ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Επαναφορά της ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών της ΕΕ και τρίτων χωρών

Στις αλλαγές που επιδιώκει να φέρει στην εκπαίδευση μέσω των διατάξεων που εισάγονται στο νομοσχέδιο προς συζήτηση και ψήφιση, αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε ομιλία της στη Βουλή.

Στις αλλαγές που επιδιώκει να φέρει στην εκπαίδευση μέσω των διατάξεων που εισάγονται στο νομοσχέδιο προς συζήτηση, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε ομιλία της στη Βουλή. Οι πέντε διατάξεις που εισάγει έχουν στόχο, όπως είπε, στον εξορθολογισμό των διαδικασιών και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αναφερόμενη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι διατάξεις που προωθούνται θα δώσουν μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα Πανεπιστήμια για τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, θα επαναφέρουν επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών και θα προωθήσουν την  ενιαία αντιμετώπιση όλων των τμημάτων της. Ακόμα, σύμφωνα με την κα Κεραμέως, μέσω των διατάξεων θα επανέρθει η κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και θα δωθούν επιλογές και ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες. Το πρώτο είναι η ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας. Το δεύτερο είναι προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας και ενημέρωσε ότι τις επόμενες ημέρες ξεκινά κιόλας ο διάλογος με τα κόμματα, κατ΄ αρχάς για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Προσδοκούμε σε έναν ειλικρινή, ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο και στην καλλιέργεια συναινέσεων», είπε η Νίκη Κεραμέως η οποία παρουσίασε στην Ολομέλεια τις διατάξεις που έχουν περιληφθεί στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.

Όπως ειδικότερα ανέφερε η υπουργός, στο πλαίσιο της πολιτικής κατεύθυνσης της κυβέρνησης για μεγαλύτερη αυτονομία των πανεπιστημίων, καταργείται σε μεγάλο βαθμό το υπέρ ρυθμιστικό πλαίσιο που είχε εισαχθεί την προηγούμενη περίοδο και δημιουργεί μια σειρά από αγκυλώσεις. «Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα; Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου», ανέφερε ενδεικτικά η υπουργός και προσέθεσε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις απλουστεύονται οι διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και μειώνεται ο διοικητικός φόρτος των πανεπιστημίων.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και σημείωσε ότι στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων και καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών αλλά και η προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.
Αναφορικά με τις διατάξεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους, εισάγονται ρυθμίσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.

«Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα. Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους. Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος», είπε η κ. Κεραμέως.
Η υπουργός αναφέρθηκε και στη διάταξη με την οποία παρέχεται ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, δηλαδή σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, ως προς την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες είτε με τους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019», είπε η υπουργός και προσέθεσε ότι με άλλη διάταξη προβλέπεται ίδια και ενιαία αντιμετώπιση όλων των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Προτείνουμε την άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε τμήματα "ελεύθερης πρόσβασης" και σε εισαγωγής "κατόπιν εξετάσεων", η οποία ουσιαστικά τα κατέτασσε σε δύο κατηγορίες: τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους. Έτσι δίνουμε αξία σε όλα τα τμήματα. Παράλληλα δημιουργούμε το ίδιο και ξεκάθαρο πλαίσιο για όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί επιλογή τμήματος να γίνεται ως άλλο τυχερό παίγνιο. Να μπαίνουν στην διαδικασία οι μαθητές να μαντεύουν ποια τμήματα θα είναι χαμηλής ζήτησης και άρα χωρίς εξετάσεις, αλλά να επιλέγουν συνειδητά το τμήμα που θεωρούν ότι τους ταιριάζει καλύτερα», είπε η κ, Κεραμέως και επισήμανε ότι με διάταξη, επανέρχεται η επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια με 159 ψήφους

Επί της αρχής του νομοσχεδίου και επί 299 ψηφισάντων βουλευτών, 159 βουλευτές (158 της ΝΔ και ο ανεξάρτητος Χ. Κατσιβαρδάς) ψήφισαν υπέρ του νομοσχεδίου, 129 βουλευτές καταψήφισαν, ενώ 11 βουλευτές δήλωσαν «παρών».
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δεκτό από την επιτροπή το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Στην καταληκτική του τοποθέτηση, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης επέκρινε την αντιπολίτευση για διάθεση ιδεολογικής διαμάχης «λες και είμαι στα αμφιθέατρα της ΑΣΟΕΕ το 2001..».
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Πιερρακάκης: Η μεταρρύθμιση στην παιδεία πρέπει να ακουμπήσει τα πάντα

Σκοπός του νέου νόμου είναι η συνολική αναβάθμιση όσον αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με στόχο να αποτελέσει πρώτη και αξιόπιστη επιλογή για πολλές νέες και νέους.