ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Manager, KPMG στην Ελλάδα

Αυξήσεις και μπόνους από τις επιχειρήσεις σε όσους γυρίζουν στο γραφείο

Στην παραδοσιακή γραφειοκεντρική προσέγγιση θέλουν να επιστρέψουν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων και σκοπεύουν να δώσουν σημαντικά κίνητρα στους εργαζομένους. Οι προκλήσεις του ESG και της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Την επιστροφή στο γραφείο θέλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και είναι διατεθειμένες να επιβραβεύσουν τους εργαζομένους για την επιστροφή στις προ πανδημίας συνήθειες, ενώ συνεχίζεται η συζήτηση για την υβριδική εργασία και τις επιπτώσεις της στην παραγωγικότητα. Με τον πλανήτη να έχει επιστρέψει στην κανονικότητα και την τεχνητή νοημοσύνη να βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων, οι CEOs των επιχειρήσεων εκτός από την γεωπολιτική αβεβαιότητα έχουν να αντιμετωπίσουν και τις προκλήσεις του ESG και της κυβερνοασφάλειας.

Όπως αναφέρει στην έκθεση της Outlook 2023 η KPMG, οι εταιρείες συνεχίζουν να υλοποιούν τα σχέδια τους για την επιστροφή στο γραφείο, καθώς επιμένουν σε μια παραδοσιακή γραφειο-κεντρική νοοτροπία, με το 100% των Ελλήνων CEO να αναφέρουν πως είναι πιθανό να επιβραβεύσουν τους εργαζόμενους που πηγαίνουν στο γραφείο με ευνοϊκές αναθέσεις έργων, μεγαλύτερα κίνητρα, καλύτερες δουλειές, μπόνους, προαγωγές, αυξήσεις, ενώ το 85% εκτιμούν ότι στην επόμενη τριετία θα έχουν επιστρέψει πλήρως οι εργαζόμενοι στα γραφεία τους.

Επιστροφή στη γραφειοκεντρική νοοτροπία

 

Οι CEOs παγκοσμίως δηλώνουν σταθερά την υποστήριξή τους στους τρόπους εργασίας που εφαρμόζονταν προ πανδημίας και θέλουν να έχουν μια μακροπρόθεσμη θεώρηση που να «αγκαλιάζει» την αξία των εργαζομένων και να συμπεριλαμβάνει τους προβληματισμούς και τις ανάγκες τους προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το ταλαντούχο δυναμικό αναπτύσσεται και υποστηρίζεται.

Για αυτό και παρόμοια στρατηγική που περιλαμβάνει μπόνους και αυξήσεις πρόκειται να ακολουθήσει και το 87% των επιχειρήσεων παγκοσμίως, ενώ το 64% θεωρεί πως θα υπάρξει πλήρης επιστροφή στα γραφεία μέσα στην επόμενη τριετία.

Ωστόσο την ίδια στιγμή διεξάγεται μια συζήτηση γύρω από την υβριδική εργασία η οποία είχε σε μεγάλο βαθμό θετικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα τα τελευταία τρία χρόνια έχοντας ισχυρή υποστήριξη από τους εργαζομένους και ειδικά της νεότερης γενιάς.

Οι προκλήσεις και οι απαιτήσεις της επόμενης τριετίας

Το ESG αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο από τους CEOs παγκοσμίως όπου θεωρείται ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής στρατηγικής που διασφαλίζει την ανθεκτικότητα της επιχείρησης και μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, ωστόσο στην Ελλάδα η εικόνα διαφοροποιείται.

Ειδικότερα, πάνω από το 69% των CEO παγκοσμίως έχουν ενσωματώσει πλήρως το ESG στην επιχείρησή τους, ως μέσο για τη δημιουργία αξία, με το ποσοστό στην Ελλάδα να φτάνει το 60%. Ωστόσο την ίδια στιγμή, υπάρχει τελείως διαφορετική θεώρηση μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων και παγκοσμίως για τις θετικές επιδράσεις του ESG, καθώς το 24% παγκοσμίως θεωρεί ότι θα βελτιώσει τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό, φτάνει μόλις το 6%.

