Η Βουλή υπερψήφισε τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ολοκληρώνοντας τη νομοθετική διαδικασία για το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε το κυβερνών κόμμα της ΝΔ, ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης ψήφισαν «κατά».
Κατά το κλείσιμο της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος υπογράμμισε ότι μετά τον κύκλο της νομοθέτησης ξεκινά ένας νέος κύκλος, αυτός της εφαρμογής. Όπως ανέφερε, στόχος είναι η αποτελεσματική υλοποίηση των νέων ρυθμίσεων σε όλα τα επίπεδα της αυτοδιοίκησης.
Ο κ. Λιβάνιος ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός «ειδικού μίνι σάιτ» στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου θα υπάρχει η «ανά πάσα στιγμή επικαιροποιημένη μορφή των διατάξεων». Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει το συνοδευτικό υλικό, απαντήσεις σε ερωτήσεις και «οδικούς χάρτες» για τη διευκόλυνση των δημοτικών αρχών.
Επιπλέον, τόνισε ότι, αφού έχουν τεθεί τα θεμέλια της αυτοδιοίκησης και υπάρχει πλέον ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, πρέπει να ξεκινήσει διάλογος για την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων. Οι μεταφορές αρμοδιοτήτων θα συνοδεύονται από τους αναγκαίους πόρους, τις υποδομές και το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό.
Αναφερόμενος στην πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη, για την «πιλοτική απόδοση» του ΕΝΦΙΑ στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος σχολίασε ότι μια τέτοια κίνηση θα ωφελούσε κυρίως δήμους με ακίνητα υψηλής εμπορικής αξίας, όπως η Γλυφάδα. Αντίθετα, το 90% της υπόλοιπης Ελλάδας θα λάμβανε μικρότερα ποσά από τον ΕΝΦΙΑ σε σχέση με τους ΚΑΠ που λαμβάνουν σήμερα.