ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Κινδυνεύει να... χάσει το τρένο το λιμάνι της Πάτρας

Οι δημοτικές αρχές της πόλης επιμένουν σε υπόγεια κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης με εξωφρενικό κόστος, ενώ η Ελλάδα μπορεί να κληθεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια κοινοτικών κονδυλίων.

Το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όχι μόνο δεν έχει σύνδεση με το τρένο, αλλά είναι άγνωστο και πότε θα αποκτήσει. Μάλιστα, η εμμονή του δημάρχου Πατρέων Κ. Πελετίδη για υπόγεια διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου από την πόλη της Πάτρας, έργο που εκτιμάται πως θα κοστίσει τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ, συναντά την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι υπηρεσίες της τελευταίας και το υπουργείο Υποδομών επικαλούνται παλαιότερη μελέτη για μερική υπογειοποίηση, σε δύο ή τρία σημεία, με την υπόλοιπη διέλευση να γίνεται επιφανειακά. Στις Βρυξέλλες υπενθυμίζουν πως με βάση τους κοινοτικούς κανονισμούς η Ελλάδα θα κληθεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κοινοτικών κονδυλίων αν δεν ολοκληρωθεί εντός της προσεχούς τριετίας η σύνδεση με το λιμάνι.

Η σύνδεση είναι αναπόσπαστο τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – σύνορα με Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία.

Ο κ. Πελετίδης, μετά από πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή προχώρησε σε συνέντευξη Τύπου στην οποία είπε πως δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει. Ο δήμαρχος Πατρέων θεωρεί πως η κυβέρνηση φουσκώνει το κόστος της υπογειοποίησης. Όπως είπε, «είναι παράλογο να θέλουμε να μην διχοτομηθεί η πόλη μας; Είναι εξωπραγματικό; Από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, όπου κι αν έχει κατασκευαστεί η σιδηροδρομική γραμμή, πουθενά δεν έκοψε πόλεις και κωμοπόλεις. Ελευσίνα, Μέγαρα, Κινέττα, Άγιοι Θεόδωροι, Κόρινθος, Ξυλόκαστρο, Δερβένι, Ακράτα, Διακοπτό, Αίγιο. Στην Πάτρα τέλειωσαν τα χρήματα;».

Ο δήμαρχος λέει, βέβαια, τη μισή αλήθεια γιατί η σιδηροδρομική γραμμή περνάει επιφανειακά από ορισμένες πόλεις, ενώ δε συνδέεται με κανένα λιμάνι. Στην Πάτρα πρέπει να συνδεθεί με το λιμάνι και η υπόγεια διέλευση είναι πολύ ακριβή. Ο υπουργός Υποδομών βρίσκεται σε δυσμενή θέση καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ανακοινώσει πως από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα η σιδηροδρομική γραμμή θα περνούσε υπόγεια! Τις δηλώσεις είχε κάνει ο ίδιος ο τέως υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και σε αυτές τις υποσχέσεις στηρίζεται σήμερα η δημοτική αρχή της Πάτρας.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πριν από λίγες εβδομάδες στην Βουλή τη «μελέτη Ζέκου» που προέβλεπε επίγεια διέλευση από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στον οποίο χωροθετείται ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Πάτρας. Στο συγκεκριμένο τμήμα θα υπήρχαν τρεις υπογειοποιήσεις σε Μποζαϊτικα, Παναχαϊκή και Αγυιά.

Το τμήμα από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι τον Αγιο Ανδρέα προβλέπονταν να κατασκευαστεί με μονή γραμμή, με δύο υπογειοποιήσεις. Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζονταν στα 250 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ μακριά από τα 750 εκατ. έως ένα δισ. ευρώ που απαιτείται για την υπόγεια διέλευση σε ολόκληρο το τμήμα. 

Η κυβέρνηση υπόσχεται έργα ανάπλασης στο παραλιακό τμήμα της Πάτρας, διατήρηση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου και άλλα πολλά, με στόχο να κάμψει τις αντιρρήσεις του δημάρχου. Ο κ. Πελετίδης εμφανίζεται, όμως, ανένδοτος. Όπως δήλωσε, «κάποιοι το μόνο που θέλουν, είναι  να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι πάση θυσία. Και μας κατηγορούν λες κι εμείς καθυστερούμε το έργο. Ένα έργο που έπρεπε να έχει έρθει ήδη στην Πάτρα, εδώ και χρόνια… αλλά ακόμα στο Κιάτο βρίσκεται».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xristos Spirtzis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σπίρτζης: Μεγάλη η απομείωση του προσωπικού στον σιδηρόδρομο

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οικονόμου: Δεν θα υπάρχει λεωφορείο που να μην είναι προσβάσιμο στα ΑμεΑ

«Στο πεδίο των μεταφορών θα προωθήσουμε πολιτικές που προάγουν τη συμπερίληψη, προκειμένου να μην αισθάνονται αόρατα τα άτομα με αναπηρία» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Τον Νοέμβριο θα παραδοθεί το Μετρο Θεσσαλονίκης

Όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στο δεύτερο τρίμηνο του 2025 θα παραδοθεί και η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαρία ενώ παρουσίασε τα 5 έργα αξίας 650 εκατ. ευρώ που τρέχουν τώρα.
Chistos Staikouras
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Νέες υποδομές θα αναβαθμίσουν τη λειτουργία της Δικαιοσύνης

Ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε ενδεικτικά μια σειρά από έργα σε δικαστικά μέγαρα ανά την επικράτεια, συνολικού προϋπολογισμού 298 εκατ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται σε διαδικασίες ωρίμανσης.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καθίζηση Νέας Δημοκρατίας, περαιτέρω αποδυνάμωση ΣΥΡΙΖΑ, ενίσχυση ΠΑΣΟΚ

Οι πολίτες γύρισαν την πλάτη στα κόμματα με αποχή ρεκόρ 58,92%. Μεγάλες απώλειες για την κυβέρνηση, δεν πείθουν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Ενισχύονται τα άκρα. Στο 28,09% η ΝΔ, 14,93% ΣΥΡΙΖΑ, 12,85% ΠΑΣΟΚ στο 98% της Επικράτειας. Τι δείχνει η σύγκριση με 2019 - 2023.