Σικελίας και της Ιταλικής Δημοκρατίας, με την μόνιμη επιστροφή του θραύσματος Fagan στην Ελλάδα».
Στη συνέχεια η κα Μενδώνη ανέφερε πως το πρώτο αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα διατυπώθηκε για πρώτη φορά, αμέσως μετά την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους το 1830, ενώ η Μελίνα Μερκούρη κατάφερε να αναδείξει και πάλι το θέμα και να το κάνει διεθνές, ενώ υπογράμμισε και την σημασία της θεαματικής μεταστροφής της βρετανικής κοινής γνώμης. Ωστόσο η υπουργός αναφέρει πως αποτελεί επίσης σταθμό «η Απόφαση της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO, ότι πρόκειται για ένα δίκαιο αίτημα της Ελλάδας, το οποίο αφορά στις δύο κυβερνήσεις και όχι στα δύο Μουσεία, του Βρετανικού και του Μουσείου της Ακρόπολης, όπως ισχυρίζεται η βρετανική πλευρά, τον Σεπτέμβριο του 2021» που έθεσε το ζήτημα σε εντελώς διαφορετική βάση.