Η διαφορετική οπτική του ESG στην Ελλάδα

 

Επίσης, το 18% των CEO παγκοσμίως βλέπουν το ESG ως ένα θετικό στοιχείο για τη διαμόρφωση της κατανομής κεφαλαίων, συνεργασιών, συμμαχιών και στρατηγικής συγχωνεύσεων και εξαγορών, ενώ στην Ελλάδα είναι στο 6%.

Αντίστοιχα, το 30% των Ελλήνων CEOs θεωρούν πως το ESG θα ενισχύσει τη φήμη του brand με το ποσοστό παγκοσμίως να είναι στο 16%, ενώ το 36% των ελληνικών επιχειρήσεων θεωρούν πως μπορούν να προσελκύσουν την επόμενη γενιά ταλαντούχων εργαζομένων, εν αντιθέσει με το 14% παγκοσμίως.

Τα ποσοστά που καταγράφονται αποδεικνύουν ότι το ESG έχει μπει στη λειτουργία και τη στρατηγική των επιχειρήσεων, ωστόσο οι CEOs αναγνωρίζουν πως θα πρέπει να υπάρξει ένα χρονικό περιθώριο για να αξιολογηθούν οι επενδύσεις τους στο ESG και να αρχίσουν να αποδίδουν και να προσθέτουν αξία.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το 35% των CEOs παγκοσμίως και το 42% των Ελλήνων υποστηρίζουν πως έχουν αλλάξει την ορολογία που χρησιμοποιούν όταν αναφέρονται στο ESG, τόσο εντός όσο και εκτός της εταιρείας, αποτυπώνοντας μιας αλλαγή που έχει συντελεστεί στον διάλογο γύρω από το ζήτημα, ωστόσο αποδεικνύει και την διαφορετική φιλοσοφία ιεράρχησης που υπάρχει.

Κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στο ότι το 71% των Ελλήνων CEOs θεωρούν πως είναι προετοιμασμένοι να αντεπεξέλθουν σε πιθανό έλεγχο από ενδιαφερόμενα μέρη ή μετόχους σχετικά με την πρόοδο που καταγράφουν στο ESG, εν αντιθέσει με το 32% που επικρατεί παγκοσμίως.

Επισημαίνεται πως το 34% των Ελλήνων CEOs θεωρούν πως η πρόοδος στην ένταξη και τη διαφορετικότητα συντελείται με υπερβολικά αργούς ρυθμούς στον επιχειρηματικό κόσμο, ενώ παγκοσμίως το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 66%. Παράλληλα το 72% παγκοσμίως και το 64% των Ελλήνων CEOs θεωρούν πως η επίτευξη της διαφορετικότητας στους χώρους εργασίας απαιτεί την πραγματοποίηση αλλαγών στα ανώτερα επίπεδα ηγεσίας.

Στο επίκεντρο των επενδύσεων η τεχνολογία

Σύμφωνα με την έκθεση της KPMG, οι CEOs παγκοσμίως αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τις αμέτρητες δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης, εξερευνούν και επενδύουν στις νέες τεχνολογίες, ενώ αναγνωρίζουν και τους κινδύνους που φέρνει μαζί της.

Ειδικότερα, το 70% των CEOs παγκοσμίως και το 74% των Ελλήνων επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μέλλον, με τους περισσότερους (52% παγκοσμίως και 42% των Ελλήνων) να αναμένουν να δουν απόδοση της επένδυσής τους σε τρία έως πέντε χρόνια.

Προτεραιότητα η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης

 

Παρά την προθυμία να προχωρήσουν με τις επενδύσεις τους, οι CEOs παγκοσμίως αναγνωρίζουν ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες ενδέχεται να οδηγήσουν σε κινδύνους που χρήζουν αντιμετώπισης. Σε ποσοστό 57% των CEOs παγκοσμίως και 48% των Ελλήνων αναφέρουν τις ηθικές προκλήσεις ως το κύριο μέλημά τους όσον αφορά την εφαρμογή της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ακολουθεί με μικρή διαφορά η έλλειψη κανονισμών.

