Σοβαρά ερωτήματα για τη διαφάνεια και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ανακύπτουν σχετικά με το έργο προμήθειας 177.000 κιτ ρομποτικής για τα ελληνικά σχολεία, σύμφωνα με ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη, βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (EPPO) σχετικά με τις διαδικασίες ανάθεσης και πιθανές υπερκοστολογήσεις στο συγκεκριμένο έργο.
Παράλληλα, παραμένουν αναπάντητα κρίσιμα ζητήματα όσον αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που καλούνται να αξιοποιήσουν τα κιτ ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τρία χρόνια μετά την προκήρυξη του έργου, δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για το ποιος φορέας ανέλαβε την επιμόρφωση, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία της, τον αριθμό και την ταυτότητα των εκπαιδευτών, καθώς και το πόσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ή αν έχει πραγματοποιηθεί αξιολόγηση της δράσης.
Η απουσία αυτών των στοιχείων εγείρει σοβαρά ζητήματα διαφάνειας, λογοδοσίας και αποτελεσματικότητας στη διαχείριση της δημόσιας δαπάνης, ειδικά όταν πρόκειται για κονδύλια που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να παρουσιάσει άμεσα πλήρη και επίσημα στοιχεία για την επιμόρφωση, την υλοποίηση και τη χρήση των κιτ στα σχολεία. Η διαφάνεια δεν αποτελεί επιλογή· αποτελεί υποχρέωση προς την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.
Για τους παραπάνω λόγους, το ΠΑΣΟΚ–Κίνημα Αλλαγής έχει ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας ολοκληρωμένη ενημέρωση και επίσημες απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας.
Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν αν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης αξιοποιήθηκαν με παιδαγωγική και θεσμική επάρκεια, ώστε η επένδυση στη ρομποτική να προσφέρει πραγματική προστιθέμενη αξία στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αντί να οδηγεί σε αδιαφανή απορρόφηση πόρων.