ΓΔ: 1466.73 -0.91% Τζίρος: 74.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Kikilias
Φωτο: ΑΠΕ

Κικίλιας: Με Κυρ. Μητσοτάκη, η Ελλάδα είναι έτοιμη να πετύχει ανάπτυξη για όλους

Ο Βασ. Κικίλιας τονίζει πως η Ελλάδα αποτέλεσε ένα διεθνές παράδειγμα επιτυχίας αναφορικά µε το πώς διαχειρίστηκε την κρίση στον τουριστικό τομέα και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

«Είμαι σίγουρος ότι οι εξαιρετικοί επαγγελματίες του τουρισμού δεν εφησυχάζουν, αλλά προετοιμάζονται βάσει σχεδίου. Ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Είναι μια εθνική υπόθεση, που αφορά την ανάπτυξη της χώρας. Με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Ελλάδα είναι έτοιμη να πετύχει ανάπτυξη για όλους», δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

Ο κ. Κικίλιας τονίζει πως η Ελλάδα αποτέλεσε ένα διεθνές παράδειγμα επιτυχίας αναφορικά µε το πώς διαχειρίστηκε την κρίση στον τουριστικό τομέα και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. «Η πετυχημένη πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά εμβολιασμού διαμόρφωσε νέες συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τους ταξιδιώτες, µε ορατά αποτελέσματα ακόμα και μέσα στο Νοέμβριο. Αυτή η θετική εικόνα αποτελεί και την αφετηρία µας για το 2022, όταν το ζήτημα της ασφάλειας θα εξακολουθεί να είναι παράγοντας της εξίσωσης», επισημαίνει και απαριθμεί τα βασικά ζητούμενα για το επόμενο διάστημα:

«Να αυξήσουμε τη μέση διαμονή και μέση δαπάνη, όπως έγινε και φέτος, να “ απλώσουμε” τους επισκέπτες σε χώρο και χρόνο, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο, να φωτίσουμε περισσότερους προορισμούς στη χώρα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλους παντού», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποτελεί μοναδικό brand και στόχος είναι να πάει ακόμα πιο ψηλά.

Ο υπουργός Τουρισμού προαναγγέλλει την καμπάνια που γίνεται για πρώτη φορά φέτος, με στόχο ο χειμερινός τουρισμός να πάψει να στηρίζεται αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό και να ανοίξει στις αγορές του εξωτερικού, ενώ προσθέτει ότι σε συνεργασία με τον ΕΟΤ θα «τρέξει» ειδική καμπάνια για το «city break» για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και αργότερα και για άλλες πόλεις. «Στηρίζουμε την πρωτεύουσα ως τουριστικό προορισμό και θα ενισχυθεί και η αγορά, δηλαδή οι έμποροι, οι καταστηματάρχες, οι άνθρωποι της εστίασης και όσοι ζουν έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό. Και θα το κάνουμε με σειρά δράσεων, που στόχο έχουν να δημιουργήσουν συνεχή συζήτηση γύρω από το τι συμβαίνει στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε νέες εκδηλώσεις για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της πρωτεύουσας», αναφέρει σχετικά.

Ο κ. Κικίλιας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, στην οποία φέτος αναμένεται ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα της κρουαζιέρας. «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει home port, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της πόλης, καθώς θα αυξηθεί κατά πολύ ο τζίρος που αφήνουν οι επιβάτες κρουαζιέρας στην πόλη άφιξης ή προορισμού».

Αναφερόμενος σε μια έρευνα του 2018, λέει πως ένα μόνο νέο home port στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με operation 20 εβδομάδων (15 Μαΐου-15 Οκτωβρίου) ενός πλοίου 2.500 επιβατών, θα απέφερε γενικότερα πάνω από 13,5 εκατ. τζίρο, που με ήπια μόχλευση 2,5 εκατ. θα μπορούσε να φτάσει πάνω από τα 33 εκατ. ευρώ τζίρο μόνο για τη Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρεται και στην πρωτοβουλία για τους ψηφιακούς νομάδες που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα. «Οι ψηφιακοί νομάδες, και της πανδημίας και της τηλεργασίας, επεκτάθηκαν ως trend γρηγορότερα από όσο αναμενόταν. Είναι ένα κομμάτι της πίτας που θα θέλαμε στη χώρα, καθώς ενισχύει κατά κύριο λόγο τον off-season τουρισμό, αλλά και αφορά άτομα με υψηλότερη εισοδηματική δυνατότητα. Η πρωτοβουλία για τους digital nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, κατ’ αρχάς με τη Wind και με άλλες εταιρείες αργότερα. Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε καταλύματα και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί όπου θα διαμένουν. Και αυτό, ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

Τέλος, ερωτώμενος για την πανδημία, ο κ. Κικίλιας δηλώνει ότι «αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη βιώνουμε μια έξαρση της πανδημίας, µε χώρες που στηρίζονται στον χειμερινό τουρισμό να έχουν προχωρήσει σε γενικό lockdown. Εμείς βαδίζουμε πάνω στο τρίπτυχο "ασφάλεια - προβλεψιµότητα - ανάπτυξη”», καλώντας όσους πολίτες δεν έχουν εμβολιαστεί να το κάνουν, για εκείνους και για τους γύρω τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tourism.mykonos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παραιτήθηκε από τον ΕΟΤ ο ΓΓ του Οργανισμού Δημήτρης Φραγκάκης

«Παρέλαβα τον ΕΟΤ το 2019 όταν ο τουρισμός πετύχαινε εξαιρετικές επιδόσεις και τον παραδίδω με τον τουριστικό κλάδο να σημειώνει φέτος το μεγαλύτερο ρεκόρ αφίξεων και εσόδων όλων των εποχών» ανέφερε ο κ. Φραγκάκης.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή ν/σ του υπουργείου Τουρισμού που φιλοδοξεί να λύσει χρόνια θέματα

Με το νομοσχέδιο βελτιώνεται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις πολυτελείς κατασκηνώσεις και τη μακροχρόνια εκμίσθωση τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών και τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης στον ΣΕΤΕ: Επένδυση στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι προμετωπίδα της κυβερνητικής πολιτικής για την δεύτερη 4ετία είναι η αύξηση των μισθών, «κάτι, που ήδη συμβαίνει στον χώρο του τουρισμού», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Olga Kefalogianni, Tourismos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο. Κεφαλογιάννη: Να διευρύνουμε την τουριστική ανάπτυξη όλο τον χρόνο

Η υπουργός Τουρισμού σημείωσε πως ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τη διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος. Δράσεις για αύξηση των τουριστικών ροών στις περιφέρειες.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δ. Μιχαηλίδου: Συνάντηση με μέλη του ΣΕΤΕ για την ενίσχυση του τουρισμού

Στη συνάντηση τονίστηκε ότι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης της τουριστικής αγοράς επιβάλουν την ανάγκη ενός άρτια εκπαιδευμένου καλά αμειβόμενου προσωπικού προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο στόχος των βέλτιστων παρεχόμενων υπηρεσιών.