Επίσης, παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη δίνει τη δυνατότητα ανίχνευσης των κυβερνοεπιθέσεων, το 83% των CEOs παγκοσμίως και 90% των Ελλήνων πιστεύει ότι μπορεί να οδηγήσει σε νέους κινδύνους καθώς προσφέρει νέες στρατηγικές επιθέσεων στους αντιπάλους.

Ωστόσο η ανάπτυξη εργαλείων μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους κυβερνοεγκληματίες δεν φαίνεται να προβληματίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις καθώς το 88% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι είναι προετοιμασμένοι για πιθανή κυβερνοεπίθεση, ενώ αντίστοιχα παγκοσμίως το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 53%.

Αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας παρά τις προκλήσεις

Οι Έλληνες CEOs φαίνεται να συμμερίζονται την αισιοδοξία των CEOs παγκοσμίως για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, της χώρας και της εταιρείας τους. Ωστόσο, σε ένα γεωπολιτικά κατακερματισμένο κόσμο κατατάσσουν τη γεωπολιτική και πολιτική αβεβαιότητα υψηλά στις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν.

Η έρευνα της KPMG, αναδεικνύει ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις CEOs παγκοσμίως (73%) και 84% των Ελλήνων εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας, και το 78% των CEOs παγκοσμίως και 84% των Ελλήνων εκφράζει αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας τους.

Οι προκλήσεις της επόμενης τριετίας

 

Η παραπάνω αισιοδοξία παρουσιάζεται σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονη γεωπολιτική και πολιτική αβεβαιότητα. Ειδικότερα, ένα σημαντικό ποσοστό των CEOs παγκοσμίως (63%) και των Ελλήνων (52%) κατατάσσουν τη γεωπολιτική και την πολιτική αβεβαιότητα ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους, είτε πρόκειται για την διαχείριση της παρουσίας μιας εταιρείας σε μια ζώνη σύγκρουσης, είτε την προσπάθεια αντιμετώπισης του disruption στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις διακυμάνσεις των τιμών.

Για παράδειγμα, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις (77% παγκοσμίως και 84% των Ελλήνων) αναφέρουν ότι η αύξηση των επιτοκίων και οι σφιχτότερες νομισματικές πολιτικές θα μπορούσαν να παρατείνουν οποιαδήποτε πιθανή ή τρέχουσα ύφεση.

Οι CEOs απαντούν στην παραπάνω αβεβαιότητα, αναγνωρίζοντας ότι η επίδειξη προσωπικής ακεραιότητας είναι το κλειδί για το χτίσιμο εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη, με το 61% των CEOs παγκοσμίως και 66% των Ελλήνων να δηλώνουν ότι θα έπαιρναν δημόσια θέση σε ένα πολιτικά ή κοινωνικά αμφιλεγόμενο ζήτημα, παρά τις ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονικός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη θα μας καθοδηγεί στο Gov.gr

Με εφόδιο την Τεχνητή Νοημοσύνη, θα αλλάξουν ριζικά οι σχέσεις των πολιτών και των επιχειρήσεων στη διάδραση τους με το Δημόσιο. Γιατί γίνεται ελκυστικός επενδυτικός προορισμός για την ΑΙ η Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωτοπορία από ελληνικές επιχειρήσεις με χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alumil Γιώργος Μυλωνάς στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών υπογράμμισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη οδήγησε σε αύξηση της παραγωγικότητας κατά 25% και μείωση του σκραπ κατά 90%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή πλατφόρμα ανοίγει παράθυρο χρηματοδότησης σε επιχειρήσεις

Η πλατφόρμα STEP αξιοποιεί και κατευθύνει τους πόρους από 11 χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ σε καινοτόμες επενδύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στην οικονομία και να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αυτονομία.