ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Kiriakos Pierrakakis, Kyriakos Pierrakakis
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κ. Πιερρακάκης: Πολύ αυστηρά τα κριτήρια εισαγωγής σε μη κρατικά ΑΕΙ

Σε συνέντευξή του ο υπ. Παιδείας υποστήριξε ότι «εάν κάποιος δεν μπορεί να μπει στα τμήματα του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου, δεν θα μπορεί να εισέλθει και στο μη κρατικό πανεπιστήμιο».

Διευκρινίσεις για τη διασύνδεση μεταξύ της διαδικασίας και των κριτηρίων εισαγωγής κάποιου υποψηφίου στα δημόσια πανεπιστήμια με τον αντίστοιχο που επιθυμεί να εισαχθεί στα μη κρατικά-μη επαγγελματικά εκπαιδευτικά ιδρύματα (η ίδρυσή τους ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων προϋποθέτει συνέργειες με αντίστοιχο ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα και όχι «στον σωρό») έδωσε σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όπως τόνισε, «όπως κάποιος μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν μπορεί να μπει στα δημόσια πανεπιστήμια, το ίδιο να μην μπορεί να κάνει και για την εισαγωγή του στα μη κρατικά. Αυτός είναι ο κόφτης».

Ο λόγος για τον συσχετισμό αυτό; Πέραν της επιθυμητής «ισότητας της διαδικασίας εισαγωγής», προκύπτει σαφής συνταγματική «υποχρέωση», καθώς «υπάρχουν κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε σχετικά με τη συνταγματική αποτύπωση του πώς λειτουργεί η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας» προσέθεσε ο κ. Πιερρακάκης, αποτυπώνοντας έτσι την επικρατούσα, μεταξύ των κορυφαίων συνταγματολόγων, ερμηνεία του άρθρου 16 του Συντάγματος υπό το φως της συγκυρίας αλλά και του ενωσιακού δικαίου, όπως ευκρινώς καταγράφεται στη γνωστή απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Αναφερόμενος στο τι θα ισχύσει για τις εγγραφές και την περιβόητη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ο υπουργός Παιδείας μίλησε «για μια ειδική ελάχιστη βάση, η οποία θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων στο κάθε επιστημονικό πεδίο (και όχι στο Τμήμα), η μικρότερη τιμή του οποίου θα πολλαπλασιάζεται επί 0,8 και προκύπτει ένας βαθμός. Αυτός ο βαθμός είναι το πλαφόν κάτω από το οποίο κανείς δεν μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Συνεπώς, κάποιος που δεν έχει πρόσβαση στο δημόσιο πανεπιστήμιο κάτω από ένα όριο δεν μπορεί να εισαχθεί ούτε στα μη κρατικά».

Επιμένοντας στη διευκρίνιση για τον συσχετισμό μεταξύ δημόσιου και μη κρατικού πανεπιστημιακού ιδρύματος, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε: «Έχουμε ένα κεκτημένο κι ένα υφιστάμενο εθνικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κρίναμε πως αυτή η διασύνδεση πρέπει να γίνει, αλλά δεν αποτελεί το μόνο κριτήριο για την πρόσβαση στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Ο συντελεστής που εμείς αποφασίσαμε και καταθέτουμε με το νομοσχέδιο είναι το ελάχιστο κριτήριο, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα του νόμου. Κάθε σχολή που θα ιδρυθεί έχει το δικαίωμα να θέτει δικά της κριτήρια, τα ποια θα πρέπει να είναι τα ίδια που ισχύουν στο μητρικό πανεπιστήμιο, τα οποία θα τα κρίνει όμως και η ελληνική ανεξάρτητη αρχή, η ΕΘΑΑΕ».

Ο κ. Πιερρακάκης απέρριψε τη λογική «των πανεπιστημίων του ενός ορόφου». «Δεν θα υπάρχουν πανεπιστήμια του ενός ορόφου. Τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα συστήνονται με μια σειρά εξαντλητικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο προωθεί στρατηγικές και όχι ευκαιριακές παρουσίες στη χώρα μας. Όσοι έρθουν θα είναι σοβαροί και αυτό προκύπτει από το επίπεδο των κριτηρίων που έχουμε θέσει» διευκρίνισε.

