ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
tap-fysiko aerio-ellada-italia-alvania-energeia
Φώτο: TAP

Αυξήθηκαν κατά 10,8% οι εισαγωγές φυσικού αερίου στην Ελλάδα το 2022

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, εκτοξεύτηκαν κατά 316% έναντι του 2021 οι επενδύσεις σε νέες υποδομές στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Άνοδος κατά 11,1% των συνολικών εξαγωγών φυσικού αερίου.

Αυξημένες ήταν οι εισαγωγές και οι εξαγωγές στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου το 2022, παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο μειώθηκε σημαντικά μέσα στη χρονιά, με τις επενδύσεις να εκτοξεύονται κατά 316% ενώ υποχώρησε αισθητά το κόστος συντήρησης των υποδομών.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), κατά το έτος 2022 αυξήθηκαν κατά 10,8% σε σχέση με το 2021. Ομοίως, αύξηση κατά 11,1% παρουσίασαν οι συνολικές εξαχθείσες ποσότητες (παραδόσεις) φυσικού αερίου από τα σημεία εξόδου του ΕΣΦΑ, το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Το μεταφορικό έργο κατά το 2022 ανήλθε σε 504,8 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας μείωση κατά 55,2% σε σχέση με το 2021, που ήταν 1.227,9 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm).

Κατά το 2022 σε σύγκριση με το 2021 παρατηρήθηκε αύξηση τόσο στο ποσοστό εισαγωγών φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 50,3% σε 53,2%, όσο και στο ποσοστό παραδόσεων φυσικού αερίου στα σημεία εξόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 26,4% σε 27,8%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ), το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθε σε 1.466 χιλιόμετρα. Ειδικότερα, 512 χιλιόμετρα αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και 954 χιλιόμετρα στους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της χώρας. Το μήκος του δικτύου δεν παρουσίασε μεταβολή σε σχέση με το 2021.

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν το 2022 σε 3.747 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 21,9% σε σχέση με το 2021, όπου οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν σε 4.796 χιλ. ευρώ. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές ανήλθαν σε 121.563 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 316,1% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2021, οι οποίες ανήλθαν σε 29.213 χιλ. ευρώ.

Η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει πως εκτός από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) υφίσταται και το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου το οποίο αποτελείται από τον διασυνδετήριο αγωγό TAP (Trans Adriatic Pipeline) και από τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB). Μέσω του αγωγού TAP μεταφέρεται φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας στην Ευρώπη και το μήκος του στην Ελληνική επικράτεια ανέρχεται σε 550,8 χιλιόμετρα.

Η λειτουργία του αγωγού TAP ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) έχει μήκος στην Ελληνική επικράτεια 31,6 χιλιόμετρα και η λειτουργία του αγωγού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία ο ευρωπαϊκός διάδρομος φυσικού αερίου Νότου-Βορρά

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΕΣΦΑ, η πλήρης ενεργοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου θα αναβαθμίσει σημαντικά τον ρόλο της Ελλάδας για την μακροπρόθεσμη ασφάλεια εφοδιασμού της ενεργειακής αγοράς της ΕΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δημιουργία κάθετου διαδρόμου φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας

Οι εταιρείες θα διερευνήσουν τις προδιαγραφές νέων συνδέσεων, αγωγών, διασυνδέσεων ή ενισχύσεων των υφιστάμενων δικτύων και θα αναπτύξουν τα σχεδιαζόμενα έργα λαμβάνοντας υπόψη τις ενεργειακές στρατηγικές και πολιτικές της ΕΕ.