Με αύξηση 18% στις συναλλαγές, 23% στην αξία αγορών και 4% στη μέση κατανάλωση σε σχέση με το 2018, έκλεισε το 2019 η αγορά Tax Free Shopping στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue Hellas, κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Ωστόσο, παρατηρείται μία σημαντική μείωση της συνεισφοράς των Κινέζων αγοραστών σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, σε αντίθεση με τους Αμερικανούς και τους Ισραηλινούς που παρουσιάζουν δυναμική άνοδο. Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, οι Αμερικάνοι και οι Αιγύπτιοι παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη με ποσοστό που ανέρχεται στο 46%, οι Ισραηλινοί με 44% και οι Καναδοί με 28%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 10%.
Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρούνται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 45% από Αιγύπτιους, κατά 40% από Ισραηλίτες και κατά 27% από Αμερικάνους.
Σε ότι αφορά την αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής είναι στην κορυφή με 65%, η Μύκονος κατοχυρώνει τη δεύτερη θέση με ποσοστό 13% κι ακολουθεί η Μακεδονία με 12%. Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην αξία συναλλαγών, με την Πελοπόννησο να παρουσιάζει αλματώδη αύξηση κατά 113%. Η κατηγορία μόδα - ρουχισμός αποσπά το 52% των δαπανών των διεθνών επισκεπτών στην χώρα μας, ενώ ακολουθεί η κατηγορία κόσμημα-ρολόι με 20% της συνολικής δαπάνης tax free.