Για το Ελληνικό, ο Αλ. Τσίπρας είπε για τη στάση της κυβέρνησης ότι «αφού βρήκαν μπροστά τους τις μεγαλοστομίες τους όταν ήταν αντιπολίτευση, αφού μετέθεσαν την ημερομηνία έναρξης των εργασιών 4 φορές (…) σήμερα νίπτουν τας χείρας τους».
«Μας λένε ότι δεν είναι ευθύνη της κυβέρνησης η έναρξη των εργασιών αλλά του επενδυτή. Και για να τον βοηθήσουν, επιχειρούν το μεγάλο κόλπο: με διθυραμβικά σχόλια στον Τύπο προετοιμάζουν το έδαφος για ευνοϊκή δανειοδότηση της Lamda Development ώστε φυσικά το έργο, αν και όποτε ξεκινήσει, να χρηματοδοτηθεί από τους Έλληνες φορολογούμενους που ανακεφαλαιοποίησαν τις Τράπεζες.
Και την ίδια στιγμή δίνουν και ένα ακόμη σπουδαίο δώρο στον ίδιο επιχειρηματία. Αποφασίζουν τη πώληση των μετοχών του Δημοσίου στα ΕΛΠΕ μέσω Χρηματιστηρίου». «Με δυο λόγια αποδέχονται τη ζημία του Δημοσίου, προκειμένου να διευκολύνουν τα κέρδη συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων».
Για την "El Dorado Gold" ο Αλ. Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο θέλει να επιδοτήσει με δημόσιο χρήμα τις εξορυκτικές δραστηριότητες της εταιρείας.
«Θέλουν να εκμεταλλευτούν τους φυσικούς πόρους της χώρας και να εξάγουν το υλικό στο εξωτερικό και εμείς να τους επιδοτούμε κιόλας, ε, αυτό ξεπερνάει κάθε φαντασία...» σημείωσε και πρόσθεσε ότι «ξεπερνούν κάθε φαντασία οι φωτογραφικές επιδοτήσεις σε μη παραγωγικούς κλάδους, όπου όμως έχουν το προνόμιο να δραστηριοποιούνται επιχειρηματίες φιλικά προσκείμενοι στη ΝΔ».
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης διερωτήθηκε «μήπως είναι η ίδια ακριβώς πρακτική των κουμπάρων και των φίλων, που μας οδήγησε στη κρίση πριν το 2009».
Στο θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αλ. Τσίπρας μίλησε για «ντιλ άνευ προηγουμένου», με θύματα τους πολίτες της πόλης, όπως κατήγγειλε.
Αναφερόμενος στο «από πουθενά θέμα με την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου» είπε ότι «ξαναμπαίνει το ψευδοδίλημμα "ή αρχαία ή μετρό" και ξαναγίνεται ανέκδοτο το μετρό της Θεσσαλονίκης».
«Εμείς» συνέχισε, «καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση "και αρχαία και μετρό". Διότι, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, δυστυχώς, αντί για τέλη του 2020, θα έχουν την ευκαιρία -και εάν, λέω εγώ- να δουν το μετρό να λειτουργεί την άνοιξη του 2023», σημείωσε.