Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE) σε συνεργασία με την Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) διοργάνωσαν στις Βρυξέλλες κοινή εκδήλωση, με την παρουσία των προέδρων τους, Μελίνας Τραυλού και Γκάμπι Μπορνχάιμ αντίστοιχα.
Μιλώντας στην εκδήλωση η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, σημείωσε σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ότι «ελληνική και γερμανική ναυτιλία συνενώνουμε τις δυνάμεις μας για την ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της ναυτιλίας στην ασφάλεια, στη σταθερότητα, στην ευημερία και στην ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης και των πολιτών της. Η διοργάνωση της κοινής μας εκδήλωσης με την Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης των Βρυξελλών, αποτελεί μια σαφή πρωτοβουλία σύμπλευσης των δύο μερών. Συνενώνουμε τις δυνάμεις μας για την ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της ναυτιλίας στην προστασία και την ευημερία των ευρωπαϊκών οικονομιών και κοινωνιών. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, στόχος μας είναι η προάσπιση τόσο της ελληνικής, όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Είναι καθοριστικής σημασίας, τόσο για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, όσο και για την κοινή γνώμη, η κατανόηση του ζωτικού, στρατηγικού ρόλου της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ασφάλεια, τη σταθερότητα, την ευημερία και την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης και των πολιτών της. Είναι γεγονός ότι η ναυτιλία συμβάλλει πολυεπίπεδα στην εύρυθμη λειτουργία της ευρωπαϊκής, αλλά και της παγκόσμιας κοινότητας κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη και αν επικρατεί στον πλανήτη».
Tον ρόλο της ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης και στην ενεργειακή της θωράκιση υπογραμμίζει, ο γενικός γραμματέας της ένωσης Ευρωπαίων εφοπλιστών (ECSA), Σωτήρης Ράπτης με αφορμή του European Shipping Summit.
«Το Εuropean Shipping Summit (Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Ναυτιλία) είναι μία πρωτοβουλία που είχε ξεκινήσει πριν από οκτώ χρόνια με την μορφή του European Shipping Week. Διοργανώθηκε τελευταία φορά το 2020. Από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην Ευρώπη και στον κόσμο. Βιώσαμε την κρίση της πανδημίας, μετέπειτα τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ρωσική εισβολή η οποία άλλαξε ριζικά την πολιτική ατζέντα στις Βρυξέλλες» αναφέρει.
«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να φέρουμε την ναυτιλιακή κοινότητα πιο κοντά στο ευρωπαϊκό σύστημα λήψης αποφάσεων. Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε τον ρόλο της ναυτιλίας στην ασφάλεια της ηπείρου μας πια. Η ασφάλεια έχει έρθει πολύ ψηλά στην ατζέντα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και κατά τη διάρκεια όλων αυτών των μηνών έχουμε δει πόσο η ναυτιλία έχει συμβάλλει στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, στη διατροφική ασφάλεια της Ευρώπης καθώς επίσης το να διασφαλίσει ότι η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί και μπορούμε να εισάγουμε και να εξάγουμε». Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η ευημερία της Ευρώπης στηρίζεται στις εξαγωγές της και ταυτόχρονα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε την απαραίτητη ενέργεια για να κινήσουμε την οικονομία μας και είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι μεγάλες οικονομίες της Ευρώπης κατά τη διάρκεια του πολέμου κατάφεραν να απεξαρτηθούν από το ρωσικό αέριο με την ναυτιλία. Η ναυτιλία μεταφέρει το LNG, η ναυτιλία έχει λειτουργήσει επίσης και ως αυτό που λέμε, LNG terminals, στα θέματα φόρτωσης LNG στα γερμανικά λιμάνια. Η ναυτιλία επίσης συμβάλλει στην μείωση των ρύπων της Ευρώπης μέσω της εγκατάστασης των εξωχώριων αιολικών πάρκων. Όλα αυτά είναι ζητήματα τα οποία θα πρέπει να υπογραμμίσουμε».
«Μέχρι τώρα ήταν χαμηλά στην ατζέντα του ευρωπαϊκού συστήματος λήψης αποφάσεων, της Κομισιόν, του Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου. Θέλουμε λοιπόν να κάνουμε τη φωνή της ναυτιλίας να ακουστεί δυνατή πάλι στις Βρυξέλλες, να υπογραμμίσουμε τον ρόλο μας στην οικονομική ανάπτυξη της ηπείρου μας, στην ενεργειακή της θωράκιση και να έχουμε έναν ανοιχτό διάλογο με την Κομισιόν, με τους βουλευτές του ΕΚ, με τους εκπροσώπους των χωρών μελών στο Συμβούλιο και να χτίσουμε πάνω σε αυτό» καταλήγει ο κ. Ράπτης.