Ο υπουργός τοποθετήθηκε και στην κριτική πως όποιος θα μπει στο μη κρατικό πανεπιστήμιο με χαμηλότερη βαθμολογία από αυτή με την οποία εισάγεται στο δημόσιο πανεπιστήμιο δεν θα είναι το ίδιο επαγγελματικά καταρτισμένος. «Σήμερα, στο εξωτερικό, έχουμε 40.000 Έλληνες φοιτητές με κριτήρια αποκλειστικά των ξένων πανεπιστημίων. Από τη στιγμή που υπάρχει αναγνώριση του πτυχίου τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ, αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα. Έχουμε πάνω από 30 κολέγια στην Ελλάδα και η χώρα έχει συρθεί με νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην αναγνώριση τους, άρα στην αναγνώριση και των επαγγελματικών δικαιωμάτων που παρέχουν, χωρίς ισχυρούς κανόνες. Τι λέμε εμείς: Εκτός από το επαγγελματικό, υπάρχει και το ακαδημαϊκό δικαίωμα και για το δεύτερο ορίζουμε τα πιο αυστηρά κριτήρια στην Ευρώπη».

Αναφερόμενος στο θέμα των διδάκτρων και στο πόσο ψηλά θα είναι, απέρριψε τις κυκλοφορούσες αιτιάσεις και τόνισε: «Κάτι τέτοιο δεν θα πετύχαινε στην Ελλάδα. Τα κριτήρια θα είναι τμήμα του προς έγκριση φακέλου από την ΕΘΑΑΕ. Είμαι μεγάλος οπαδός της κοινής λογικής και πολλά σημεία της ασκούμενης κριτικής την παραβιάζουν». Παράλληλα διευκρίνισε πως «τα προπτυχιακά προγράμματα των δημοσίων ΑΕΙ θα είναι δωρεάν» και υπενθύμισε πως «σε μεταπτυχιακά, υπάρχουν δίδακτρα με ερμηνεία του ΣτΕ».

Ο υπουργός επανέλαβε τις πρόνοιες του νομοσχεδίου υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου, επαναβεβαίωσε πως «η κυβέρνηση θέλει να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος» ενώ, αναφερόμενος στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δήλωσε: «Δεν είναι ώρα να ανοίξουμε συζητήσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχω ζητήσει να ξεκινήσει η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο, αλλά μιλάμε με το δεδομένο τη αντικειμενικής διόρθωσης των πανελλαδικών εξετάσεων».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαθέσιμο το Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο για το μάθημα της Πληροφορικής

Όπως διευκρίνισε το υπουργείο, το υλικό που είναι διαθέσιμο στην παραπάνω ιστοσελίδα δεν αντικαθιστά τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια, «αλλά έρχεται να τα ενισχύσει και να προσφέρει μια σύγχρονη οπτική στη διδακτική διαδικασία».
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Πιερρακάκης: Κάθε παιδί θα έχει πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση

«Όπως είχαμε δεσμευτεί, φέτος στη Γαύδο θα διδάσκουν με φυσική παρουσία τρεις εκπαιδευτικοί βασικών ειδικοτήτων. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα διδάσκονται ψηφιακά» επισήμανε ο ο υπουργός Παιδείας.
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Θα λύνουμε καθημερινά τα προβλήματα σχολείο - σχολείο

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, σημείωσε ότι γίνονται «για εκπαιδευτικούς λόγους» και τόνισε ότι το υπουργείο μέριμνα ώστε «να δίνονται εργαλεία στους εκπαιδευτικούς να κάνουν καλά τη δουλειά τους».
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για καλύτερα αποτελέσματα

Ο κ. Πιερρακάκης υπενθύμισε ότι ήδη είναι σε εφαρμογή οι 10.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και εξέφρασε την αισιοδοξία από εδώ και στο εξής οι προσλήψεις αναπληρωτών να είναι όλο και λιγότερες.
pierrakakis, texnologia, psifiakis diakyvernisis, 5G
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πιερρακάκης: Η παιδεία απαιτεί υπευθυνότητα αντί για πυροτεχνήματα

«Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.