ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Κατρίνης: Η κυβέρνηση καταργεί τα όνειρα των μαθητών των ΕΠΑΛ

O βουλευτής Ηλείας και υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ.

Σοβαρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ, με τον βουλευτή Ηλείας και υποψήφιο πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κατρίνη, να καταθέτει σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη. Η ερώτηση αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν αυτές οι αποφάσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς και στη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών, ιδίως σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές, όπου η ήδη προβληματική στελέχωση των σχολείων καθιστά την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη.

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα ΕΠΑΛ, όπως επισημαίνει ο κ. Κατρίνης, υπονομεύουν το δικαίωμα των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση και στερούν από τους νέους την πρόσβαση σε ειδικότητες που είναι κρίσιμες για την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Οργισμένες αντιδράσεις προέρχονται τόσο από την πλευρά των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι η κατάργηση τμημάτων αναγκάζει τους μαθητές να μετακινούνται σε άλλες περιοχές, ή ακόμη και σε άλλους νομούς, για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον τομέα της επιλογής τους.

Το παράδειγμα του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου στην Ηλεία αποτυπώνει τη σοβαρότητα της κατάστασης. Από τους 11 μαθητές της Β' Λυκείου στο τμήμα Ηλεκτρολογίας, οι έξι είχαν επιλέξει την ειδικότητα Ηλεκτρονικής και Ιατρικών Εργαλείων και οι πέντε την Ηλεκτρολογία για την Γ' Λυκείου. Ωστόσο, με τις αποφάσεις του Υπουργείου, τα δύο αυτά τμήματα κλείνουν, αναγκάζοντας αριστούχους μαθητές να αλλάξουν νομό ή να επαναφοιτήσουν στη Β' Λυκείου για να επιλέξουν μια άλλη, άσχετη ειδικότητα, που δεν συμβαδίζει με τα επαγγελματικά τους όνειρα.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κατρίνης, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων υπονομεύουν την ίδια την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, αντί να την ενισχύουν, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωσή της και τον αποκλεισμό μαθητών από εξειδικευμένες εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Οι αποφάσεις αυτές, όπως τονίζεται στην ερώτηση του Μιχάλη Κατρίνη, δημιουργούν εκπαιδευτικά και κοινωνικά αδιέξοδα, ιδιαίτερα για μαθητές που ζουν σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές, για τους οποίους η μετακίνηση σε άλλη περιοχή είναι οικονομικά και πρακτικά αδύνατη.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζητά από τον υπουργό να αιτιολογήσει τις αποφάσεις αυτές, που φαίνεται να πλήττουν τους πιο ευάλωτους μαθητές και να εξετάσει το ενδεχόμενο να αναθεωρήσει τα μέτρα, λαμβάνοντας υπόψη τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ανάγκη για στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τέλος, θέτει το ερώτημα εάν υπάρχει σχεδιασμός για την ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και πώς αυτός συνάδει με τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις τμημάτων που προωθεί η κυβέρνηση, οδηγώντας σε μια εκπαίδευση που αποξενώνει τους μαθητές από το μέλλον τους.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανδρουλάκης: Στόχος είναι πώς θα νικήσουμε τη Νέα Δημοκρατία

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε ότι η στρατηγική του είναι η αμφίπλευρη διεύρυνση και προς το Κέντρο και την Αριστερά, τονίζοντας παράλληλα ότι αυτό θα γίνει πάντα με πολιτικούς και αξιακούς όρους και μόνο με διάλογο στο προσκήνιο.
businessdaily-Katrinis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατρίνης: Προτεραιότητα είναι η αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων

«Τονίζουμε εμφατικά πως ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει, επιτέλους, να δοθεί στον συντελεστή ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων που είναι το ανθρώπινο δυναμικό» επισήμανε ο τομεάρχης Εθνικής Άμυνας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατρίνης: Χάνονται πόροι και τεχνογνωσία για τις ένοπλες δυνάμεις

«Η συνήθης συνταγή των περικοπών και των εξωτερικών αναθέσεων βρίσκει, δυστυχώς, εφαρμογή και σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα. Έναν τομέα με σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες» ανέφερε ο υπεύθυνος του ΚΤΕ Άμυνας.