ΓΔ: 2057.56 -0.25% Τζίρος: 166.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Δήμας: Μεταρρύθμιση 364 δράσεων για τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσίασε στη Βουλή το τριετές Σχέδιο Δράσης 2025–2028 με 364 δράσεις, που αναβαθμίζουν ΥΠΑ, υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, πλήρως εναρμονισμένα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε στη Βουλή μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση για την ελληνική αεροναυτιλία, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών Έλενας Ακρίτα και Ραλλίας Χρηστίδου.

Όπως σημείωσε, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί έναν συνολικό εκσυγχρονισμό στον κλάδο, εστιάζοντας τόσο στην οργανωτική αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όσο και στη στελέχωσή της, στην αναβάθμιση των υποδομών, καθώς και στη τεχνολογική εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων αεροναυτιλίας, με σκοπό να καταστούν πλήρως συμβατά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός παρουσίασε το νέο τριετές Σχέδιο Δράσης 2025–2028, το οποίο περιλαμβάνει 364 επιμέρους δράσεις και υλοποιείται σε συνεργασία με τη DG MOVE, την EASA και το EUROCONTROL.

Οι επτά κύριοι άξονες της μεταρρύθμισης

Το Σχέδιο Δράσης δομείται πάνω σε επτά κομβικούς πυλώνες:

  • Παρακολούθηση και Συντονισμός: Εξασφαλίζεται η έγκαιρη και αποτελεσματική εφαρμογή των δράσεων, βασιζόμενη στην εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Υπηρεσίες Ζεύξης Δεδομένων (Data Link Services – DLS): Εισάγεται ασφαλής ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών, ενισχύοντας την επιχειρησιακή αποδοτικότητα.
  • Αναβάθμιση του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM): Μέσω του συστήματος TopSky ATC One, το δίκτυο διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας της χώρας εντάσσεται πλέον στα πιο προηγμένα διεθνώς.
  • Ολοκληρωμένη Εφαρμογή Πλοήγησης Βάσει Απόδοσης (Performance-Based Navigation – PBN): Υλοποιούνται νέες διαδικασίες πτήσης που εκσυγχρονίζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο, αξιοποιώντας τεχνολογίες RNP για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευελιξία.
  • Εγκατάσταση νέων ραντάρ Mode S: Περιλαμβάνει αναβάθμιση επτά υφιστάμενων ραντάρ μέσω του έργου Pallas T1, προμήθεια οκτώ νέων και διασύνδεσή τους με το TopSky DPS, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 1207/2011.
  • Πλήρης Εφαρμογή του Κανονισμού CP1: Εφαρμόζονται μέτρα συμμόρφωσης με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/116, στο πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
  • Μετασχηματισμός της ΥΠΑ: Προωθείται θεσμική και οργανωτική αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς ενίσχυση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της ΥΠΑ. Σύμφωνα με τον υπουργό:

  • 97 νέοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους έως τον Μάρτιο του 2026.
  • 72 επιπλέον προσλήψεις ελεγκτών προγραμματίζονται εντός του ίδιου έτους.
  • Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την πρόσληψη 43 νέων επιστημόνων ειδικότητας Ηλεκτρονικών ATSEP, καθώς και 28 υπαλλήλων AFISO για τη στελέχωση περιφερειακών αεροδρομίων.
  • Για το 2026 έχουν εγκριθεί ακόμη 100 νέες θέσεις σε νευραλγικές ειδικότητες, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό της ΥΠΑ.

Με την ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση που δρομολογείται, η Ελλάδα αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ανταγωνιστικού και ανθεκτικού συστήματος αεροναυτιλίας, πλήρως εναρμονισμένου με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και απαιτήσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